هوندا

برقی‌سازی خودروها درجهان با سرعت بسیاری پیش می‌رود و این روند سبب شده است شرکت‌های خودروساز درچندین شرکت و استارت‌آپ تولید باتری سرمایه‌گذاری کنند تا در آینده از قافله عقب نمانند.

به گزارش «اخبار خودرو»،برقی‌سازی خودروها درجهان با سرعت بسیاری پیش می‌رود و این روند سبب شده است شرکت‌های خودروساز درچندین شرکت و استارت‌آپ تولید باتری سرمایه‌گذاری کنند تا در آینده از قافله عقب نمانند. یکی از شرکت‌های با اهمیت درحوزه تولید باتری و همچنین تولید فناوری‌های جدید باتری شرکت SES است و حالا شرکت ژاپنی هوندا با SES که یک شرکت تحقیق و توسعه باتری خودروهای باتری مستقر در بوستون آمریکاست، یک قرارداد توسعه مشترک درزمینه تولید باتری‌های لیتیوم و فلزی (آند) امضا کرد. پیش از شرکت هوندا، چندین خودروساز جهانی از جمله جنرال‌موتورز، هیوندای، جیلی، سایک، کیا و همچنین تولیدکنندگان باتری مانند SK و ال‌جی نیز برای همکاری روی باتری‌های نسل جدید جذب این شرکت شده بودند.
شرکت هوندا از همکاری با SES چندین هدف را دنبال می‌کند که ظاهرا در رأس آن‌ها، تحقیقات درزمینه باتری‌های حالت جامد است. به‌گفته مدیران شرکت هوندا، باتری از اجزای حیاتی خودروهای الکتریکی است و هوندا که درحال تسریع برقی‌سازی محصولات خود درسطح جهانی است، هم‌زمان به‌دنبال گزینه‌های متعددی برای باتری‌های نسل بعدی از جمله باتری‌های تمام‌حالت جامد است. هوندا همچنین به‌طور مستقل درحال توسعه فناوری‌ باتری‌های مورد نیاز خود است. اما این قرارداد توسعه مشترک با SES بخشی از استراتژی کلی باتری هونداست.
هوندا امیدوار است این تحقیقات مشترک منجر به‌تحقق شکل‌گیری باتری‌های ایمن، با دوام و با ظرفیت بالا برای نسل بعدی خودروهای برقی شود. چراکه هوندا از یک چیز مطمئن بوده و آن‌ هم برقی‌سازی عمیق‌تر محصولات خود در آینده است. شینجی آئویاما، مدیر اجرایی شرکت هونداموتور با بیان این‌که هوندا به‌طور هم‌زمان به‌دنبال گزینه‌های متعددی برای ساخت باتری‌های نسل بعدی با ظرفیت بالا، ایمن و کم‌هزینه است، تاکید می‌کند: «هوندا با توجه به‌فناوری‌های پیشرفته SES، قرارداد توسعه مشترک را با هدف برقراری ارتباط خوب با این شرکت منعقد کرده است و درصورت نیاز با شرکت‌هایی که دارای فناوری‌های پیشرفته هستند، همکاری‌اش را ادامه می‌دهد تا خودروهای الکتریکی بسیار رقابتی و جذاب را به‌مشتریان خود عرضه کند.»
به‌گفته مدیران هوندا، باتری‌های لیتیوم فلزی هیبرید SES بسیار جالب توجه هستند. زیرا چگالی انرژی و توان خروجی بالایی دارند و همچنین از طول عمر بسیار بیشتری برخوردارند. ۴۰۰ وات-ساعت برکیلوگرم و بیش از یک‌هزار وات-ساعت در لیتر از ویژگی‌های جالب فناوری هیبرید این شرکت است. درنهایت طول عمر پیش‌بینی‌شده برای این باتری‌ها بیش از ۳۰۰ هزار مایل است و درعین حال ۸۰ درصد ظرفیت باتری نیز تنها ظرف ۱۵ دقیقه شارژ می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =