لنت‌ترمز

برخی شرکت‌های بازرگانی که طی سال‌های گذشته خود را تولیدکننده نیز معرفی کرده‌اند با واردات فله‌ای لنت‌ترمزهای بی‌کیفیت از چین آن‌هــــا را با بسته‌بندی ایرانی به‌بازار عرضه می‌کنند.

به گزارش «اخبار خودرو»،برخی شرکت‌های بازرگانی که طی سال‌های گذشته خود را تولیدکننده نیز معرفی کرده‌اند با واردات فله‌ای لنت‌ترمزهای بی‌کیفیت از چین آن‌هــــا را با بسته‌بندی ایرانی به‌بازار عرضه می‌کنند. لنت‌ترمزهایی که کیفیت آن‌ها حتـــــی از محصولات درجه دو و سه ایرانی نیز کم‌تر است و بی‌هیچ‌محدودیتی پس از ورود به‌مناطق آزاد با اندکی تغییرات و بسته‌بندی ایرانی، ‌به‌عنوان کالای تولید داخل راهی بازار مصرف می‌شوند!
دراین زمینه یک منبع آگاه به‌روزنامه «دنیای‌خودرو» می‌گوید که گروهی از شرکت‌های بازرگانی که درسال‌های گذشته خود را تولیدکننده عنوان کرده‌اند سخت به‌دنبال واردات لنت‌ترمز هستند و این گروه با واردات لنت‌های ترمز بی‌کیفیت و انجام اقداماتی روی آن، با نام لنت ایرانی این‌گونه محصولات بی‌کیفیت را به‌بازار عرضه می‌کنند.
این منبع آگاه به‌روزنامه «دنیای‌خودرو» می‌گوید: «هرشرکتی می‌تواند این‌گونه لنت‌ها را وارد کند. اما به‌نظر می‌رسد برخی شرکت‌ها لنت‌ تولیدشده را به‌صورت فله وارد می‌کنند و دراینجا ضخامت آن را کاهش می‌دهند. یعنی لنت‌ها ساب نخورده است و پارامتر نهایی آن در اینجا انجام می‌شود.»
وی می‌افزاید: «نکته عجیب این‌که برخی از این شرکت‌ها درشهرک‌های صنعتی نیز سایت تولیدی دارند؛ اما لنت‌ها را به‌مناطق آزاد می‌آورند و در آنجا اقدام به‌ساب زدن می‌کنند.» این منبع آگاه تاکید می‌کند: «احتمالا شمش‌های لنت را وارد می‌کنند و بحث ساب و موارد دیگر را در ایران انجام می‌دهند.»
به‌نظر می‌رسد این دسته از قطعات به‌این دلیل به‌صورت ساب‌نخورده و فله به‌کشور وارد می‌شود که محصول درفرآیندهای گمرکی به‌عنوان قطعه نیمه‌ساخته درنظر گرفته شود و همچنین بحث ورود به‌مناطق آزاد نیز با هدف بهره‌مندی از برخی معافیت‌های گمرکی دنبال می‌شود.
درنهایت بحث واردات دراین عــــرصه درحالی مطرح می‌شود که تولیدکنندگان داخلی توانایی بالایی برای تولیــــد دارند و به‌نظر می‌رسد ورود وزارت صمت به‌این مساله و پیگیری این طرح از سوی انجمن تولیدکنندگان لنت‌ترمز یک امر ضروری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =