بهمن‌دیزل

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در هفتمین گزارشی که در خصوص وضعیت کیفی خودروهای ساخت داخل در سال جاری منتشر کرده است، 16 مدل از انواع خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین و 9 مدل وانت‌ را مورد ارزیابی قرار داده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در هفتمین گزارشی که در خصوص وضعیت کیفی خودروهای ساخت داخل در سال جاری منتشر کرده است، 16 مدل از انواع خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین و 9 مدل وانت‌ را مورد ارزیابی قرار داده است. براساس گزارش منتشر شده در میان انواع خودروهای تجاری سبک تا سنگین، وانت‌ها به لطف حضور سه محصول در رده قیمتی یک توانسته‌اند کمی کیفیت‌ خود را افزایش دهند؛ با این حال هنوز حضور برخی محصولات تک‌ستازه در این بخش دیده می‌شود. این در حالی است که سایر بخش‌ها با حضور مدل‌های چهار و پنج ستاره توانسته‌اند جایگاه‌ خود را در میان محصولات داخلی تثبیت کنند. درحال‌حاضر محصولات بهمن‌دیزل تنها خودروهای تجاری هستند که طی یک سال اخیر موفق به کسب پنج ستاره کیفی در گزارش ارزیابی شده‌اند. در مهر ماه امسال نیز یکی دیگر از محصولات این شرکت به عنوان مدلی پنج‌ستاره معرفی شد.

چهارمین پنج‌ستاره «بهمن‌دیزل» معرفی شد


در گزارش ارزیابی کیفی مهرماه 1400، سگمنت‌ کامیون‌ها برای نخستین بار شاهد حضور یک مدل پنج ستاره بوده است؛ کامیون ایسوزو NPR75M این شرکت که در شهریورماه با چهار ستاره کیفی عرضه شده بود، پیرو برنامه‌های بهمن‌دیزل برای دستیابی به سطح کیفی بالاتر در خودروهای تجاری توانسته است با بالاترین سطح کیفی از نظر این ارزیابی قرار گیرد. کامیون ایسوزو NPR75M در این ماه با کامیون FAW Tiger V8 سیباموتور و کامیون بنز WH ایران‌خودرودیزل رقابت کرده است. کامیون سیباموتور به‌عنوان یکی دیگر از محصولات گروه بهمن با چهار ستاره در رده دوم قرار داشته و این در حالی است که کامیون ایران‌خودرودیزل سه ستاره کیفی را به دست آورده است.

درخشش پنج کشنده چهارستاره


سگمنت‌ کشنده‌ها نیز یکی از باکیفیت‌ترین خودروهای تجاری در ارزیابی شهریور ماه بوده است. این بخش مانند ماه گذشته توانسته 5 مدل چهار ستاره را در خود جای دهد. کشنده دیما HT490 محصول شرکت دیما دیزل، کشنده C&C محصول آریادیزل، کشنده FAW J6 سیباموتور، کشنده نیوفوتون آئومان H4 ایران‌خودرودیزل و کشنده سیتراک C7 شرکت پیلسان، تمام کشنده‌هایی هستند که در ماه‌های اخیر برای دستیابی به سطح کیفی بالاتر با یکدیگر رقابت کرده و در این ماه نیز همچون شهریور ماه توانسته‌اند با چهار ستاره کیفی در جایگاه نخست تا پنج سگمنت کشنده‌ها قرار گیرند.

دو محصول 5‌ستاره بهمن‌دیزل در بخش کامیونت‌ها

بخش کامیونت‌ها اما به لطف حضور دو محصول پنج ستاره از بهمن‌دیزل شاید باکیفیت‌ترین بخش از خودروهای تجاری کشور باشند؛ بهمن‌دیزل از اواخر سال گذشته اقداماتی را به منظور ارتقای سطح کیفی محصولات تجاری خود انجام داد که نتیجه آن دستیابی به دو کامیونت و یک مینی‌بوس پنج ستاره بود. در مهر ماه نیز دو کامیونت ایسوزو NMR85 و کامیونت ایسوزو NPR75K در جایگاه اول و دوم این بخش قرار گرفتند. این در حالی است که کامیونت شیلر این خودروسازی نیز با چهار ستاره کیفی در جایگاه سوم قرار دارد. در این بخش محصول الوند سایپادیزل در رقابت با سه خودرو بهمن‌دیزل در رده چهارم قرار گرفته است.
حضور وانت «KMC» برای نخستین‌بار در ارزیابی
وانت‌های داخلی در مهرماه در دو کلاس قیمتی عرضه شده‌اندکه کلاس قیمتی یک این بخش شاهد حضور دو محصول چهارستاره نیوپیکاپ دیزلی ایران خودرودیزل و وانت KMC کرمان‌موتور در رده اول و دوم است و در رده سوم این بخش نیز وانت پیکاپ UAZ سروش‌دیزل مبنا با سه ستاره قرار گرفته است. لازم به ذکر است که وانت کرمان‌موتور برای نخستین بار در این ارزیابی شرکت می‌کند. در کلاس قیمتی 2 این بخش نیز 6 محصول مورد ارزیابی قرار گرفته است. سایپا 151، وانت کارا 2000 تک‌کابین تیپ 3، وانت کارا 2000 دوکابین تیپ 3 و وانت پادرا پلاس، چهار محصول سه ستاره این بخش هستند. در رده پنجم و ششم این بخش نیز دو محصول وانت نیسان تک‌سوز آپشنال و دوگانه‌سوز زامیاد تنها با یک ستاره عرضه شده‌اند.

حضور مسافری‌های سبک، سنگین و نیمه‌سنگین

در بخش خودروهای مسافری در مهرماه 1400 تنها سه محصول مشارکت داشته‌اند. ون مسافری وانا محصول ایران‌خودرودیزل، مینی‌بوس پگاسوس محصول بهمن‌دیزل و اتوبوس شهری ATROS ایران‌خودرودیزل سه محصولی هستند که هر یک در سگمنت متفاوتی در مین خودروهای مسافری در این گزارش مورد ارزیابی قرار گرفته است. ون وانا و اتوبوس شهری آتروس هر یک موفق به کسب چهارستاره کیفی شده‌اند و مینی بهمن نیز سه‌ستاره کیفی به دست آورده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =