کد خبر: 238985
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵

وقتی بی‌خبر از همه جا خودرو را کنار خیابان پارک کرده‌اید اما نیمه‌شب به‌دلیل تماس پلیس با تلفن همراه خود از خواب می‌پرید، متوجه می‌شوید نیمی از خودرو با ضربه تصادف از بین رفته است. 

به گزارش «اخبار خودرو»،وقتی بی‌خبر از همه جا خودرو را کنار خیابان پارک کرده‌اید اما نیمه‌شب به‌دلیل تماس پلیس با تلفن همراه خود از خواب می‌پرید، متوجه می‌شوید نیمی از خودرو با ضربه تصادف از بین رفته است.
این یعنی شروعی برای ورق زدن دفتر قوانین دست‌وپاگیر تصادف در کشور. همه‌چیز از رفت‌وآمد بین پلیس راهور و نیروهای کلانتری شروع می‌شود. سردرگم باید به دنبال ماموری بگردید که قرار است گزارش حادثه را به ثبت برساند، حالا شما مانده‌اید و یک خودرو تا کمر نصف‌شده و راننده‌ای که از محل متواری است.
این یعنی شروع ماجرا و یک تا دو هفته بالا و پایین رفتن از پله‌های دفاتر خدمات قضایی و شوراهای حل اختلاف ‌تا شاید بتوانید بخشی از خسارت را دریافت کنید. اما قوانین دست‌وپاگیر از همان فردای کار ظاهر می‌شوند! از لزوم مراجعه به دفاتر خدمات قضایی که حداقل یک روز کاری را از مراجعه‌کنندگان می گیرد تا ارسال پرونده به شورای حل‌اختلاف و حضور کارشناس دادگستری در محل وقوع تصادف. البته در چنین تصادف‌هایی به‌نظر می‌رسد قانون بیشتر طرفدار خودرو مقصر است تا هزینه کمتری پرداخت کند و این شما هستید که با وجود محاسبه خسارت و افت قیمت خودرویتان باید میلیون‌ها تومان متضرر شوید.
نحوه محاسبه افت قیمت توسط کارشناسان رسمی دادگستری به‌گونه‌ای است که با قیمت روز خودرو فاصله چشمگیری دارد،‌ چون فرمول‌هایی که کارشناس براساس آن افت قیمت را محاسبه می‌کند با واقعیت بازار تفاوت جدی دارد و درواقع فرد زیان‌دیده است که باید بهای بی‌احتیاطی راننده دیگری را پرداخت کند. ایکاش ماجرا به همین جا ختم می‌شد، شرکت بیمه با دردسر کمتری تعهداتش را انجام می‌داد و زیان‌دیده را مجبور به دریافت گواهی اعلام تقصیر برای مقصر حادثه ازسوی دستگاه قضا نمی‌کرد. چون همین یک مرحله نزدیک به یک هفته زمان خواهد برد. زمانی طولانی برای رسیدن به خسارت، ‌رفت‌وآمدهای مکرر بین دفاتر خدمات قضایی و شورای حل اختلاف، ‌یکپارچه نبودن سامانه پلیس و دستگاه قضایی و بیمه همگی عواملی هستند که وقتی از همه‌جا بی‌خبر با خودرویتان برخورد می‌کنند شما باید جور آنها را بکشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =