فناوری AEB

امروزه یکی از شایع‌ترین نوع تصادفات در جاده‌ها و خیابان‌ها برخورد دو خودرو پشت سر هم به‌یکدیگر است و این‌گونه تصادفات معمولا ناشی از عدم‌تمرکز لحظه‌ای راننده‌ای است که به‌دنبال خودرو جلویی حرکت می‌کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،امروزه یکی از شایع‌ترین نوع تصادفات در جاده‌ها و خیابان‌ها برخورد دو خودرو پشت سر هم به‌یکدیگر است و این‌گونه تصادفات معمولا ناشی از عدم‌تمرکز لحظه‌ای راننده‌ای است که به‌دنبال خودرو جلویی حرکت می‌کند. این نوع تصادفات به‌دلیل تکرار رخداد و شدت احتمالی‌شان، نه‌تنها برایمنی جاده‌ای بریتانیا بلکه برحق بیمه‌ شرکت‌های بیمه خودرو نیز تاثیر بسزایی داشته‌ و دارد. درسال‌های اخیر اما فناوری جدیدی به‌نام AEB به‌کمک آمده تا از تعدد این‌گونه تصادفات در جاده‌ها بکاهد.
سیستم‌های Autonomous Emergency Braking) AEB) (ترمز اضطراری خودکار غیرارادی) برای پیشگیری از این‌گونه تصادفات در نظر گرفته شده‌اند که موجب کاهش خطر مرگ و نقص عضو در تمام این سناریوها می‌شوند. Active City Stop از شرکت فورد، Forward Emergency Braking از شرکت نیسان و نیز سیستم City Safety شرکت ولوو از جمله سیستم‌های AEB هستند که هم‌اکنون توسط این شرکت‌ها برای خودروها ارائه می‌شوند.
12 خودروساز در اجرای تعهد داوطلبانه برای تجهیز تقریبا تمام خودروهای سبکی که برای بازار آمریکا تولید می‌کنند، به‌ترمز اضطراری خودکار روی آورده‌اند و این مساله جلوتر از برنامه زمان‌بندی برای تجهیز خودروها به‌این فناوری است.
خودروسازانی مانند فورد و هوندا ترمز اضطراری خودکار را روی بیش از ۹۵ درصد محصولاتی که بین اول سپتامبر ۲۰۲۰ تا ۳۱ اوت ۲۰۲۱ تولید کرده‌اند، قرار داده‌اند و این دو خودروساز به ۱۰ خودروساز دیگری پیوستند که این تعهد را داوطلبانه درسال‌های گذشته انجام داده‌اند. آئودی، ب‌ام‌و، هیوندای-جنسیس، مزدا، مرسدس‌بنز، سوبارو، تسلا، تویوتا-لکسوس، فولکس‌واگن و ولوو از مدت‌ها قبل این فناوری را درمحصولات خود به‌کار گرفتند. اما فورد و هوندا درحال حاضر بیش از ۹۵ درصد خودروهایشان را به‌این فناوری تجهیز کرده‌اند. با این وجود همچنان پنج خودروساز کم‌تر از سه‌چهارم خودروهای خود را به AEB مجهز کرده‌اند.
20 تولیدکننده بزرگ خودرو متعهد شده‌اند که از اول سپتامبر ۲۰۲۲ حداقل ۹۵ درصد خودروها و پیکاپ‌های خود را به‌این فناوری بازدارنده از تصادف مجهز کنند.
میتسوبیشی و نیسان سال گذشته فناوری AEB را روی 9 نسخه از هر 10 دستگاه خودرو تولیدشده نصب کردند و این درحالی است که شرکت کیا به‌تازگی دراین زمینه افت کرده و تنها 89 درصد محصولاتش را به‌این فناوری مجهز کرده است. مازراتی نیز دراین‌زمینه گام‌های بلندی برداشته و درصد خودروهای تجهیزشده به AEB را از 48 درصد درسال گذشته به 72 درصد رسانده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =