خودروهای تجاری با سوخت پاک در سال ۲۰۲۱

 در سال 2021 جنرال‌موتورز، Bright drops را راه‌اندازی کرد؛ یک شرکت تابعه جدید برای کمک به حمایت از تلاش‌های پایدار در بخش تحویل و تدارکات. برای شروع، جنرال موتورز پس از امضای قراردادی با والمارت برای رزرو 5 هزار کامیون الکتریکی ev600 و ون برقی متوسط ev410 تلاش‌های خود را بیشتر کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،طی چند سال گذشته، در سگمنت خودروهای تجاری کامیون‌های سنگین، نیمه‌سنگین، وانت‌ها و سایر وسایل نقلیه تجاری، شاهد ورود مدل‌های الکتریکی بسیاری بوده‌ایم. برقی‌سازی این وسایل حمل‌ونقل متوسط و سنگین، به یک بخش حیاتی در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تبدیل شده است. در سال 2019 این خودروها به تنهایی 444میلیون تن دی‌اکسید کربن منتشر کردند و از سال 1990 میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای از این وسایل حمل‌ونقل بیش از 90درصد افزایش یافته است. این خودروها در ایالات متحده 18درصد از انتشار co2 ناشی‌از حمل‌ونقل جاده‌ای در جهان را تشکیل می‌دهند. در چند سال آینده بسیاری از این خودروسازان قصد دارند نه تنها ناوگان کامیون‌های الکتریکی خود را معرفی کنند بلکه در فضایی پیشرو باشند که نیاز به تغییرات قابل توجهی برای تاثیر ماندگار بر انتشار گازهای گلخانه‌ای دارد.

سفارش شرکت‌های بزرگ به خودروسازان

در سال 2021 جنرال‌موتورز، Bright drops را راه‌اندازی کرد؛ یک شرکت تابعه جدید برای کمک به حمایت از تلاش‌های پایدار در بخش تحویل و تدارکات. برای شروع، جنرال موتورز پس از امضای قراردادی با والمارت برای رزرو 5 هزار کامیون الکتریکی ev600 و ون برقی متوسط ev410 تلاش‌های خود را بیشتر کرد. جنرال موتورز همچنین از فدرال اکسپرس سفارشی برای 2 هزار وسیله نقلیه دیگر طی چند سال آینده دریافت کرد. این سفارش به طور بالقوه می‌تواند ناوگان فدکس را به 20 هزار ون برقی افزایش دهد.

هزینه شارژ ون برایت‌دراپ ، ۷۵درصد کمتر

ون برایت‌دراپ برای تحویل کارآمد کالا و خدمات، با وزن کم و ظرفیت 2200 پوندی ساخته شده است. فدکس و والمارت مدعی شده‌اند خرید این ون برای آن‌ها ترکیبی از پس‌انداز و پایداری را به همراه داشته است. بـــــراساس اطلاعات منتشرشده، هزینه شارژ این ون الکتریکی 75درصد کمتر از مدل مشابه گازســـــوز است. با توجه به اهداف فدکس و والمارت برای برخورداری از ناوگان بدون آلایندگی تا سال 2040، خرید این ون به آن‌ها برای دستـــیابی به این هدف کمک می‌کند.

ساخت وسایل نقلیه تجاری باتری‌دار

شرکت ELMS ) Electric Last Mile Solution)با تمرکز بر ساخت وسایل نقلیه تجاری مقرون‌به صرف و باتری‌دار، آماده است تا امسال به یک بازیگر بزرگ در فضای حمل‌ونقل الکتریکی تبدیل شود. این تولیدکننده آمریکای شمالی نه تنها وعده معرفی یک وسیله نقلیه را در یکی، دو سال آینده داده، بلکه در حال ساخت و تحویل ون‌های تحویل تمام الکتریکی است. ون Urban Delivery برای پیک‌ها، پیمانکاران (نقاش‌ها، لوله‌کش‌ها و...) و سایر مشاغلی که که به وسایل نقلیه تجاری با عمر طولانی نیاز دارند، طراحی شده است. در دسامبر سال گذشته این شرکت سفارشی را از Glovis America (یکی از ارائه‌دهندگان زنجیره تامین جهانی و تدارکات در ایالات متحده، کانادا و مکزیک) دریافت کرد.

کارایی ون ELMS؛ به اندازه یک فورد ترانزیت کانکت!

به گفته ELMS این ون اولین و تنها خودرو الکتریکی تجاری کلاس یک در ایالات متحده است که دارای مجموعه‌ای از اقدامات ایمنی و فناوری است. این ون با طول 186 اینچ، برای تحویل شهری تقریبا به اندازه یک فورد ترانزیت کانکت کارایی دارد. این ون دارای یک بسته باتری 41 کیلووات ساعتی است که توسط CATL ارائه شده و ELMS تخمین می‌زند که برد 110 مایل را ارائه می‌دهد. یک موتور الکتریکی تنها حدود 80 اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند و حداکثر سرعت 55مایل در ساعت را برای این ون به همراه دارد.

پیش‌خرید ون‌های برقی استلانتیس توسط آمازون

استلانتیس؛ شرکتی که سال گذشته از ادغام خودروسازی فیات‌ کرایسلر و گروه فرانسوی پژو- سیتروئن شکل گرفت، با آمازون قراردادی برای فروش ون‌های تحویل رم پرومستر در سال 2023 منعقد کرده است. در حالی که استلانتیس رسما ون‌های الکتریکی را معرفی نکرده، انتظار می‌رود، آمازون نخستین مشتری تجاری این ون‌ها باشد علاوه بر این قرارداد، آمازون و استلانتیس اعلام کردند که با هم برای توسعه نرم‌افزار داخل محصولات دیگر استلانتیس از جمله جیپ رنگلر و گرند واگنر همکاری خواهند کرد. این قرارداد همچنین به آمازون اجازه می‌دهد تا نرم‌افزار خود را در چند میلیون وسیله نقلیه ادغام کند. این دو شرکت همچنین روی نرم‌افزار سیستم‌های اطلاعات سرگرمی کاکپیت دیجیتال که تا سال 2024 راه‌اندازی خواهد شد، همکاری خواهند کرد. این خبر ممکن است شوکه‌کننده باشد، زیرا آمازون در سال 2019 با سازنده خودروهای برقی ریویان برای دریافت یک‌میلیون ون تا سال 2030 و 10هزار دستگاه در سال جاری قرارداد بسته است. باید به این موضوع هم اشاره کرد که استلانتیس سهم 20درصدی از سهام ریویان را در اختیار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =