همکاری « لیکومولی» و «یونیترونیک» در جدیدترین مسابقات تورینگ

در ایران از میان مسابقات اتومبیلرانی شاید رشته «تورینگ»  کمتر ‌شناخته شده‌ باشد زیرا کاملا با مسابقات آفرود اشتباه گرفته می‌شود اما این سبک مسابقات در دنیا بسیار شناخته‌شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،در ایران از میان مسابقات اتومبیلرانی شاید رشته «تورینگ» کمتر ‌شناخته شده‌ باشد زیرا کاملا با مسابقات آفرود اشتباه گرفته می‌شود اما این سبک مسابقات در دنیا بسیار شناخته‌شده است. به طور کلی می‌توان این رشته را چیزی بین مسابقات سرعت در کلاس آزاد با چاشنی استقامت دانست. این مسابقات در اروپا طرفداران بسیاری دارد که به‌طور ویژه می‌توان به بریتانیا، آلمان و سوئد به‌عنوان مهد مسابقات تورینگ دنیا اشاره کرد. هرچند تایرها برای مسابقات طراحی و تولید مراحل پیچیده‌ای را پشت‌سر می‌گذارند اما به‌سادگی‌ نمی‌توان یک نسخه اختصاصی از آنها را ساخت. اما وقتی رقابت بر سر ثانیه‌ها مطرح است، هر هزینه‌ای ارزش‌ دارد. تایرها نقش بسیار پررنگی در مسابقات اتومبیلرانی ایفا می‌کنند و درک خوب رانندگان و تیم‌ها برای گرفتن بهترین عملکرد از تایر الزامی است. البته در تمام مسابقات موتوراسپرت و سری‌های مختلف آن،‌ رابطه متفاوتی بین انواع تایر و سطح جاده وجود دارد؛ چه‌ به‌عنوان‌ یک ابزار استراتژیک کلیدی و چه به‌عنوان یک جزو کاربردی البته فارغ از اجزای خودرو، لاستیک نیازمند طراحی اختصاصی است و چه‌بسا در برخی موارد حتی برای یک مسابقه خاص و یک‌روزه تایرهای ویژه‌ای طراحی و تولید می‌شوند. در کنار مراحل دشوار و خاص تولید تایر قوانین استفاده از تایرها نیز پیچیده هستند. علاوه‌بر عملکرد صحیح آنها در تمام شرایط که نکته بسیار مهمی است مسابقات استقامت، خارج جاده و حتی مسیرهای خارج جاده روند طراحی و انتخاب تایر را دشوارتر می‌کنند.

انتخاب تایر در مسابقات «تورینگ» بریتانیا
در شرایط عادی «BTCC» (که مخفف مسابقات قهرمانی تورینگ بریتانیاست) از سه ترکیب مختلف تایر به اضافه لاستیک‌های هوای مرطوب در یک فصل استفاده می‌کند که توسط گودیر تامین می‌شوند. برای هر رویداد لازم است هر تیم‌ دو مدل از سه تایر به‌عنوان تایرهای آپشن و استاندارد انتخاب کند که البته باید در هر آخر هفته، تایرها در مسابقه استفاده شوند. سپس تیم‌ها و رانندگان باتوجه به استراتژی‌های خود می‌توانند انتخاب کنند کدام لاستیک برای کدام مسابقه مورد استفاده قرار بگیرد. با این حال در سال 2020 به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، خودروها فقط باید از لاستیک‌های متوسط به‌جز Thruxton در پیست‌ها استفاده کنند. درواقع می‌توان گفت در این رقابت قرار است فقط از تایرهای سخت استفاده شود. این تصمیم بر این اساس گرفته شد که در تقویم فشرده این مسابقه حذف آپشن تایر اضافه باعث آسان‌تر شدن روال مسابقه برای تیم‌ها خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =