لوبریزول

جدیدترین وبینار شرکت لوبریزول تحت‌عنوان «آینده سوخت» در هفدهم ژوئن ۲۰۲۱ در حالی برگزار شد که بیشتر از ادوار گذشته به موضوع پیشرفت‌های تکنولوژی در راستای توسعه پایدار «Sustainability» پرداخت.

به گزارش «اخبار خودرو»،جدیدترین وبینار شرکت لوبریزول تحت‌عنوان «آینده سوخت» در هفدهم ژوئن ۲۰۲۱ در حالی برگزار شد که بیشتر از ادوار گذشته به موضوع پیشرفت‌های تکنولوژی در راستای توسعه پایدار «Sustainability» پرداخت. البته قرار است تاثیرات این موضوع نه فقط به صورت کیفی، بلکه به‌صورت کمی نیز اندازه‌گیری شود. به طور خلاصه می‌توان درباره موضوعی که در این وبینار به آن پرداخته شد، گفت: «اتحادیه اروپا از هوای پاک و عاری از کربن به‌عنوان ضروری‌ترین ماموریت برای دنیا یاد کرد. در این تعهد مقرر شد تا اواسط قرن ۲۱ میزان کربن ناشی از گازهای گلخانه‌ای و سوخت‌های فسیلی به صفر کاهش پیدا کند.
براین اساس مهم‌ترین چالش پیش‌رو توقف مصرف سوخت‌های فسیلی است و مهم‌ترین جایگزین‌های سوخت‌های تجدیدپذیر شامل سوخت‌های بیولوژیکی یا همان Biofuel و Biomass و سوخت‌های هیدروکربنی سنتزی یا همان Powerfuel هستند.» راهکار دیگر در حوزه حمل‌ونقل استفاده از نیروی برق به جای سوخت فسیلی است. نکته قابل‌توجه در این حوزه آنکه ظهور خودروهای برقی تاثیر اندکی بر مقوله کاهش گازهای گلخانه‌ای نسبت‌به سوخت‌های تجدیدپذیر دارد و علت اصلی آن زمان‌بر بودن ایجاد زیرساخت‌ها و همین‌طور جایگزینی خودروهای احتراق داخلی با خودروهای هیبرید و
الکتریکی است. بنابراین ضرورت هدف‌گذاری به سمت توسعه سوخت‌های تجدیدپذیر دو چندان می‌شود. نگرانی دیگر در این زمینه، تاثیرات خودروهای درون‌سوز بر کیفیت هواست.
البته با ظهور استاندارد سختگیرانه یورو ۷، وضع الزامات سختگیرانه آلاینده‌ها و همچنین نگاه جامع‌تر؛ دیگر بخش‌های تاثیرگذار بر مساله آلودگی هوا جدای از گازهای خروجی از اگزوز (همچون تایرها و ترمز) تا حدی برطرف خواهند شد. باید توجه داشت فاکتورهای متعددی درباره اینکه کدام سناریوی سوخت در آینده موردپذیرش قرار می‌گیرند، وجود دارد. به‌ هر حال اجرای هریک از آنها، تاثیرات چشمگیری بر طراحی خودروها و به‌دنبال آن روانکارهای مورد نیاز خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =