باتری خودروهای برقی

کشورهای جهان اهداف بلندپروازانه‌ای برای تولید قطعات خودروهای الکتریکی از جمله باتری‌های لیتیوم-یونی دارند تا نیاز ‌نسل بعدی به‌حمل‌ونقل پاک را برآورده کنند.

به گزارش «اخبار خودرو»،کشورهای جهان اهداف بلندپروازانه‌ای برای تولید قطعات خودروهای الکتریکی از جمله باتری‌های لیتیوم-یونی دارند تا نیاز ‌نسل بعدی به‌حمل‌ونقل پاک را برآورده کنند. دراین خصوص همکاری صنعت بازیافت، باتری خودروهای برقی را ایمن‌تر، کارآمدتر و پایدارتر خواهد کرد.
در این بخش فرصت‌ بسیار بزرگی برای سازمان‌ها و شرکت‌هایی به‌وجود خواهد آمد که درحوزه بازیافت باتری فعال هستند. زیرا درآینده نزدیک با هزاران باتری لیتیوم-یونی مواجه خواهیم بود که به‌پایان عمر خود نزدیک می‌شوند.
پیش‌بینی می‌شود تا سال 2040، 339 هزار تن از باتری‌های وسایل نقلیه الکتریکی به‌پایان عمر خود برسند. براساس گزارش‌ها میانگین طول عمر باتری‌ها حدود 11 سال است و باتری‌ها حاوی فلزات با ارزشی مانند لیتیوم، نیکل، کبالت و مس هستند.
هدف اصلی دستورالعمل باتری اتحادیه اروپا به‌حداقل رساندن تاثیر منفی باتری‌ها بر محیط‌زیست است و براساس آن باید حداقل 50 درصد وزن باتری‌های لیتیوم-‌یونی در پایان عمر خود بازیافت شود. این بدان معناست که فرصت بسیار خوبی برای تولیدکنندگان، بازیافت‌کنندگان و شرکت‌های تخصصی پردازش باتری وجود دارد تا با هم کار کنند و این اطمینان حاصل شود که باتری‌ خودروهای برقی می‌توانند آسان، ایمن و کارآمد به‌نفع همه بازیافت شوند. سازندگانی مانند نیسان و فولکس‌واگن درحال حاضر سرمایه‌گذاری بسیاری برای استفاده مجدد و بازیافت باتری‌ انجام داده‌اند و این به‌وضوح نشان می‌دهد که تولیدکنندگان درگیر این مساله هستند که اطمینان حــــــاصل کنند باتری‌های مورد استفاده دروسایل نقلیه می‌توانند به‌طور موثر بازیافــــــت شوند تا شرایط پیچیده را درمرحله پایان عمر کاهش دهند.
تعهد کل صنعت به‌استفاده از مواد ایمن‌تر، پایدارتر و استانداردسازی در روش تولید و کنترل باتری‌ها، تفاوت بزرگی در ایمنی و کارایی کل فرآیند ایجاد می‌کند و این با بسته‌بندی باتری شروع می‌شود که نیاز به‌طراحی دقیق دارد. چراکه باید اطمینان حاصل شود در پایان عمر باتری، این قطعه به‌راحتی از بین می‌رود.
همچنین برای استفاده از باتری‌های دست‌دوم نیاز به‌پروتکل‌هایی است تا استفاده مجدد از آن‌ها آسان‌تر شود. چرا که می‌توان از باتری خودروها در پایان عمرشان برای مصارف و بخش‌های دیگری از جمله ساختمان بهره برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =