ماهیندرا

گروه ماهیندرا یک یادداشت تفاهم غیر الزام‌آور (MoU) به‌منظور بررسی برقراری امکان استفاده از محصولات و خدمات مخصوص خودروهای برقی (EV) در کنار شناسایی موارد قابل‌هم‌افزایی در زمینه استفاده‌از سوخت‌هایی با کربن کاهش‌یافته و رایج را امضا کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکتی به‌نام RBML «Reliance BP Mobility Limited» که فعالیت‌های تجاری خود را تحت‌برند «Jio-bp» ارائه می‌دهد، با گروه ماهیندرا یک یادداشت تفاهم غیر الزام‌آور (MoU) به‌منظور بررسی برقراری امکان استفاده از محصولات و خدمات مخصوص خودروهای برقی (EV) در کنار شناسایی موارد قابل‌هم‌افزایی در زمینه استفاده‌از سوخت‌هایی با کربن کاهش‌یافته و رایج را امضا کرد. این تفاهم‌نامه همچنین ارزیابی راه‌حل‌های شارژ توسط Jio-bp برای وسایل نقلیه ماهیندرا ازجمله سه‌چرخه و چهارچرخ برقی، چهارچرخه و e-SCV (وسایل نقلیه تجاری کوچک - زیر 4 تن) را پوشش می‌دهد.
این برنامه شامل ناوگان وسایل نقلیه‌ای است که گروه ماهیندرا آن را تولید کرده‌، هدف از این مشارکت، استفاده از نقاط قوت هر دو شرکت در زمینه ارائه محصولات و خدمات به برقی‌ها بیان شده است. البته گروه ماهیندرا زمینه‌های شراکت برای راه‌اندازی ایستگاه‌های حرکتی Jio-bp، نقاط شارژ و همچنین جابه‌جایی برقی‌ها علاوه‌بر استفاده از ایستگاه‌های Jio-bp را ارزیابی خواهد کرد.
به‌تازگی برند Jio-bp نخستین ایستگاه حمل‌ونقل سبز خود را در شهر ماهاراشترا افتتاح کرد. این مرکز با ارائه گزینه‌های مختلف برای سوخت‌رسانی ازجمله شارژ برقی‌ها، در عین‌حال تجربه خرده‌فروشی ایستگاه‌محور در سطح بین‌الملل را نیز ارائه می‌دهد.
علاوه‌بر مدل‌های تجاری؛ حمل‌ونقل به‌عنوان سرویس (MaaS) و باتری به‌عنوان سرویس (BaaS)را مورد بررسی قرار خواهد داد تا به‌این ترتیب Jio-bp بتواند راه‌حل‌های شارژ خودروهای ساخته‌شده توسط گروه ماهیندرا را بررسی کند.
بازار خودروهای برقی در هند نوپاست اما با اجرای این تفاهم‌نامه، امکانات و جهت‌گیری‌های مختلفی در زمینه ارائه اطلاعات درباره این سامانه‌ها، سیستم‌های پشتیبانی از فعالیت آنها، نرم‌افزارهای اختصاصی و مدل تجاری آنها، تنوع امکانات شارژ و تعویض باتری پیشنهاد و پس از بررسی وارد فاز اجرا می‌شود. البته بهره‌مندی از این خدمات مشروط به امکان‌سنجی فنی-اقتصادی و تاییدیه‌های لازم مورد توافق هر دو طرف است.
هدف از این همکاری، تسریع در پذیرش خودروهای برقی در هند با باتری‌هایی است که کارآیی بالا و قابلیت تعویض را ارائه می‌دهند. این دو موضوع به‌رفع نگرانی ناشی‌از توان پیمایشی کوتاه برقی‌ها کمک می‌کند.
همچنین این راه‌حل‌ها برای مشتریانی که در شرایط ایده‌آل باتری خالی را به نزدیک‌ترین ایستگاه تعویض بیاورند، این امکان را می‌دهد در چند دقیقه با پرداخت هزینه مناسب، با باتری‌های پر شارژ به مسیر خود ادامه دهند. این موضوع آرامش خیال و راحتی را برای کاربر فراهم می‌کند. ارائه چنین راه‌حل‌های نوآورانه‌ای افق دید نسبت‌به آینده را برای هر دو شرکت گسترش می‌دهد و به تحقق سریع‌تر اهداف انتشار صفر آلاینده‌ها در هند نیز کمک می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =