باتری‌ خودروهای برقی

گروه خودروسازی ولوو اعلام کرده است قصد دارد با شرکت باتری‌سازی سوئدی نورث ولت برای توسعه و تولید باتری‌های پایدارتر و متناسب با انرژی نسل بعدی خودروهای برقی برای ولوو و پولستار سرمایه‌گذاری مشترکی داشته باشد.

به گزارش «اخبار خودرو»،گروه خودروسازی ولوو اعلام کرده است قصد دارد با شرکت باتری‌سازی سوئدی نورث ولت برای توسعه و تولید باتری‌های پایدارتر و متناسب با انرژی نسل بعدی خودروهای برقی برای ولوو و پولستار سرمایه‌گذاری مشترکی داشته باشد.
به‌عنوان نخستین‌گام برای سرمایه‌گذاری مشترک 50-50 گروه ولوو و نورث‌ولت قصد دارند یک مرکز تحقیق و توسعه در سوئد راه‌اندازی کنند که درسال 2022 فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. این مرکز براساس تولید باتری به‌شکل تخصصی در هر دو شرکت و توسعه نسل بعدی سلول‌های باتری پیشرفته و فناوری‌های یکپارچه‌سازی خودرو طراحی شده که به‌طور خاص برای استفاده درخودروهای Volvo و Polestar توسعه یافته است.
براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده همچنین یک گیگاکارخانه جدید در اروپا با ظرفیت بالقوه تا 50 گیگاوات-ساعت (GWh) درسال تاسیس خواهد شد و قرار است تولید این باتری‌ها در سال 2026 آغاز شود. به‌عنوان بخشی از این طرح، گروه خودروسازی ولوو همچنین به‌دنبال تامین 15 گیگاوات-ساعت سلول باتری درسال از کارخانه فعلی باتری نورث‌ولت از سال 2024 است. در کنار قراردادهای قبلا اعلام‌شده تامین باتری، مشارکت با نورث‌ولت نیازهای سلول باتری اروپا را نیز تامین خواهد کرد. ولوو قصد دارد تا اواسط این دهه 50 درصد محصولات خود را برقی کند و تا سال 2030 تنها مدل‌های تمام‌برقی را بفروشد.
هاکان ساموئلسون، مدیر اجرایی گروه خودروسازی ولوو گفت: «با همکاری با نورث ولت، ما عرضه سلول‌های باتری با کیفیت بالا و پایدارتر را برای خودروهای الکتریکی خود تضمین خواهیم کرد. همکاری نزدیک با نورث‌ولت همچنین به‌ما امکان می‌دهد قابلیت‌های توسعه داخلی خود را تقویت کنیم. »
انتظار می‌رود کارخانه جدید گیگا با صددرصد انرژی پاک تامین شود و حدود سه‌هزار نفر را استخدام کند. مکان کارخانه جدید هنوز مشخص نشده است و نخستین خودرویی که از طریق این سرمایه‌گذاری مشترک تولید می‌شود، جانشین یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های برقی این شرکت یعی مدل XC60 ولوو خواهد شد.
پیتر کارلسون، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل نورث‌ولت گفت: «Volvo Cars و Polestar پیشروان صنعت درگذار به‌برقی‌سازی و شرکای عالی ما در سفر پیش رو هستند؛ زیرا هدف ما توسعه و تولید پایدارترین سلول‌های باتری درجهان است. ما مفتخریم که شریک انحصاری تولید سلول باتری آن‌ها در اروپا هستیم.»
هنریک گرین، مدیر ارشد فناوری ولوو نیز اظهار کرد: «توسعه نسل بعدی فناوری سلول باتری همراه با نورث‌ولت، به‌ما این امکان را می‌دهد باتری‌هایی را به‌طور خاص برای رانندگان Volvo و Polestar طراحی کنیم و با سلول‌هایی که در داخل برای خودروهای الکتریکی ما توسعه داده شده‌اند، می‌توانیم برارائه آنچه مشتریان ولوو و پولستار می‌خواهند تمرکز کنیم؛ مانند برد و زمان شارژ کوتاه.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =