کد خبر: 236744
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴

بارها شده که به خاطر هزینه‌ای که خودروی شما برای شما ایجاد می‌کند تصمیم به کنار گذاشتن آن در پارکینگ منزلتان کرده‌اید. اما آیا می‌دانید ماشین پارک شده در پارکینگ شما می‌تواند برای شما سودآور باشد؟ امروزه در کشور ما ایران کسب و کارهای نوینی پا به عرصه‌ی ظهور گذاشته‌اند. اجاره‌ی خودرو نمونه‌ای از این کسب و کارهای سودآور است. شما می‌توانید با اجاره دادن خودروی خود به سود بالایی برسید. همان طور که خانه‌ی خود را اجاره می‌دهید و در روند اجاره‌ی منزل خود پروسه‌ای را طی می‌کنید در امر اجاره دادن ماشین خود نیز این پروسه طی خواهد شد که درباره‌ی این امر در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

کسب درآمد با اجاره خودرو

چرا اجاره خودرو

بسیار پیش آمده که به هر دلیلی نتوانید از خودروی خود استفاده کنید یا از داشتن خودروی شخصی محرومید و یا این که در منزل خود از چند ماشین برخوردار باشید که بلااستفاده است. بنابراین اجاره خودرو بهترین گزینه خواهد بود. اما دلایل استفاده از اجاره خودرو را می‌توان به شرح زیر بیان کرد.

  1. خیابان‌های شلوغ و پر ترافیک: معمولاً در شهرهایی که تراکم جمعیت زیاد است به همان نسبت نیز خودروی در حال تردد بیشتر دیده می‌شود. وجود هر چه بیشتر ماشین در خیابان‌ها امر ترافیک را به دنبال خواهد داشت. این امر نه تنها باعث کلافگی راننده خواهد شد بلکه از طرفی استهلاک و هزینه‌ی بیشتری را بر دوش صاحب خودرو خواهد گذاشت. از لحاظ استهلاک می‌توان گفت به دلیل بی‌حوصلگی در خیابان‌های شلوغ ممکن است ماشین نقلیه‌ی شما با تصادف روبرو شود و یا از لحاظ زمانی و مالی هزینه‌ای را برای صاحب خودرو ایجاد کند؛ نمونه‌ای از آن، هزینه‌ای است که صرف بنزین می‌شود که هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ زمانی فرد را درگیر می‌کند. بنابراین اجاره‌ی خودرو بسیار مقرون به صرفه و معقول به نظر می‌رسد چون دیگر نگران خودروی خود نخواهید بود.
  2. یک فرصت: در شهر بزرگ تهران به دلیل حجم ترافیک بالا و پس آن آلودگی بیش از حد هوا، بارها از سوی راهنمایی و رانندگی و مراجع ذیربط طرح زوج و فرد اعمال می‌شود. این امر برای دارندگان خودرو که خودروی آن‌ها در منع تردد واقع هست بسیار ناراحت کننده خواهد بود اما یک فرصت بسیار عالی برای کسانی است که پلاک خودروی آنان در این منع نمی‌گنجد. بنابراین این فرصت را می‌توان به سود تبدیل کرد و آن هم با اجاره دادن خودروی خود به این افراد خواهد بود. بنابراین اجاره خودرو در تهران یک فرصت طلایی خواهد بود.
  3. در امتداد نبودن مسیر: بارها شده برای طی کردن مسیری بدرو دائماً سوار تاکسی شده و پیاده شده‌ایم و بخش عظیمی از مسیر را پیاده‌روی کرده‌ایم؛ یا این که با خیابان‌هایی مواجه شده‌ایم که تاکسی‌رو نبوده و نیاز به خودروی شخصی است، در این میان نداشتن خودرو بسیار آزاردهنده خواهد بود خصوصاً این که از داشتن خودروی شخصی هم محروم باشیم. در این صورت بهترین گزینه‌ی پیش‌رو اجاره ماشین خواهد بود تا به هر نقطه از شهر که بخواهیم با خیال آسوده برویم.
  4. استفاده برای مناسبت‌های خاص: از اجاره‌ی خودرو فقط برای کارهای عمومی استفاده نمی‌شود بلکه می‌توان در شرایط خاص هم استفاده کرد. از جمله برای استفاده به عنوان ماشین عروس، ترانسفر هواپیمایی و تشریفات و بسیاری موارد دیگر وجود دارند که می‌تواند دلیلی موجه برای اجاره خودرو باشد.

مهمترین مزیتی که می‌توان برای اجاره ماشین در موارد بالا بر شمرد در خدمت گرفتن ماشین به همراه راننده است که این امر سهولت در رسیدن به مقصد را میسر می‌کند. اما شرایط اجاره دادن خودرو به چه صورت خواهد بود که در ادامه تشریح خواهیم کرد.

کسب درآمد با اجاره خودرو

شرایط اجاره خودرو(برای مالک)

برای این که خودروی خود را در معرض اجاره قرار دهید باید حتماً مسیری طی شود. به این صورت که بعد از این که سایت معتبری را در این زمینه یافتید می‌توانید اطلاعات لازم در مورد خودروی خود را وارد فیلدهای سایت در پنل اجاره دادن خودرو کنید. مانند عکس از تمام زوایای خودرو، نام خودرو(کدامین شرکت و ایرانی یا خارجی بودن خودرو) و مدل آن، ارزش خودرو، کیلومتر ماشین و...را شامل خواهد شد. بدین ترتیب خودروی شما عملاً وارد عرصه‌ی اجاره خواهد شد و از سوی سایت که پل ارتباطی بین شما و اجاره کننده‌ی ماشین است پیامی مبنی بر تأیید خودرو شما خواهد آمد. در این بین خود سایت شرایطی را برای مالک خودرو اعم از ساعت و تعداد روزهای اجاره خودرو، تضمین بیمه (که بر عهده‌ی میهمان می‌باشد) و اعتبار سنجی از میهمان در امر سوابق مالی توسط سیستم آنلاین اعتبارسنجی که تأیید شده از سوی بانک مرکزیست به منظور قبول یا رد اجاره کننده‌ی خودرو، محل تحویل خودرو، مدارک ضمانت که می‌تواند شامل چک یا سفته به اندازه‌ی قیمت خود خودرو باشد و قرارداد تنظیم شده از سوی سایت، دریافت ودیعه از مهمان در هنگام بروز آسیب‌های احتمالی به خودرو یا جریمه و برای اطمینان خاطر نصب ردیاب بر خودرو و بسیاری موارد دیگر را فراهم خواهد کرد.

اکنون به بسط و توضیح هر چه بیشتر برخی مطالب گفته شده خواهیم پرداخت.

اعتبار سنجی از مشتری

معمولاً به این صورت هست که با استفاده از سیستم آنلاین اعتبار سنجی، وضعیت مالی میهمان مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ از جمله هویت کامل مشتری از شبکه‌ی بانکی، وضعیت تسهیلات اعم از دریافتی و پرداختی، ضمانت، چک برگشتی، بدهی مالیاتی و ... را شامل می‌شود و اگر اجاره کننده از پیشینه‌ی مالی خوبی برخوردار نباشد مالک می‌تواند از اجاره ماشین خود منصرف شود.

شرایط بیمه تحت پوشش

معمولاً انجام بیمه از سوی میهمان صورت می‌گیرد و این امر برای مالک به صرفه خواهد بود. آن چه که شامل بیمه می‌شود و میهمان باید تقبل کند از جمله سرقت، آتش سوزی، تصادف، آسیب ظاهری و بلایای طبیعی است و خسارت‌های ناشی از آن را بیمه خواهد داد. البته میهمان وظیفه دارد که به محافظت هر چه بیشتر خودرو بپردازد تا مجبور به استفاده از بیمه نشود.

کسب درآمد با اجاره خودرو

اما فردی که به عنوان مالک یا میزبان، خودروی خود را برای اجاره قرار می‌دهد از سوی سایت نکاتی را باید رعایت کند که به شرح زیر است.

  • سلامت خودرو از لحاظ فنی از جمله موتور و گیربکس
  • تمیز بودن ظاهر و داخل خودرو
  • خودروی شما باید حتماً دارای سند مالکیت یا سند وکالت اجاره خودرو باشد
  • جریمه‌ای از قبل نداشته باشد و ...

تمام نکاتی که در بالا به اختصار گفته شد نکاتی است که در بیشتر سایت‌های اجاره خودرو درج شده‌اند اما انتخاب سایتی که بهترین خدمات را سرویس‌دهی کند و مورد اعتماد باشد انگشت شمار خواهند بود. در هر کاری بهترین نتیجه زمانی به دست خواهد آمد که از طریق قانونی و در بستری امن صورت بگیرد. در خصوص اجاره خودرو این امر بیشتر صدق می‌کند چون سرمایه‌ی شخص در اختیار فرد دیگر قرار می‌گیرد و نیز برای این که سودی دوسر برد رخ دهد بهترین راه‌کار رجوع به سایتی معتبر است که این اطمینان خاطر را در امر اجاره خودرو (چه برای میهمان و چه میزبان) فراهم کند. همواره در این امر شرکت‌های بسیاری هستند که شرایط را فراهم کرده‌اند و با ایجاد سایتی به عنوان واسطه در امر اجاره خودرو مشغول به فعالیت هستند. بنابر این پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات سایت سپریس است.

سپریس

سپریس سامانه‌ای است که شما می‌توانید با خیالی آسوده به اجاره‌ی خودروی خود بپردازید و از این بستر امن به سود عالی برسید. سپریس با تضمین بیمه (با همکاری بیمه اتوموبیل سامان)، تنوع در انتخاب خودرو (از جمله اقتصادی، مناسب سفر، با راننده، شاسی بلند و ون) و پشتیبانی 24 ساعته در خدمت شما هموطنان عزیز است. شما می‌توانید بعد از خواندن قوانین مندرج در این سایت در باب اجاره خودرو و شرایط آن، به درج اطلاعات خودروی خود بپردازید و در مدت کوتاهی به درآمد خوبی برسید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس اینترنتی sepris.com مراجعه نمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =