گریس‌

تمرکز NLGI و CQL برای مشخصات نسل جدید گریس‌ها بر این است که محصولات باکیفیت‌تری را تولید کنند تا امکان استفاده از آنها در مقاومت‌های مختلف محیط کاری و  همچنین بخش‌هایی که خواص روانکاری مشابه دارند، وجود داشته باشد.

به گزارش «اخبار خودرو»،طی سال‌های اخیر گریس‌ها با استانداردهایی تولید شده‌اند که شاید سابقه تدوین آنها به چنددهه قبل باز می‌گردد، اما همان‌قدر که انتظار داریم روغن‌موتورهای باکیفیت‌تر برای پیشرانه خودروها استفاده شوند، به همان میزان باید به فکر روانکارهای نیمه‌جامد هم باشیم زیرا نقش مهمی در افزایش طول عمر قطعات محرک دارند. به همین‌دلیل موسسه ملی روانکاری با گریس یا NLGI به‌عنوان پیشروترین موسسه بین‌المللی در حوزه گریس‌کاری در حال همکاری با مرکز تضمین کیفیت محصولات آمریکا (CQA) است تا مشخصات گریس‌های آینده را به صورت عمومی برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اعلام کند.

گریس‌هایی برای همه کاربردها
تمرکز NLGI و CQL برای مشخصات نسل جدید گریس‌ها بر این است که محصولات باکیفیت‌تری را تولید کنند تا امکان استفاده از آنها در مقاومت‌های مختلف محیط کاری و همچنین بخش‌هایی که خواص روانکاری مشابه دارند، وجود داشته باشد. همچنین این گریس‌ها باید از فشار بالا، مقاومت در برابر آب، اصطکاک و طول عمر بیشتر برخوردار باشند. این کاربردها می‌توانند در گیربکس‌ها، موتورهای الکتریک و شبیه آنها باشد. درحال‌حاضر موسسه NLGI گریس‌ها را تحت برنامه خاصی که از آن به‌عنوان دسته‌بندی براساس عملکرد GC-LB یاد می‌شود، گروه‌بندی می‌کند. این برنامه می‌تواند برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به‌عنوان راهنمایی باشد تا به طور مشترک بتوانند محصول تولیدشده را بشناسند.

استانداردی که عمر خود را کرده است
این استاندارد که از سال ۱۹۸۹ اجرایی شده است، ۳۰ سال از عمر آن می‌گذرد. دیدگاه اولیه این موسسه برای پوشش نیاز شاسی خودروها، چرخ و برخی یاتاقان‌ها بوده اما با پیشرفت در صنعت مشخص شد GC-LB نمی‌تواند کیفیت گریس تولیدشده را برای مصرف‌کننده مشخص کند. همچنین متریال‌، تکنولوژی‌ و کاربردهای پیشرفته باعث شده‌اند موسسه NLGI تشخیص دهد شاید کاربرد فعلی نیازمند به‌روزرسانی مشخصات درج‌شده گریس‌ها باشد.

استانداردهای جدید کجا خلق می‌شوند؟
ازآنجاکه موسسه NLGI از افراد داوطلب فعال در صنعت تشکیل شده، بنابراین آنها از امکانات دفتر مرکزی و آزمایشگاه موسسه CQA در میدلند (ایالت میشیگان) استفاده خواهند کرد. آنها پس از انجام مصاحبه و نظرسنجی از افراد فعال در صنعت تولید و همچنین مصرف‌کنندگان گریس‌ها، می‌توانند مشخصات گریس‌های جدید را بررسی کنند و مطمئن شوند این استانداردها براساس نیازهای فعلی و آینده گریس‌ها تدوین شده‌اند.
جوی کاپریسک، مدیر موسسه NLGI می‌گوید: «تیم ما درحال به‌سرعت در حال آماده‌ شدن برای همکاری با CQA است، ما به جلو نگاه می‌کنیم تا استانداردهای جدیدی برای گریس‌ها خلق کنیم که مرتبط با کاربردها و یاتاقان‌های جدید باشند تا به‌این‌ترتیب بتوانیم تست‌های جدیدی را برای قابلیت‌های عملکردی این گریس‌ها و موارد جدید درنظر بگیریم. امیدواریم تولیدکنندگان گریس محصولات بهتری را به بازار عرضه کنند و مشتریان نیز باتوجه به عملکرد محصولات راهنمای دقیق‌تری را در اختیار داشته باشند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =