خودروهای برقی

WMG و Recyclus نوعی دکترای مهندسی «EngD» ایجاد کرده‌اند که برفناوری‌های بازیافت باتری و انتقال برنامه‌های فعلی و آینده متمرکز است.

به گزارش «اخبار خودرو»،در ماموریت ایجاد یک اقتصاد دایره‌ای پایدار برای فلزات باتری، گروه Recyclus با WMG در دانشگاه وارویک وارد یک مشارکت توسعه مهندسی شده‌اند.
WMG و Recyclus نوعی دکترای مهندسی «EngD» ایجاد کرده‌اند که برفناوری‌های بازیافت باتری و انتقال برنامه‌های فعلی و آینده متمرکز است. این برنامه شامل یک برنامه چهارساله برای حمایت از افراد با استعداد درمراحل مختلف شغلی برای توسعه مجموعه‌مهارت‌های حیاتی جدید در این بخــــــش است. همچنین قرار است این برنامه بر رسیدگی به‌چالش‌های صنعتی و فنی در بخش بازیافت باتری تمرکز داشته باشد.
Recyclus نخستین فرآیند درمقیاس صنعتی را توسعه داده است که می‌تواند درتمام فناوری‌های کلیدی باتری لیتیوم-یون ((Li-ion کار کند. قرار است این برنامه روی طیف وسیعی از باتری‌ خودروهای برقی اعمال شود.
درگزارش سپتامبر 2020، WMG تاکید کرد که تا سال 2040 تولید سلول باتری لیتیوم-یون خودرو دربریتانیا به‌تنهایی به 131 هزار تن فلزات کاتدی نیاز دارد و با زیرساخت‌های مناسب بازیافت می‌توان 22 درصد از این تقاضا را تامین کرد. این نه‌تنها یک اقدام مثبت ‌زیست‌محیطی است، بلکه برای تولیدکنندگانی که با هدف افزایش قابلیت‌های بازیافت باتری در بریتانیا کار می‌کنند، منجر به‌صرفه‌جویی زیادی می‌شــود.این فرآینــد به‌حفاظت از محیط‌زیست، ایمن‌سازی مواد خام با ارزش، کاهش هزینه حمل‌ونقل و حمایت از بریتانیا با تعهدات COP26 کمک می‌کند.
با پیش‌بینی کمبود مواد معدنی کلیدی باتری در آینده نزدیک، این نگرانی وجود دارد که راه برای عرضه بیش‌تر خودروهای الکتریکی ناهموار شود و طبق گزارش انجمن توسعه مس (CDA)، میانگین محتوای مس یک خودرو ICE حدود 23 کیلوگرم است و این میزان برای خودروهای برقی پلاگین-هیبرید به 60 کیلوگرم و برای مدل‌های برقی خالص به 83 کیلوگرم افزایش خواهد یافت.
همچنین اتوبوس‌های تمام‌برقی می‌توانند از 224 کیلوگرم تا 369 کیلوگرم مس استفاده کنند.
براساس گزارشی که درفوریه 2021 توسط دفتر جهانی آمار فلزات (WBMS) منتشر شد، بازار جهانی مس از ژانویه تا دسامبر 2020 به‌میزان 1.391 میلیون‌تن کمبود عرضه داشت و این به‌مراتب از میزان ثبت‌شده در سال 2019 بیش‌تر است.
درنهایت شرکای درگیر معتقدند بازیافت مواد باتری می‌تواند درکاهش فشار برعرضه، نقش مهم و موثری داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =