تارا

بیست و سوم مردادماه ایران‌خودرو طی مراسمی تحویل رسمی تارا دنده‌ای را آغاز و اعلام کرد قصد دارد به‌صورت روزانه، ۵۰ تا ۱۰۰ دستگاه تارا دنده دستی را به مشتریان خود تحویل دهد. 

به گزارش «اخبار خودرو»،بیست و سوم مردادماه ایران‌خودرو طی مراسمی تحویل رسمی تارا دنده‌ای را آغاز و اعلام کرد قصد دارد به‌صورت روزانه، ۵۰ تا ۱۰۰ دستگاه تارا دنده دستی را به مشتریان خود تحویل دهد.
فرشاد مقیمی، مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان این‌که روی پلت‌فرم اختصاصی ایران‌خودرو که تارا نخستین محصول آن بوده، سرمایه‌گذاری زیادی شده است، اظهار کرد: «در نقشه‌راه استراتژیک این خودروساز محصولات متنوع و متعددی پیش‌بینی شده است و به‌زودی نسخه کراس‌اوور و هاچ‌بک این پلت‌فرم نیز رونمایی خواهد شد.» وی با بیان این‌که اواخر سال ۹۸ پروژه تارا آغاز شد و طی مدت ۱۳ماه به مرحله تولید رسید، بیان کرد: «این خودرو دارای ۷۵درصد عمق خودکفایی و داخلی‌سازی است و بیش‌از ۹۲درصد قراردادهای تامین قطعات آن با رویکرد توسعه صنعت قطعه‌ با قطعه‌سازان داخلی بسته شده است. چند قطعه از قطعات مهم این خودرو نیز با هدف داخلی‌سازی، در حال نمونه‌سازی است.»

تاخیر تحمیلی ازسوی شورای رقابت در تحویل تارا اتومات
به‌گفته مقیمی، کل تعهدات تارا تا پایان سال حدود ۹هزار و ۵۰۰ دستگاه بوده که از این تعداد، ۲هزار و ۵۰۰ دستگاه از آن با گیربکس اتوماتیک شش‌سرعته و ۷هزار دستگاه نیز با گیربکس دستی پنج‌سرعته تحویل
خواهد شد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو همچنین اعلام کرده بود؛ طبق تعهدی که به مشتریان دادیم، از مهرماه امسال تحویل‌دهی نسخه اتوماتیک تارا نیز آغاز خواهد شد، اما بنا بر گزارشی که در آبان‌ماه امسال از سوی مقیمی به وزیر صمت ارائه شد؛ به‌رغم آماده‌بودن تارا اتوماتیک برای ارسال دعوت‌نامه به مشتریان، عدم تعیین قیمت برای این محصول از سوی شورای رقابت و موکول‌شدن موضوع به تعیین و استقرار اعضای جدید این شورا، ایران‌خودرو را با جریمه تاخیر ماهانه ۴میلیون تومان به ازای هر دستگاه تارا اتواتیک آماده تحویل، مواجه کرد.
هرچند در 18 آبان‌ماه، قیمت این خودرو همراه با نرخ جدید دیگر محصولات ایران‌خودرو 415میلیون تومان اعلام شد، اما در عرض چند ساعت این قیمت‌ها از سوی وزارت صمت بنا بر دستور رئیس‌جمهور و به استناد نداشتن مصوبه ستاد تنظیم بازار ملغی اعلام شد.
تارا در خیابان‌ها و جاده‌های کشور
تارا سرانجام به‌عنوان یک خودرو جدید ایرانی پس از طی فرآیندهای مهندسی تولید انبوه، وارد خیابان‌ها و جاده‌های کشور شده است. محصول جدید گروه صنعتی ایران‌خودرو با ویژگی‌های فراوانی ازجمله طراحی زیبا، بهره‌گیری از تکنولوژهای پیشرفته در زمینه‌های گوناگون، ایمنی بالا و برخوردار از تاییدیه‌های جهانی، پایین‌بودن مصرف سوخت، قدرت و شتاب بالا، جاداربودن و آسایش، رعایت استانداردهای بین‌المللی، موتور پرقدرت و ... رسما وارد کارزار رقابت در میان رقبای داخلی شد. به نظر می‌رسد ویژگی‌های منحصر به فرد تارا و قابلیت‌های بالای این محصول، از آن خودرویی رقابت‌پذیر در بازارهای جهانی ارائه کرده است. مجوز ورود این محصول به بازارهای صادراتی، با توجه به مشخصات فنی پیشرفته و دارا بودن آپشن‌های روز دنیا دور از دسترس نیست.

نیازهای مشتریان در بازار خودرو
طراحی جدید و برخوردار از مولفه‌های زیبایی و نیز تجهیزات و آپشن‌های مدرن و بروز دنیا، دو مولفه بسیار مهم ازسوی خریداران امروزی است. زیرا در همان برخورد نخست با یک خودرو، این دو نکته بیش‌از سایر ویژگی‌های یک محصول، قابل‌لمس است. در وهله بعد نیز اتوماتیک بودن خودرو از خواسته‌های بخش قابل توجهی از مشتریان است. نسخه اتوماتیک تارا که منتظر تعیین قیمت از سوی شورای رقابت برای تحویل است، مجموعه‌ای از تازه‌های صنعت خودرو جهان است که نشان از توسعه صنعت خودرو کشور خواهد بود. همچنین مشخصات فنی تارا و بهره‌مندی از قوای محرکه و پیشرانه مدرن، این محصول را در زمره قدرتمندترین سدان‌های بازار داخلی قرار خواهد داد.

دستیابی به استانداردهای ایمنی اروپا
دستیابی به استانداردهای ایمنی اروپا ازجمله تاییدیه‌های «ایمارک» ورود این سدان را به بازارهای همسایه و حتی اروپایی میسر خواهد کرد. تارا برای رسیدن به ایمنی بالا، از ورق‌های بدنه نسل جدید و جوش لیزری بهره می‌برد و با کسب استانداردهای ایمنی از موسسات بین‌المللی، مجوز ورود به بازارهای جهان را نیز از آن خود کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =