«لیکومولی»؛ مدیر منطقه آسیا و اقیانوسیه را تعویض کرد

لیکومولی به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات شیمیایی مربوط به خودرو اعلام کرد مجموع فروش سال ۲۰۲۱ این شرکت رشد ۲۱درصدی نسبت به سال گذشته میلادی داشته است.

به گزارش «اخبار خودرو»،لیکومولی به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات شیمیایی مربوط به خودرو اعلام کرد مجموع فروش سال ۲۰۲۱ این شرکت رشد ۲۱درصدی نسبت به سال گذشته میلادی داشته است. بخش اصلی روند صعودی فروش لیکو در بازارهای ایالات‌متحده و کانادا شکل گرفته است زیرا این کشورها به شکل فزاینده‌ای به سمت استفاده بیشتر از وسائل نقلیه‌ پارک‌شده خود کرده‌اند. این شرکت در سال گذشته 733 میلیون یورو (معادل 829 میلیون دلار آمریکا) فروش خالص داشت که در مقایسه با 611 میلیون یورو فروش ثبت‌شده در سال 2020، حجم فروش سال 2021 به صورت خالص 29درصد بیشتر از 569 میلیون یورو در سال 2019 ارزیابی می‌شود.
ارنست پروست، مدیرعامل لیکومولی 19 ژانویه در یک بیانه‌ مطبوعاتی گفت: «باتوجه به سال سخت کرونایی، آمار فروش امسال بیش‌از چیزی است که انتظار داشتیم. این استقبال نشان می‌دهد به‌رغم شرایط نامطلوب تا چه حد می‌توانیم پیشرفت کنیم.» این شرکت تصریح کرد پاندمی بیماری کووید-۱۹، کمبود موادخام و ضعف در زنجیره‌های تامین تنش‌های عمیق و مانعی برای رشد با سرعت بیشتر در سال گذشته بودند، این موضوع هم برای فروش محصول نهایی و هم برای مواد خام صدق می‌کند.» پروست افزود: «این آمار نه فقط برای ما، بلکه برای کل صنعت امیدوارکننده است.»
به‌رغم این عوامل، این شرکت در سال گذشته 105هزار تن روانکار تولید کرد که 27درصد بیشتر از سال 2020 بوده، این مشکلات شامل کمبود موادخام بوده، که نه‌تنها ساختار قیمت را بر هم زد، بلکه منجر به تنگناها و کمبودهای واقعی در لجستیک و روند حمل‌ونقل در سطح جهانی شد. این شرکت در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد در وهله اول به دست آوردن مواد اولیه و سپس ارسال محصولات نهایی به مشتریان با روند دشواری دنبال می‌شد.
این مدیرعامل افزود: «برای تولید برخی محصولات پیچیدگی‌هایی وجود دارد. این شرکت برای افزایش تنوع اقدام به سرمایه‌گذاری مدرن‌سازی خطوط تولید و سیستم لجستیک کرده است.»
همچنین این شرکت حوزه‌های کسب‌وکاری خود را گسترش داده و با افزایش تعداد ایستگاه‌های عرضه محصولات در آلمان و اتریش فروش در این دو کشور با رشد مواجه شده است و محصولات لیکومولی رشد ۱۲درصدی را در اتریش تجربه کرده‌اند. یکی از روش‌های اعمال نفوذ بیشتر لیکومولی در شرایط فعلی، احداث شرکت‌های زیرمجموعه است. اگر سایر بازارها را درنظر نگیریم، ایالات‌متحده به‌تنهایی با رشد ۵۰درصدی در صدر بازارهای لیکومولی قرار دارد. البته این روند را می‌توان افزایش نیروی انسانی در این کشور از ۱۹نفر در سال ۲۰۱۹ به یک‌هزار و ۸ نفر دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =