کامیون‌های خودران

شرکت ZF آلمان اعلام کرده به‌تازگی وارد یک مشارکت استراتژیک با شرکت Embotech سوئیس شده است. امبوتک یک شرکت پیشرو و توسعه‌دهنده نرم‌افزارهای مورد نیاز خودروهای خودران است و از سیستم‌های رانندگی خودکار پشتیبانی می‌کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،در سال‌های اخیر بنا بر آن بوده که تکنولوژی‌های جدید، ناوگان خودروهای تجاری را در سراسر دنیا متحول کنند. چندی است پیشرانه‌های الکتریکی و فناوری‌های خودران به صنعت تجاری‌سازی دنیا وارد شده‌اند و همین موضوع باعث شده است بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ در این بخش به دنبال راه‌حل‌های مهمی برای توسعه این فناوری‌ها باشند. گاه ارائه این راهکارها نیاز به همکاری شرکت‌های مختلف دارد تا نیاز متقاضیان نهایی به‌طور کامل برآورده شود. یکی از مهم‌ترین تکنولوژی‌هایی که نیاز بسیاری از ناوگان‌های مختلف به آن افتاده، رانندگی‌های خودکار و حتی متصل برای یک ناوگان است؛ فناوری‌ که می‌تواند کار اپراتورها را به حداقل رسانده و عملکرد ناوگان داخلی یک شرکت را به‌طور چشمگیری افزایش دهد. به تازگی نیز شرکت ZF اعلام کرده است با همکاری یک شرکت سوئیسی به‌دنبال راه‌حلی برای توسعه این فناوری است.
همکاری «ZF» و «امبوتک» برای توسعه فناوری خودران

شرکت ZF آلمان اعلام کرده به‌تازگی وارد یک مشارکت استراتژیک با شرکت Embotech سوئیس شده است. امبوتک یک شرکت پیشرو و توسعه‌دهنده نرم‌افزارهای مورد نیاز خودروهای خودران است و از سیستم‌های رانندگی خودکار پشتیبانی می‌کند. این دو شرکت قرار است طی تازه‌ترین همکاری خود به ارائه یک راه‌حل مقیاس‌پذیر و قابل اعتماد برای حمل‌ونقل ناوگان‌های محدود بپردازند.
این راهکار با عنوان یک سرویس (Taas) در مناطق محدود شناخته می‌شود و می‌تواند راه‌حل‌های سفارشی مشتریان را برای پشتیبانی از چندین برنامه مربوط به خودروهای خودکار توسعه دهد. این راهکار که بیشتر شبیه به یک فناوری روز است، کاربردهای بسیاری در محوطه‌های لجستیک، بنادر، فرودگاه‌ها، استخراج معادن و عملیات کشاورزی و همچنین انبارهای اتوبوس خواهد داشت؛ مکان‌هایی که فضای محدود و البته ناوگان کوچک‌تری دارند. این شراکت راه‌حل اثبات شده ZF در زمینه رانندگی خودکار را با نرم‌افزار تصمیم‌گیری Embotech ادغام کرده و با پشتیبانی از این دو تکنولوژی، راهکاری را برای ناوگان‌های خاص ارائه می‌دهد. این فناوری در نهایت با سیستم‌های اختصاصی ZF در زمینه حسگرها، کنترل الکترونیکی و فعال‌سازی آن‌ها برای وسایل‌نقلیه تجاری خودران سطح 4 ادغام خواهد شد.

توسعه کروزکنترل؛ گام دوم ZF و امبوتک
همچنین این دو شرکت در نظر دارند پروژه دیگری را هم برای توسعه ناوگان خودران طراحی کرده و به مرحله اجرا برسانند. پروژه دیگر این دو شرکت توسعه کروزکنترل هوشمند پیش‌بینی‌کننده بوده که هدف از طراحی آن بررسی جریان ترافیک، علائم ترافیکی و شرایط توپوگرافی برای ناوگان‌های مختلف است. این پروژه کمک خواهد کرد تا خودروهای هر ناوگان بنا بر محیط فعالیت و شرایط کاری خود بتوانند مسیرها و ترافیک آن را بسنجند و با کمترین میزان خطا کار خود را در این کارگاه‌ها یا محیط‌های مشخص انجام دهند. به طور قطع این فناوری به افزایش عملکرد ناوگان می‌انجامد.

توسعه جهانی راهکارهای حمل‌ونقل خودکار
فیلیپ هلمیچ، نایب‌رئیس بخش دینامیک خودرو در شرکت ZF اعلام کرد: «همکاری ما با Embotech به توسعه نسل بعدی استراتژی‌های «حرکتی» ZF می‌پردازد. وی همچنین توضیح داد: «قرارداد مشارکت با Embotech براساس یک چشم‌انداز مشترک برای توسعه محصولات و فن‌آوری‌های مکمل منعقد شده است که راه‌حلی قابل اعتماد و جهانی را برای وسایل حمل‌ونقلی که در یک ناوگان و در مناطق محدود کار می‌کنند، ایجاد خواهد کرد.» به گفته وی «این مشارکت جدید، توسعه راه‌حل‌های خودکار برای حمل‌ونقل عمومی را ابتدا در سراسر اروپا و در نهایت در سراسر جهان تسریع خواهد کرد.» با ارائه یک پلت‌فرم نرم‌افزاری کامل با توجه به اکوسیستمی که ناوگان در آن فعالیت می‌کند، عملیات مشتری را با استفاده از وسایل نقلیه مستقل، متصل و برقی تعریف کرده و ویژگی‌های زیرساخت هوشمند و راه‌حل‌های نرم‌افزاری هوشمند را بهبود می‌بخشد.

تامین نیاز مشتریان لجستیکی با برنامه‌های کاربردی
گام مهم در زنجیره تامین خودروهای تجاری خودران و متصل، اتوماسیون محوطه با هدف حل چالش‌ها و مسائل کلیدی تاثیرگذار بر این بخش است که درنهایت باعث کاهش کل هزینه مالکیت و همچنین افزایش کارایی عملیاتی، ایمنی و پایداری خواهد شد.
مدیر اجرایی Embotech در این خصوص اعلام کرد: «خوشحالیم که از طریق این مشارکت استراتژیک مهم برای توسعه راه‌حل‌های پیشرفته برای تدارکات حمل‌ونقل خودکار در سراسر جهان، همکاری خود را با ZF بیشتر می‌کنیم.» وی همچنین بیان کرد: «برنامه‌های کاربردی در مناطق محدود می‌تواند برای مشتریان نهایی نتایج مثبتی به همراه داشته باشد؛ چه سازندگان خودروهای تجاری، چه شرکت‌های لجستیکی که کانتینرها را از یک کارخانه به یک بندر داخلی منتقل می‌کند و چه شرکت‌های معدنی که مسافت‌های زیادی را با کامیون‌های باربری خودران پوشش می‌دهد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =