درمواقع ضروری که سرعت خودرو بالاست راننده با رسیدن به‌یک مانع مجبور است به‌سرعت خودرو را متوقف کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،درمواقع ضروری که سرعت خودرو بالاست راننده با رسیدن به‌یک مانع مجبور است به‌سرعت خودرو را متوقف کند. هنگام ترمزگیری قدرت بیش‌تر ترمز در لنت‌های جلو است و علاوه‌بر آن با توجه به‌نیروی موتور و شتاب منفی که به‌جلو خودرو وارد می‌شود مهندسان مجبور هستند سیستم ترمز جلو را قدرتمندتر طراحی کنند.
اما درسال‌های اخیر سعی شده است نیرو روی چهار دیسک ترمز به‌طور یک نواخت توزیع شود. مهندسان سیستمی ساختند که فشار داخل هیدرولیک ترمز را درمواقع بحرانی زیاد کرده و آن‌ها را به‌طور یکسان به‌دیسک‌های ترمز می‌رساند. این عامل سبب می‌شود خودرو سریع‌تر متوقف شود و از واژگونی آن نیز جلوگیری خواهد شد.
این سیستم امروزه در خودروهایی با تکنولوژی بالا جزو سیستم‌‎های الکترونیکی هوشمند محسوب می‌شود و برای پایداری و هدایت بهتر خودرو روی آن نصب می‌شود. سیستم ترمز کمکی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین سیستم‌های الکترونیکی برای بهبود قدرت در ترمز استفاده شده است و این سیستم با افزایش فشار بوستر در مدار ترمز این امکان را به‌راننده می‌دهد با کمترین میزان فشار بر پدال ترمز، بتواند بالاترین نیرو را بر چرخ‌ها وارد کند و سبب کاهش سرعت شود. این سیستم درحال حاضر روی خودروهای به‌روز وارداتی نصب شده و در خودروهای چینی تازه‌نفس واردشده به‌کشور نیز دیده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =