باتری  مرسدس‌ EQS

شرکت مرسدس‌بنز که بخشی از دایملر آی‌جی اَبَرشرکت خودروسازی آلمانی است، اعلام کرده که برای توسعه مشترک باتری درحال پیوستن به‌شرکت فاکتوریال در شهر ووبورن ایالت ماساچوست است؛ تنها با این هدف که بتواند سلول‌های باتری پیش‌نمونه را در اوایل سال آینده میلادی مورد آزمایش قرار دهد.

به گزارش «اخبار خودرو»،توسعه نسل جدید باتری‌ها به‌محل رقابت و البته همکاری شرکت‌های مختلف تبدیل شده است. طی سال جاری میلادی اخبار مختلفی از همکاری شرکت‌های خودروساز با شرکت‌های تولیدکننده باتری برای توسعه نسل جدید باتری‌ها یا بهبود عملکرد باتری‌ها منتشر شده است و درجدیدترین همکاری درخصوص تولید و توسعه فناوری باتری‌های جامد، توافقی میان شرکت‌های مرسدس‌بنز و استلانتیس با شرکت آمریکایی فاکتوریال‌انرژی صورت گرفته است. چند هفته پیش شرکت هیوندای و کیا نیز قرارداد مشترکی را با این استارت‌آپ آمریکایی منعقد کردند.
این توافق با هدف جذاب‌تر کردن خودروهای برقی و افزایش تولید و عرضه این مدل‌ها به‌بازار حاصل شده است.
شرکت مرسدس‌بنز که بخشی از دایملر آی‌جی اَبَرشرکت خودروسازی آلمانی است، اعلام کرده که برای توسعه مشترک باتری درحال پیوستن به‌شرکت فاکتوریال در شهر ووبورن ایالت ماساچوست است؛ تنها با این هدف که بتواند سلول‌های باتری پیش‌نمونه را در اوایل سال آینده میلادی مورد آزمایش قرار دهد. مرسدس‌بنز همچنین اعلام کرده با سرمایه‌گذاری در شرکت فاکتوریال حق داشتن یک نماینده در هیات‌مدیره این شرکت تولیدکننده باتری را به‌دست آورده است.
همچنین اَبَرشرکت خودروسازی چندملیتی استلانتیس که از ترکیب دو شرکت پی‌اس‌ای و فیات‌-کرایسلر تشکیل شده اعلام کرده که یک قرارداد توسعه مشترک با شرکت باتری‌سازی فاکتوریال امضا کرده است. استلانتیس تاکید کرده که درحال سرمایه‌گذاری استراتژیک در این شرکت باتری‌سازی است.
باتری‌های حالت جامد به‌جای مایع الکترولیت - مایع موجود در اکثر باتری‌های لیتیوم-یونی کنونی - مواد رسانای جامد را دراختیار دارند. این باتری‌ها می‌توانند انرژی بیش‌تری در خود ذخیره کنند و در اندازه‌های کوچک‌تری تولید شوند. با خطر کمتر آتش‌سوزی و افزایش بهره‌وری انرژی نسبت به‌باتری‌های لیتیوم‌-یون معمولی، باتری‌های حالت جامد به‌عنوان منبع انرژی نسل بعدی درنظر گرفته می‌شوند.
مدیرعامل Factorial Energy گفت: «این مشارکت‌ها توانایی ما را برای تجاری‌سازی فناوری اصلی‌مان تسریع می‌کند و با شرکای جدیدمان می‌توانیم باتری‌هایی تولید کنیم که نه‌تنها سبب ایمن‌تر شدن وسیله‌نقلیه و افزایش برد پیمایشی آن می‌شود، بلکه با محیط‌های تولید باتری‌های لیتیوم-یون معمولی نیز سازگار است.»
جو تیلور، رئیس اجرایی Factorial Energy نیز گفت: «باتری‌های ما منحصربه‌فرد هستند؛ زیرا ایمنی و مقیاس‌پذیری بالاتری ارائه می‌دهند و فناوری ما را می‌توان به‌راحتی در زیرساخت‌های تولید باتری‌های لیتیوم-یون ادغام کرد که این امر سبب می‌شود Factorial به‌شریکی قابل دوام برای هر خودروسازی که به‌دنبال تولید خودروهای برقی است تبدیل شود.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =