صبا باتری

خرید و فروش باتری در بازار به‌کما رفته و محصولات صباباتری به‌عنوان لیدر این بازار از هر آمپر 17هزار و 200 تومان به 15 هزار و 100 تومان رسیده و سبب زیان فعالان این صنف شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،نوسانات نرخ ارز قیمت هر آمپر باتری خودرو را تا دو هزار و100 تومان کاهش داد. به‌گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو» خرید و فروش باتری در بازار به‌کما رفته و محصولات صباباتری به‌عنوان لیدر این بازار از هر آمپر 17هزار و 200 تومان به 15 هزار و 100 تومان رسیده و سبب زیان فعالان این صنف شده است. اگرچه گفته می‌شود برخلاف کارخانه، این بنکداران بزرگ هستند که دراین بخش از بازار اقدام به‌زیرفروشی می‌کنند.
به‌گفته فعالان بازار باتری علت اصلی افت قیمت،‌ رکود حاکم بر بازار است که سبب شده است برخی عمده‌فروشان مجبور به‌عرضه کالاهای خود با نرخی کمتر از قیمت کارخانه باشند. از سوی دیگر شرایط حاکم بر بازار، باتری‌های فرسوده را نیز تحت‌تاثیر قرار داده و قیمت آن را کاهش داده است. همچنین کاهش قیمت باتری نو و فرسوده سبب شده است خریدوفروش این کالا درسطح بازار به‌شدت کاهش یابد و تنها به‌اندازه نیاز مصرف‌کننده نهایی باشد. حذف بخشی از بازار که می‌تواند عمده‌فروشان بزرگ را مجبور سازد کالای خود را با قیمتی به‌مراتب پایین‌تر از آنچه درفهرست کارخانه‌ درج شده است، عرضه کنند. بررسی‌های خبرنگار روزنامه «دنیای‌خودرو» از بازار باتری‌های فرسوده حکایت از کاهش 1500 تومانی هر آمپر باتری فرسوده دارد و درشرایطی که تا پیش از این باتری فرسوده به‌قیمت هر آمپر هشت‌هزار و 600 تا 9هزار تومان خریدوفروش می‌شد، حالا شرایط به‌نحوی تغییر کرده است که خریداران باتری فرسوده حاضر به‌پرداخت بهایی بیش از هفت‌هزار و 500 تومان به‌ازای هر آمپر نیستند. کاهش قیمت علاوه‌بر محصولات صباباتری بر دیگر برندهای موجود در بازار نیز تاثیر گذاشته است. به‌عنوان مثال اگرچه دورناباتری ارس و نیروگستران به‌مناسبت ایام دهه‌فجر فروش ویژه‌ای داشتند، اما عمده‌فروشان محصولات این شرکت‌ها بازهم حاضرند تخفیف بیشتری به‌خریداران بدهند.
این درحالی است که سپاهان‌باتری برای برخی از بنکدارانش آمپری یک‌هزار تومان کاهش قیمت داشته است. به‌خاطر فروش ویژه موج کاهش قیمت باتری دربازار گریبان آذرباتری را نیز گرفته است تا محصولات این کارخانه درسطح فروش بنکداری از هر آمپر 16 هزار و 400 تومان به 15 هزار و 800 تومان برای فروش نقدی برسد. برخی کارشناسان براین باورند که این شرایط تا نیمه بهار سال آینده تداوم خواهد داشت و از اردیبهشت‌ماه به‌بعد می‌توان نسبت به‌خروج از رکود در بازار باتری امیدوار بود. دلیل این موضوع نیز تولید کارخانه‌ها بیش از میزان نیاز بازار است که سبب شده است عدم‌توازن درعرضه و تقاضا پدیده فروش زیر قیمت را سبب شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =