مرسدس‌بنز E250

خودروهای وارداتی بعد از ممنوعیت واردات تا جایی با افزایش قیمت مواجه شدند که هیچ‌کس فکر نمی‌کرد روزی خودروهای کره‌ای و ژاپنی در بازار به‌قیمت مدل‌های آلمانی خریدوفروش شوند.

به گزارش «اخبار خودرو»،خودروهای وارداتی بعد از ممنوعیت واردات تا جایی با افزایش قیمت مواجه شدند که هیچ‌کس فکر نمی‌کرد روزی خودروهای کره‌ای و ژاپنی در بازار به‌قیمت مدل‌های آلمانی خریدوفروش شوند. این درشرایطی است که به‌تازگی برای این خودروها مالیات نیز درنظر گرفته شده است و دارندگان این خودروهای لوکس باید سالانه مبلغی به‌عنوان مالیات پرداخت کنند. درحال حاضر خودرو وارداتی و خارجی زیر 1.5 میلیاردتومان در بازار وجود ندارد و نسخه‌هایی که 1.5 تا دو میلیاردتومان قیمت دارند هم یا از کارکرد بالایی برخوردارند یا از زمان ساخت آن‌ها حداقل چهار سال می‌گذرد. البته باید گفت پای خودروهای چینی به‌بازه قیمتی یک تا 1.5 میلیاردتومان نیز باز شده است. اما موضوعی که درحال حاضر «دنیای‌خودرو» قصد دارد به‌آن بپردازد، بازار خودروهای بالای پنج میلیاردتومان است که درحال حاضر در قبضه خودروسازان آلمانی قرار گرفته است. هر چند که در بازه قیمتی موجود یعنی پنج تا 9 میلیاردتومان در بازار تنها هشت مدل خودرو حضور دارند، اما شش مدل از این هشت مدل آلمانی، یک مدل سوئدی و یک مدل نیز ژاپنی است. «دنیای‌خودرو» قصد دارد در ادامه، این هشت مدل را از نظر حجم موتور، ایمنی و قیمت بررسی کند.

ب‌ام‌و X4 2.8
ب‌ام‌و X4 هر آنچه از یک خودرو شاسی‌بلند همه‌چیز تمام انتظار دارید را در اختیارتان قرار خواهد داد و با ظاهر زیبا و هماهنگ چشمانتان را نوازش می‌دهد. شتاب و هندلینگ عالی هم که پای ثابت تمام محصولات ب‌ام‌و است و X4 28 نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. زیر کاپوت ب‌ام‌و X4 28 یک پیشرانه نسبتا کوچک چهار سلیندر دو لیتری 16 سوپاپ قرار گرفته که شاید در ابتدا برای وزن نزدیک به 1.8 تن خودرو ناتوان به‌نظر برسد، اما توربوشارژ و انواع و اقسام تکنولوژی‌ها به‌مدد آمده‌اند تا از همین موتور نه‌چندان حجیم، 245 اسب‌بخار قدرت و 350 نیوتون‌متر گشتاور حاصل شود. یک جعبه‌دنده هشت‌سرعته استپ‌ترونیک هم وظیفه انتقال قدرت این مجموعه را برعهده گرفته تا بتوان شتاب بسیار خوب 6.2 ثانیه‌ای را با آن تجربه کرد. مصرف سوخت هم برای شرایط رانندگی ترکیبی 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر عنوان شده است. نسخه‌های فول ب‌ام‌و X4 از امکانات رفاهی و ایمنی بسیار زیادی نظیر هشدار نقطه‌کور، تغییر لاین، تشخیص عابر پیاده، تابلوخوان، کروزکنترل هوشمند و پیشگیری از تصادفات، ترمز پارک برقی و اتوهلد، امکان انتخاب حالت‌های مختلف رانندگی مثل اکونومیک و اسپرت، سیستم صوتی حرفه‌ای هارمن‌کاردن و صندلی‌های برقی جلو به‌همراه حافظه برخوردارند. درحال حاضر قیمت ب‌ام‌و X4 28 دربازار حدود پنج‌میلیارد و 500 میلیون‌تومان است.

مرسدس‌بنز E250
مرسدس‌بنز همواره جزو نخستین برندهایی است که هنگام خرید خودروهای لوکس نظر مشتریان را به‌خود جلب می‌کند؛ به‌خصوص در کشورهایی مثل ایران که بازار خودروهای وارداتی به‌خاطر محدودیت‌های داخلی و خارجی تنوع چندانی ندارد. نسل پنجم مرسدس‌بنز E250 (اتاق W213) از سال ۲۰۱۷ روی خط تولید قرار دارد و یکی از پرفروش‌ترین محصولات خودروساز لوکس آلمانی است. سدان‌های لوکس معمولا با پیشرانه‌های مختلف و متنوعی به‌بازار عرضه می‌شوند؛ اما این قضیه درباره مرسدس‌بنز E250 مدل ۲۰۱۷ فرق می‌کند.
مرسدس‌بنز برای سدان لوکس میان‌رده خود تنها یک موتور دو لیتری چهارسیلندر مجهز به‌توربوشارژ را در نظر گرفته است. این موتور چهار سیلندر به‌طور فوق‌العاده‌ای نرم و روان کار می‌کند و می‌تواند قدرتی معادل 211 اسب‌بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتون‌متری تولید کند. مرسدس‌بنز E250 مدل ۲۰۱۷ به‌فناوری رانندگی نیمه‌خودران مجهز است و در کوتاه‌مدت می‌توان با این سیستم رانندگی کرد و فناوری پیشرفته‌تری از کلاس S دارد. این سدان لوکس از هر نظر کامل و همه‌چیز ‌تمام است و همچون تمام خودروها از آپشن‌های معمولی مثل بلوتوث، نویگیشن، پورت USB و پشتیبانی از اپل کارپلی برخوردار است. از طریق نمایشگر لمسی نیز می‌توان به‌دوربین‌های عقب، جانبی و ۳۶۰ درجه دسترسی داشت و قیمت مرسدس‌بنز E250 درحال حاضر حدود پنج میلیارد و 600 میلیون‌تومان است.

ب‌ام‌و 530i
نسل هفتم ب‌ام‌و سری ۵ با کد اتاق G30 در سال ۲۰۱۶ به‌بازار معرفی شد و برای سال ۲۰۱۷ دردسترس مشتریان قرار گرفت. این خودرو درهمان سال برای بازار ایران نیز معرفی شد و پرشیاخودرو تصمیم گرفت تا هم‌زمان با بازار جهانی، G30 را به‌بازار ایران نیز بیاورد که اقدام درستی بود. اتاق G30 با وجودی که با قیمتی بالا رونمایی شد، اما بازخورد خوبی از سوی مشتریان دریافت کرد و همین سبب شد درمورد موفقیت آن در بازار تردیدی نداشته باشیم. اما متاسفانه با ممنوع شدن واردات خودرو قصه سری ۵ نیز در بازار ایران به‌پایان رسید و آخرین مدل‌های عرضه‌شده از ب‌ام‌و سری ۵ دربازار کشور متعلق به‌سال ۲۰۱۸ هستند. زیر کاپوت این خودرو یک موتور کاملا جدید دو لیتری چهارسیلندر توربو قرار دارد.
این موتور می‌تواند ۲۵۵ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. همین موتور با اندکی تفاوت زیر کاپوت ب‌ام‌و 730Li نیز دیده می‌شود. دربخش امکانات رفاهی و ایمنی سری ۵ جدید می‌توان به‌مواردی مانند کروزکنترل هوشمند، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل کشش و پایداری، سه‌حالت رانندگی (اسپرت، کامفورت، اکو)، تعلیق هوشمند، ریموت‌کنترل لمسی آپشنال، سنسورهای پارک جلو و عقب، سنسور باران، سنسو هشدار فشار باد تایر، سیستم هشدار نقطه‌کور و رادار بین خطوط اشاره کرد. ب‌ام‌و 530i درحال حاضر حدود شش‌میلیاردتومان در بازار قیمت‌گذاری می‌شود.

مرسدس‌بنز E200
مدت‌زمان زیادی از معرفی رسمی نسل پنجم کلاس E با کد شناسایی W213 دربازار جهان نگذشته بود که نماینده رسمی واردات برند مرسدس‌بنز در ایران، یعنی شرکت ستاره ایران تعدادی از نسخه‌های پایه این مرسدس پریمیوم را روانه بازار ایران کرد. از بهترین و محبوب‌ترین خودروهای شرکت مرسدس‌بنز می‌توان به‌بنز سری E200 اشاره کرد که در بازار خرید و فروش خودرو از جایگاه اختصاصی برخوردار است.
محصولات مرسدس‌بنز محبوبیت زیادی در جهان دارند و این خودرو ویژگی‌ها و مشخصات خارق‌العاده‌ای دارد که می‌تواند متمایز از ‌مدل‌های دیگر شرکت مرسدس‌بنز نیز باشد. نهایت قدرت موتور این خودرو نیز 183 اسب‌بخار و 270 نیوتون‌متر گشتاور است که شتاب صفر تا 100 کیلومتر آن هفت ثانیه است.
در اصل توان بالای خروجی موتور مرسدس بنز E200 به‌دلیل دارا بودن موتور چهارسیلندر توربو شارژ دولیتری است. حداکثر سرعت مرسدس‌بنز E200 نیز معادل 240 کیلومتر بر ساعت است.
فرمان‌پذیری خودرو نقطه قوت آن بوده و امکانات رفاهی نیز به‌معنای واقعی صددرصد است. درمقابل کیفیت ساخت این خودرو سبب می‌شود که شما حتی درون اقیانوس نیز به‌آن اعتماد کنید. مرسدس‌بنز E200 درحال حاضر در بازار از شش‌میلیارد و 200 تا شش‌میلیارد و 900 میلیون‌تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

لکسوس RX200 fsport
در نگاه اول RX شباهت عجیبی به‌برادر کوچک‌ترش NX دارد. اصرار زیاد لکسوس به‌استفاده از زبان طراحی تند و تیز در این مدل نیز مشهود است. با این حال LED نور روز نه‌فقط مثل NX بلکه امضای اصلی لکسوس برای اغلب محصولات جدیدش است.
لکسوس از پیشرانه دو لیتری توربوشارژ که 238 اسب‌بخار قدرت و 350 نیوتون‌متر گشتاور دارد بهره می‌برد. این خروجی توسط جعبه‌دنده شش‌سرعته اتوماتیک توسط یک دیفرانسیل دو محوره هوشمند منتقل می‌شود.
شتاب صفر تا صد این غول تقریبا 4.9 متری با وزن 2070 کیلوگرمی 9.5 ثانیه و سرعت نهایی‌اش 200 کیلومتر بر ساعت است. لکسوس RX200t در دو تیپ fsport و لاکچری وارد بازار کشورمان شده که مدل FSport به‌عنوان نسخه فول‌آپشن‌ از امکانات رفاهی و ایمنی زیادی بهره‌مند شده است.
امکانات لکسوس شامل کروزکنترل هوشمند، دیلایت، اتولایت، ارتفاع نور اتومات، چراغ‌های چرخشی در سر پیچ‌ها، مه‌شکن جلو و برای صندلی‌های جلو، درِ صندوق‌عقب برقی و شارژر وایرلس است. قیمت لکسوس RX200 در بازار حدود هفت‌میلیارد تا هفت‌میلیارد و 600 میلیون‌تومان برحسب آپشن متفاوت است.

پورشه ماکان
پورشه ماکان یک کراس‌اوور لوکس آلمانی است که در سال 2014 تولید شد و درحال حاضر هم روی خط‌تولید پورشه قرار دارد. پورشه ماکان درسال 2015 وارد بازار ایران شد و به تازگی هم تعدادی از این خودرو در مدل 2018 وارد بازار شده است.
ماکان باتوجه به‌ویژگی‌های ظاهری و فنی عالی و بی‌نظیر و نبود رقیب در ایران، به فروش خوبی دست پیدا کرد. هنگامی که دو واژه‌ «پورشه» و «توربو» در کنار هم قرار می‌گیرند، انتظاری جز یک خودرو تمام‌عیار نداریم که مدل ماکان نیز در این مورد استثنا نیست.
ماکان توربو به‌همراه پرفورمنس پک درمقایسه با ماکان توربو استاندارد، ۴۰ اسب‌بخار قدرت و ۵۰ نیوتون‌متر گشتاور بیشتر در اختیار مالکش قرار می‌دهد تا پیشرانه شش‌سیلندر V شکل توئین‌توربو با حجم ۳.۶ لیتر، درمجموع ۴۴۰ اسب‌بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتون‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده هفت‌سرعته‌ DCT به‌چهار چرخ منتقل کند. پورشه ماکان درحال حاضر با قیمت حدود هفت‌میلیارد و 800 میلیون‌تومان در بازار خریدوفروش می‌شود.

ولوو XC90
ولوو XC90 یکی از ایمن‌ترین شاسی‌بلندهای جهان است و این خودرو در همه‌جای دنیا با موتور چهار سیلندر عرضه شده است و برخلاف اکثر شاسی‌بلندهای وارداتی کشور، موتور چهار سیلندر این خودرو به‌عنوان ضعیف‌ترین پیشرانه‌اش، تنها سهم بازار کشور ما نیست؛ بلکه این پیشرانه به‌عنوان پیشرانه بنزینی این خودرو با توانایی و بازده فراوان در همه‌جای دنیا عرضه شده است. این خودرو شاسی‌بلند در سال 2015 درکشور سوئد توسط کمپانی بزرگ خودروسازی ولوو در دو مدل هیبرید و بنزینی طراحی و روانه بازار شد.
این غول سوئدی از موتور چهارسیلندر 16 سوپاپ که حجم آن برابر با 1963 سی‌سی است، بهره می‌برد و حداکثر قدرت آن برابر با 316 اسب‌بخار و گشتاورش 400 نیوتون‌متر است.
نیرو از طریق دو دیفرانسیل منتقل می‌شود و تنفس موتور نیز به‌صورت توربوشارژ و سوپرشارژ است. از امکانات و تجهیزات رفاهی این خودرو می‌توان به‌مانیتور لمسی 12.3 اینچی، نویگیشن، 19 بلندگو با قدرت و توان 300 وات، سیستم صوتی با پیشتیبانی از USB، چراغ‌های کمکی هوشمند، قفل کودک برای تمامی درها و پنجره‌ها، کمربند سه‌نقطه‌ای با پیش‌کشنده، آینه‌های جانبی هوشمند و گرمکن آینه‌های جانبی اشاره کرد. ولوو XC90 درحال حاضر حدود هشت‌میلیاردتومان در بازار قیمت‌گذاری می‌شود.

ب‌ام‌و 730Li
ب‌ام‌و سری ۷ همیشه به‌عنوان قوی‌ترین رقیب مرسدس‌بنز S کلاس دربازار خودروهای لوکس معرفی می‌شود و حتی می‌توان گفت با وجود برخی برتری‌های مرسدس‌بنز اما سری ۷ در جذب خریداران جوان موفق‌تر عمل کرده است.
در بازار ایران اوضاع کاملا به‌نفع ب‌ام‌و است و پرچمدار اشتوتگارتی‌ها حضور چندان گسترده‌ای در بازار ندارد. خوشبختانه ب‌ام‌و سری ۷ نسل آخر یعنی اتاق G11 که تا قبل از ممنوع شدن واردات خودرو راهی ‌ایران شد، از موتور چهار سیلندر نیز بهره‌مند شد و به‌همین دلیل محدودیت حجم موتوری که در زمان باز بودن واردات روی خودروها اعمال می‌شد نتوانست جلو ورود آن را بگیرد. در بازار ایران مدل 730Li عرضه‌شده را باید ضعیف‌ترین نسخه بنزینی این خودرو دانست.
این خودرو از پیشرانه دولیتری توربوشارژ با 258 اسب‌بخار قدرت و گشتاور 400 نیوتون‌متری برخوردار است تا ظرف ۶.۳ ثانیه به‌سرعت 100 کیلومتر برساعت برسد.
این زمان با توجه به‌ابعاد و وزن حدود ۱.۸ تنی خودرو بسیار قابل قبول و فراتــر از انتظار است. قیمت این خودرو درحال حاضر از هشت‌میلیارد تا 9 میلیارد و 500 میلیون‌تومان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =