بازار خودرو

درحال حاضر اگر به‌بازار خودرو ایران نگاهی بیندازید، گزینه صفرکیلومتری با قیمت کمتر از 250 میلیون‌تومان در بازار آزاد پیش رویتان نیست. اما خودروهایی با مدل پایین‌تر تا 250 میلیون‌تومان وجود دارد که به‌صورت دست‌دوم به‌فروش می‌رسند.

به گزارش «اخبار خودرو»، در سال‌های اخیر با توجه به‌تحریم‌های بی‌سابقه و افزایش شدید نرخ ارز در بازار، شاهد افزایش قیمت خودروهای داخلی بوده‌ایم. خودرو پراید از شرکت سایپا با توجه به‌قیمت پایینی که درمقایسه با سایر خودروهای تولید داخل کشور دارد، به‌عنوان پرفروش‌ترین خودرو داخلی شناخته می‌شود؛ اما با توقف تولید پراید درکارخانه و افزایش قیمت هم‌خانواده‌های پراید همچون تیبا، ساینا و ... تمایل به‌خرید خودروهای دست‌دوم در بازار به‌شدت افزایش یافته است. درهمین راستا سوال بسیاری از متقاضیان خودرو این است که برای خرید خودرو با قیمت 250 میلیون‌تومان چه‌گزینه‌هایی پیش رویشان است؟ درپاسخ به‌این سوال روزنامه «دنیای‌خودرو» قصد دارد خودروهای 250 میلیون‌تومانی و کمتر را دربازار کشورمان بررسی کند؛ بنابراین اگر قصد خرید خودرویی با این بودجه را دارید، در ادامه با ما همراه باشید.

خرید خودرو تا 250 میلیون‌تومان در بازار ایران
درحال حاضر اگر به‌بازار خودرو ایران نگاهی بیندازید، گزینه صفرکیلومتری با قیمت کمتر از 250 میلیون‌تومان در بازار آزاد پیش رویتان نیست. اما خودروهایی با مدل پایین‌تر تا 250 میلیون‌تومان وجود دارد که به‌صورت دست‌دوم به‌فروش می‌رسند.

پژو 206 تیپ پنج مدل 95
بدون تردید خودرو پژو 206 یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین خودروها در داخل کشور به‌حساب می‌آید که از محصولات کمپانی پژو فرانسه است و درحال حاضر پژو 206 یکی از پرطرفدارترین خودروهای دست‌دوم در بازه قیمتی خود محسوب می‌شود که بازار خرید و فروش آن بسیار پررونق است. پژو 206 تیپ 5 مدل 95 تا 250 میلیونتومان در بازار خودروهای دست‌دوم خرید و فروش می‌شود و اگرچه مشکلات خودرو 206 مونتاژ ایران استهلاک بالا، کیفیت پایین قطعات و فضای کم سرنشینان است، اما به‌دلیل ظاهر شیک و جذاب نسبت به‌سایر خودروهای داخلی، پرفروش‌تر است.

پژو پارس LX مدل 94
پژو پارس LX مدل 94 تا 250 میلیونتومان در بازار دست‌دوم کشور به‌فروش می‌رسد و پژو پارس از خودروهای پرطرفدار بازار به‌شمار می‌رود که با وجود آپشن‌های رفاهی کم و مشکلات مرسومی همچون استهلاک بالا و مصرف سوخت زیاد به‌یکی از موفق‌ترین محصولات داخلی کشور تبدیل شده است. بازار دست‌دوم پژو پارس از رونق خوبی برخوردار بوده و خرید و فروش آن به‌راحتی انجام می‌شود؛ از این ‌رو اگر به‌دنبال خودرو 250 میلیون‌تومانی هستید، خرید پژو پارس LX مدل 93 انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود.

سمند LX EF7 مدل 97
از دیگر انتخاب‌های افراد برای خرید خودرو تا 250 میلیون‌تومان، سمند LX EF7 مدل 97 است که درمقایسه با سمند معمولی از امکانات رفاهی بهتری برخوردار است؛ اما در بحث فنی برتری محسوسی ندارد.
همچنین سمند LX EF7 درمقایسه با رقبایی همچون پژو 206 و پارس، شتاب کمتر و مصرف سوخت بیشتری دارد و بسیار سریع‌تر کارایی خود را از دست می‌دهد. با توجه به‌فضای بیشتر کابین و وجود خط تولید آن در ایران، متقاضیان زیادی به‌دنبال خرید خودرو سمند کارکرده با قیمت مناسب هستند که سمند LX EF7 مدل 97 پیشنهاد مناسبی است؛ بنابراین اگر به‌دنبال خرید سمند دست‌دوم هستید، توصیه می‌کنیم به‌مشخصات فنی و ظاهری آن توجه کنید.
پژو ۴۰۵ GLX مدل 95
پژو 405 جی‌ال‌ایکس یکی از قدیمی‌ترین خودروهای داخلی است که درسال 1370 با موتورهای 1.6 لیتری و دو لیتری تولید و به‌مشتریان ایرانی معرفی شد. از سال 1381 موتور آن به 1.8 لیتری XU7 تغییر پیدا کرد و درنهایت تولید این سدان درسال 1399 متوقف شد. حال اگر به‌دنبال خرید خودرو تا 250 میلیون‌تومان هستید، پژو ۴۰۵ GLX مدل 95 یکی از انتخاب‌های پیش ‌روی متقاضیان است.

تندر 90 پارس‌خودرو E2 مدل 91
یکی دیگر از گزینه‌های موجود دربازار 250 میلیون‌تومانی‌ها، تندر 90 پارس‌خودرو E2 مدل 91 است. این خودرو با توجه به‌کیفیت قطعات، مصرف سوخت کم و استهلاک پایین از خودروهای اقتصادی ایران به‌شمار می‌رود؛ بنابراین اگر به‌دنبال خودرو دست‌دوم با قیمت مناسب و کیفیت قابل قبول هستید، بدون تردید تندر 90 پارس‌خودرو پیشنهاد مناسبی برایتان خواهد بود.

ام‌وی‌ام 315 هاچ‌بک جدید دنده‌ای مدل 94
خودرو ام‌وی‌ام 315 هاچ‌بک جدید دنده‌ای با ظاهری زیبا و آپشن‌های رفاهی مناسب تولید و به‌بازار خودرو عرضه شده است؛ اما از کیفیت ساخت خوبی برخوردار نیست. همچنین گیربکس ناهماهنگ با پیشرانه و پیشرانه ضعیف این خودرو سبب شده است این مدل چینی طرفداران زیادی نداشته باشد. با این همه اگر به‌دنبال خرید خودرو تا 250 میلیون‌تومان هستید، ام‌وی‌ام 315 هاچ‌بک جدید دنده‌ای مدل 94 دربازار خودروهای دست‌دوم به‌عنوان یکی از گزینه‌های پیشنهادی مطرح می‌شود.

پژو 206 V8 صندوقدار (مدل 86 تا 89)
سری جدید پژو 206 به‌صورت صندوقدار درسال 1386 با نام «آرین» تولید و روانه بازار شد که مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفت. درحال حاضر پژو 206 SD V8 با مدل ساخت 1386 تا 1389 با توجه به‌مشخصات فنی و ظاهری دربازار خودروهای دست‌دوم به‌فروش می‌رسد که درشرایط کنونی تا 250 میلیون‌تومان انتخاب مناسبی برای متقاضیان خواهد بود.

برلیانس H230 دنده‌ای مدل 95
خودرو برلیانس H230 از محصولات شرکت پارس‌خودرو به‌حساب می‌آید که از لحاظ طراحی ظاهری و امکانات رفاهی در بین خودروهای میان‌رده و رده‌پایین قرار دارد. درحال حاضر با هزینه حدود 250 میلیون‌تومان می‌توان برلیانس H230 دنده‌ای مدل 95 را در بازار خودروهای دست‌دوم برای خرید پیدا کرد. از رقبای اصلی این خودرو در این بازه قیمتی، پژو 206 و تندر 90 پارس‌خودرو است؛ اما نسبت به‌آن‌ها از کیفیت ساخت پایین‌تر و سواری نسبتا خشکی برخوردار است.

ام‌وی‌ام 530 مدل 94
ام‌وی‌ام ۵۳۰ خیلی شبیه به‌خودروهای دهه نودی است (درطراحی آن هیچ ظرافتی به‌کار نرفته است). این خودرو تا حدودی مکعبی است و البته ابعاد آن تا حدی بزرگ است و می‌توان گفت درحد و اندازه سدان‌های متوسط ایرانی مثل سمند، پژو پارس و پژو ۴۰۵ است. بدنه خودرو طراحی بسیار ساده‌ای دارد. درقسمت موتور، MVM 530 مجهز به‌یک موتور دو لیتری ۱۶ سوپاپ است که ۱۳۹ اسب‌بخار قدرت و ۱۷۶ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. این قدرت و گشتاور با یک گیربکس پنج‌سرعته دستی به‌چرخ‌های جلو می‌رسند. درحال حاضر مدل‌های 91 تا 94 این خودرو را می‌توان با قیمتی از 175 تا 240 میلیون‌تومان خریداری کرد.

لیفان 650 مدل 94
لیفان ۶۲۰ جزو نخستین محصولات چینی به‌ویژه مدل‌های سدان است که از همان اوایل حضور خودروسازان چینی در بازار ایران، جای پای خود را در کشورمان محکم کرد و به‌یکی از محصولات نسبتا محبوب ارزان قیمت تبدیل شد. لیفان ۶۲۰ با ظاهر جدید خود و بهره‌مندی از برخی تجهیزات به‌روزتر توانست توجه بعضی مشتریان داخلی را که تمایلی به‌خرید سدان‌های کلاسیک بازار همچون انواع پژو پارس، پژو ۲۰۶ صندوقدار، سمند و غیره نداشتند، به‌خود جلب کند. لیفان ۶۲۰ با دو نوع موتور ۱۸۰۰ و ۱۶۰۰ سی‌سی وارد بازار ایران شده است. توان خروجی و گشتاور پیشرانه لیفان ۶۲۰ تلنت ۱۸۰۰ معادل ۱۳۱ اسب‌بخار و ۱۶۰ نیوتون‌متر بوده که توسط یک گیربکس پنج‌سرعته دستی به‌سوی چرخ‌های محور جلو انتقال داده می‌شود. دربازار مدل 91 تا 94 این خودرو را بین 180 تا 250 میلیون‌تومان می‌توان خریداری کرد.

جمع‌بندی
با توجه به‌افزایش قیمت خودروهای داخلی نو در بازار، شاهد استقبال متقاضیان برای خرید خودروهای دست‌دوم هستیم و بسیاری از افراد به‌دنبال خرید خودرو تا 250 میلیون‌تومان هستند و در بازار خودروهای دست‌دوم، پیشنهادهای زیادی وجود دارد. از گزینه‌های پیشنهادی برای خرید خودروهایی با قیمت 250 میلیون‌تومان و کمتر می‌توان به‌پژو 206 تیپ 5، پژو پارس LX، برلیانس H230 دنده‌ای، پژو 405GLX، سمند LX EF7، ام‌وی‌ام 315 هاچ‌بک جدید دنده‌ای و ... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =