باتری

طراحی و تولید سیستمی که عمر باتری خودرو را نشان دهد و باعث شود بهره‌وری آن افزایش یابد سبب خواهد شد مشتریان بیش‌تری جذب خودروهای برقی شوند.

به گزارش «اخبار خودرو»،طراحی و تولید سیستمی که عمر باتری خودرو را نشان دهد و باعث شود بهره‌وری آن افزایش یابد سبب خواهد شد مشتریان بیش‌تری جذب خودروهای برقی شوند. این مساله باعث ایجاد پروژه‌ای به‌نام کبرا در بریتانیا شده است. بریتانیا سعی دارد طی یکی دو دهه پیش رو تولید خودروهای درون‌سوز و فسیلی را متوقف و خودروهای برقی را توسعه دهد.
همکاری جدیدی بین دو شرکت مطرح انرژی درجهان برای پیشبرد پروژه COBRA (الگوریتم عمر مفید باقیمانده باتری) شکل گرفته است و این پروژه الگوریتم‌های جدیدی ایجاد می‌کند که عمر مفید باقیمانده (RUL) را در باتری خودروهای برقی تخمین می‌زند و می‌تواند در تبدیل شدن بریتانیا به‌تامین‌کننده پیشرفته‌ترین سیستم‌های مدیریت باتری (BMS) درجهان نقش چشمگیری داشته باشد.
این فناوری به‌سازندگان باتری امکانات فراوانی ارائه می‌دهد. از این حیث پیش‌برد آن برای بریتانیا از اهمیت زیادی برخوردار است. پروژه COBRA توسط تیمی از مهندسین بسیار باتجربه دنبال می‌شود و در آن به‌ارائه نرم‌افزارهای پیشرفته و راه‌حل‌های سیستمی برای پروژه‌های برق‌رسانی در بخش خودرو پرداخته می‌شود. این پروژه می‌تواند بریتانیا را به‌عنوان پرچم‌دار جهانی درطراحی، توسعه و ساخت باتری برای وسایل نقلیه الکتریکی درنقشه جهانی توسعه‌دهندگان این بخش معرفی کند.به‌عنوان بخشی از پروژه COBRA، توسعه و ادغام الگوریتم‌های پیشرفته تشخیص باتری برای نسل بعدی BMS و تجزیه و تحلیل باتری نیز در دستور کار است و انتظار می‌رود این‌ها ارزش قابل توجه و بالاتری را به‌تولیدکنندگان باتری و یکپارچه‌سازان و همچنین به‌سازندگان تجهیزات اصلی وسایل نقلیه الکتریکی (OEMs)، تامین‌کنندگان UPS و سایر ارائه‌دهندگان برنامه‌های کاربردی دراین خصوص ارائه دهد.
همچنین از دیگر ویژگی‌های این پروژه می‌توان به‌پیش‌بینی RUL باتری لیتیومی درشرایط عملیاتی در دنیای واقعی اشاره کرد.
COBRA علاوه‌برافزایش عمر باتری با نشان دادن دقیق باقیمانده عمر آن، کاربرد باتری را با کاهش نیاز به‌تست‌های گران‌قیمت و همچنین افزایش قدرت موثر باتری‌ با امکان استفاده ایمن از آن بهبود می‌بخشد.
به‌طور گسترده‌تر، پذیرش موفقیت‌آمیز این ویژگی‌های جدید BMS درنهایت سبب افزایش ارزش خودروهای الکتریکی و جذب آن‌ها در جاده‌های بریتانیا می‌شود. چراکه این پروژه به‌مصرف‌کننده کمک می‌کند از باتری خودرو برقی خود بهره بیش‌تری ببرد و درنهایت افراد بیش‌تری را به‌خرید خودرو برقی تشویق می‌کند. درنهایت این روند به‌بریتانیا کمک می‌کند راه را برای آینده‌ای پاک‌تر و سبزتر با کربن صفر هموار کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =