کد خبر: 238941
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵

قیمت نفت درچند هفته اخیر نوسانات زیادی را تجربه کرده است و در صورتی‌که اخبار برجامی نیز به‌موقع به بازار تزریق نشوند، احتمالا قیمت‌ محصولات پلیمری رشد خواهد کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،قیمت نفت درچند هفته اخیر نوسانات زیادی را تجربه کرده است و در صورتی‌که اخبار برجامی نیز به‌موقع به بازار تزریق نشوند، احتمالا قیمت‌ محصولات پلیمری رشد خواهد کرد. زمانی‌که انتظار جهش نرخ جهانی و همچنین قیمت بازار آزاد دلار وجود داشته باشد، بر تقاضا تاثیر خواهد گذاشت. ازسوی‌دیگر اختلاف بین نرخ دلار بازار آزاد و دلار نیمایی نیز چشمگیر خواهد شد. این موارد دو عامل اصلی هستند که باعث رشد تقاضا در بورس کالا و بازار می‌شوند، هرچه این شکاف قیمتی بیشتر باشد، قطعا افزایش تقاضا افزایش خواهد یافت.
این در حالی است که در هفته‌های اخیر افزایش قیمت جهانی نفت، انتظار برای رشد نرخ‌های پایه این محصولات را افزایش داده است و احتمالا قیمت‌های جدید با رشد بالاتری روبه‌رو باشند.
این در حالی است که طی چند هفته اخیر تلاش دولت برای کنترل بازار محصولات پتروشیمیایی از طریق اجبار شرکت‌های پتروشیمی به عرضه تمام محصولات در بورس کالا جدی شده است. البته شاید با اتخاذ این تصمیم؛ التهابی را پیش‌بینی می‌شد رشد قیمتی در بازار ایجاد کند، کنترل شود. این در حالی است که اخبار مذاکرات برجامی از اهمیت زیادی برخوردار است و اگر این مذاکرات خوب پیش نرود، احتمالا با التهاب تقاضا و افزایش قیمت‌ها در بازار مواجه خواهیم شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =