خودروهای برقی

آخرین رویداد گردهمایی ادتیوساز معتبر آلمانی در ۳۰ ژوئیه برگزار شد. در این وبینار به موضوع توسعه پایدار یا «Sustainbility» به‌عنوان مهم‌ترین مبحث این روزهای کشورهای توسعه‌یافته پرداخته شد. 

به گزارش «اخبار خودرو»،آخرین رویداد گردهمایی ادتیوساز معتبر آلمانی در ۳۰ ژوئیه برگزار شد. در این وبینار به موضوع توسعه پایدار یا «Sustainbility» به‌عنوان مهم‌ترین مبحث این روزهای کشورهای توسعه‌یافته پرداخته شد.
براین اساس، خواص و جدیدترین فناوری‌های در حوزه سیالات، روانکارها و سوخت خودروها در کنار رویکرد این ادتیوساز به موتورهای نسل جدید و به ویژه انواع خودروهای برقی پرداخته شد. علاوه‌بر BASF سخنرانانی از شرکت‌های معتبر دنسو و Ineratec نیز درباره روش پیاده‌سازی معاهده پاریس در مجموعه‌هایشان با هدف کاهش حداقل ۲۵درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای (در مقایسه با آمار سال ۲۰۱۸) همچون دی‌اکسید کربن تا سال ۲۰۳۵ و همچنین به صفر رساندن انتشار این گازها تا سال ۲۰۵۰ براساس استفاده از منابع انرژی هیدروکربنی که از انواع تجدیدپذیر هستند، در کنار فناوری‌های روز صحبت کردند. همچنین در این وبینار درباره تولید محصولاتی با کیفیت بیشتر با استفاده از مواد بازیافتی در صنایع مختلف همچون بسته‌بندی، حمل‌ونقل، ساختمان‌سازی و ... صحبت‌هایی ارائه شد. در شرایط کنونی حداکثر ۲۰درصد محصولات «ادتیو و سایر مواد شیمیایی» تولیدشده توسط شرکت آلمانی BASF قابل بازیافت هستند. اما براساس هدف‌گذاری این شرکت در راستای پیاده‌سازی اهداف توافق پاریس قرار است این میزان حداقل در مورد بسته‌بندی‌ها تا سال ۲۰۵۰ به حداکثر میزان ممکن برسد و برای تولید محصولات اصلی تا میزان ۵۰درصد تحقق یابد. برای رسیدن به چنین اهدافی پروژه‌ها و تکنولوژی‌هایی در راه هستند و باعث خواهند شد محصولات آینده این شرکت ازجمله Glasurtit و Glysantin یا I-Pace با فناوری‌های جدید عرضه شوند. ازسوی‌دیگر برای خودروهای برقی نیز برنامه جامعی درنظر گرفته شده است که باعث می‌شود تا سال ۲۰۵۰ محصولات متنوعی ازجمله خنک کننده‌ها و تسهیلگرهای کاری به‌عنوان سیالات ارتقادهنده برای خودروهای برقی عرضه شوند. برای رفع چالش‌های کنونی خودروهای برقی «همچون محدودیت توان پیمایشی، هزینه تعویض باتری، زمان و هزینه شارژ» نیز برنامه‌هایی اعلام شد. قرار است برای اجرای این برنامه‌ها بودجه‌بندی BASF در سال جدید میلادی مشخص شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =