هایپرکار

،اگر برای خودرو شخصی خود نیاز به‌قطعات اصلی دارید یا مکانیک هستید و دغدغه تامین قطعه با کیفیت و با قیمت مناسب  دارید، «هایپرکار» تنها مرکز فروش قطعات در کشور است که می‌تواند از بوگیر تا گلگیر را برای پراید تا پورشه با بهترین کیفیت و قیمت برایتان تامین کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،اگر برای خودرو شخصی خود نیاز به‌قطعات اصلی دارید یا مکانیک هستید و دغدغه تامین قطعه با کیفیت و با قیمت مناسب دارید، «هایپرکار» تنها مرکز فروش قطعات در کشور است که می‌تواند از بوگیر تا گلگیر را برای پراید تا پورشه با بهترین کیفیت و قیمت برایتان تامین کند. با فرشاد رمضانی، مدیرعامل شرکت «ایرانیان ‌روور ‌خودرو» و موسس مجموعه فروشگاه‌های «هایپرکار» در ایران به‌گفت‌وگو نشستیم. فروشگاه‌هایی که قرار است فرهنگ جدیدی از خرید قطعات خودرو را در کشور نهادینه کنند. اینجا برای خودش یک بازار فروش قطعات و لوازم‌یدکی خودرو است؛ مجموعه‌ای به‌وسعت 14 هزار مترمربع در قلب پایتخت و با دسترسی آسان که می‌تواند هر مالک خودرو یا صاحب تعمیرگاهی را از رفت‌وآمد به‌بازار قطعات‌یدکی خودرو بی‌نیاز کند. اینجا تمام قطعات به‌صورت مستقیم از قطعه‌سازی به‌درون قفسه‌ها می‌رود و قیمت فروششان هم حتی از سطح عمده‌فروشی در بازار کمتر است. فرشاد رمضانی از ویژگی‌های هایپرکار می‌گوید و این‌که تمام قطعات و لوازم مصرفی خودرو در این فروشگاه نه‌تنها از بازار و دیگر فروشگاه‌ها ارزان‌تر است، بلکه به‌صورت مستقیم از تولیدکننده تامین می‌شود و شامل گارانتی است.

ایجاد فروشگاه برای رفع دغدغه تولیدکننده و مصرف‌کننده
وقتی از مدیرعامل هایپرکار می‌پرسم چه‌شد که به‌فکر افتادید بزرگ‌ترین مرکز خرید لوازم و قطعات‌یدکی خودرو را در ایران ایجاد کنید، می‌گوید: «درگذشته کار تولید صندلی‌های خودرو یکی از خودروسازان را برعهده داشتیم و به‌صورت تخصصی به‌تولید صندلی مشغول بودیم. متاسفانه به‌دلیل بدحسابی خودروساز و بالا رفتن سطح مطالبات، ادامه تولید برایمان سخت می‌شد و از قضا امکان فروش کالا در بازار را هم نداشتیم. به‌همین دلیل همواره از ورود به‌بخش فروش در بازار خودداری می‌کردیم و در پی آن تامین نقدینگی برایمان مشکل می‌شد. پس از مدتی به‌این نتیجه رسیدیم که با ایجاد یک مرکز خرید بزرگ، فضایی را برای تولیدکنندگان ایجاد کنیم که بتوانند کالای خود را بدون‌واسطه و با قیمت مناسب به‌دست مصرف‌کننده نهایی برسانند. اتفاقی که دو برنده دارد؛ یکی تولیدکننده و دیگری مصرف‌کننده نهایی.»

فروشگاهی که در دنیا نمونه ندارد
دیدن مجموعه‌فروشگاهی با قفسه‌های مختلف که تمام قطعات و لوازم خودروهای داخلی و خارجی موجود در بازار ایران را در خود جا داده، در نخستین نگاه این ذهنیت را ایجاد می‌کند که تیم هایپرکار ایده ایجاد چنین فروشگاهی را از دیگر کشورها گرفته است. اما فرشاد رمضانی با اطمینان خاطر می‌گوید: «فروشگاهی که در آن قرار دارید در هیچ‌کجای دنیا نمونه‌ای ندارد و برای نخستین‌بار است که تمام قطعات خودروهای مختلف در یک فضا برای عرضه جمع‌آوری شده‌اند.» وی البته می‌گوید هنوز به‌جایی نرسیده‌ایم که صفر تا صد قطعات تمام خودروها را پوشش دهیم؛ اما با توجه به‌وضعیت بازار، ‌عمده تمرکز خود را روی قطعات خودروهای داخلی گذاشته‌ایم.

اولویت ما تامین قطعات پرمصرف و با ‌مصرف متوسط است
اولویت تامین کالا درهایپرکار،‌ تامین قطعات پرمصرف و با مصرف متوسط‌ است. قطعاتی مانند تایر،‌ روغن‌موتور و فیلترها، ‌لنت‌ترمز و .... اما این موضوع سبب نشده است تیم مهندسی هایپرکار تامین قطعات کم‌مصرف مانند بدنه،‌ موتور و گیربکس را در دستور کار نداشته باشد. به‌گفته رمضانی این قطعات نیز به‌صورت کامل در انبار موجود است؛ اما به‌تعداد محدود.

ارزان‌فروشی با حذف واسطه‌ها
کافی است سری به‌قفسه‌های لوازم و قطعات درسطح فروشگاه بزنید تا متوجه تفاوت قیمت‌ها با بازار شوید. اینجا همه‌چیز ارزان‌تر از قطعه‌فروشی‌های سطح شهر است. در برخی موارد حتی ارزان‌تر از عمده‌فروشی‌ها و همین موضوع کمی عجیب است. رمضانی علت این همه اختلاف قیمت را که به‌گفته خودش به 30 تا 40 درصد می‌رسد حذف واسطه‌ها می‌داند و می‌گوید: «ما واسطه ها را حذف کرده‌ایم و فضایی را برای تولیدکننده داخلی ایجاد کرده‌ایم که کالای خود را بدون‌واسطه و با قیمتی که خودش مدنظر دارد، به‌دست مصرف‌کننده نهایی برساند. این مصرف‌کننده نیز می‌تواند مالک خودرو یا مکانیک و صاحب تعمیرگاه باشد.» او تاکید دارد که منظور از واسطه‌های حذف‌شده در هایپرکار، ‌واسطه‌های غیرشفاف یا دلال‌هایی هستند که در بسیاری موارد نظم قیمتی بازار را برهم می‌زنند. او می‌گوید: «ما به‌نوسانات نرخ ارز و قیمت‌های بازار کاری نداریم و ‌سود ما مشخص است و بدون‌توجه به‌این موارد کالا را به‌مشتری عرضه می‌کنیم.»

تضمین اصالت کالا با خرید مستقیم از کارخانه
در هایپرکار تمام قطعات و لوازم خودرو به‌صورت مستقیم و بی‌واسطه از کارخانه تهیه می‌شود. رمضانی با تاکید ویژه بر این فرآیند معتقد است با این شیوه اصالت کالا همواره تضمین شده است و هیچ رد و نشانی از کالاهای تقلبی و درجه دو در قفسه‌های هایپرکار نیست. او می‌گوید: «تیم مهندسی هایپرکار نظارت مستقیم و شدیدی بر روند تهیه کالا دارد و اجازه نمی‌دهد ‌قطعات درجه دو وارد ‌فرآیند فروش شود. ماموریت ما تنها تامین قطعات درجه‌یک و نسخه‌هایی است که توسط خودروساز تایید شده و درخط تولید از آن‌ها استفاده می‌شود.»

هایپرکار آنلاین هم قطعه می‌فروشد
فروشگاه آنلاین هایپرکار به‌صورت موازی با فروشگاه اصلی پیش می‌رود. فرشاد رمضانی با تاکید بر گسترش فروش آنلاین در هایپرکار می‌گوید: «برای خرید نیازی به‌حضور در فروشگاه نیست و به‌راحتی می‌توانید از فروشگاه آنلاین هایپرکار خرید کنید. درآینده به‌سمت ایجاد اپلیکشین موبایلی نیز حرکت خواهیم کرد و برنامه‌های ویژه‌ای برای فروش قطعات‌یدکی به‌صورت آنلاین داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =