کد خبر: 238834
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹

یک‌سال پس از آنکه گروه صنعتی بارز به‌عنوان تامین‌کننده نیمی از نیاز بازار  لاستیک کشور، ‌بدون مدیرعامل اداره شد،‌ خبرهایی از تغییر رویه شستا به‌عنوان بخش اقتصادی سازمان تامین اجتماعی به‌گوش می‌رسد.

به گزارش «اخبار خودرو»،یک‌سال پس از آنکه گروه صنعتی بارز به‌عنوان تامین‌کننده نیمی از نیاز بازار لاستیک کشور، ‌بدون مدیرعامل اداره شد،‌ خبرهایی از تغییر رویه شستا به‌عنوان بخش اقتصادی سازمان تامین اجتماعی به‌گوش می‌رسد. گویا این‌بار قرار است مدیرعامل بزرگ‌ترین تایرساز منطقه را از دل این صنعت انتخاب کنند. بررسی عملکرد چندسال گذشته این مجموعه تایرسازی که تعیین‌کننده نبض بازار و صنعت تایر کشور است، نشان می‌دهد در دو دوره مدیریت گذشته این تایرسازی، ‌شستا از مدیران غیرتایری در رأس گروه صنعتی بارز استفاده کرده است. مدیران که با عدم آگاهی از چندوچون صنعت پیچیده تایر، ‌بیش از آنکه خدمتی به صنعت کشور و لیدر بازار تایر کنند، باعث توقف مسیر توسعه در بارز و حتی عقب نشینی از برخی دستاوردهایش شده‌اند. اگرچه تا چندی پیش نیز شنیده‌ها از انتصاب مدیرانی خارج از صنعت تایر در این شرکت بزرگ حکایت داشتند اما به‌نظر می‌رسد شستا فارغ از مرزبندی‌ها این‌بار قصد دارد،‌ سلطان خاموش صنعت تایر ایران را بار دیگر برای حکمرانی بر بازار داخلی و صادراتی آماده کند. در این بین نام برخی مدیران لایق در این صنعت به‌عنوان گزینه‌های سرپرستی و حتی مدیرعاملی می‌تواند امیدبخش آینده‌ای روشن برای بارز و از آن مهم‌تر صنعت تایر کشور باشد.
اما آنچه مهم است، لزوم نظارت بر عملکرد بارز به‌ویژه در حوزه خرید مواد اولیه، ‌فروش تایر و طرح‌های توسعه‌ای دردست اجراست. بحث خرید مواد اولیه و تهاتر تایر به جای آن از بدنه بازار، ‌فروش‌های بورسی و بی‌ضابطه در شبکه نمایندگان و اجرای طرح‌های توسعه‌ای بدون بررسی‌های زیرساختی لازم آسیب‌های جدی و پیش روی این صنعت بزرگ و لیدر آن در کشور هستند. بنابراین جا دارد اکنون که شستا به ‌عنوان متولی حقوق کارگران تامین ‌اجتماعی در بخش بنگاه‌داری اقتصادی چنین مسئولیت بزرگی را بر گردن خود می‌بیند، بیش از گذشته به فکر انتخاب مدیرانی از دل صنعت تایر و نظارت سیستماتیک بر عملکرد مجموعه گروه صنعتی بارز باشد تا باردیگر شاهد اوج گرفتن این مجموعه بزرگ صنعتی هم در میزان تولید و هم در بحث کیفی باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =