آلفا رومئو

ادغام بزرگ میان PSA و فیات-کرایسلر سرآغاز تغییرات بزرگی در برندهای زیرمجموعه این دو گروه خودروسازی بزرگ بود. در این میان مدیریت آلفا رومئو به‌دستان کهنه‌سرباز صنعت‌خودرو فرانسه یعنی ژان فیلیپ ایمپارتو افتاد.

به گزارش «اخبار خودرو»،ادغام بزرگ میان PSA و فیات-کرایسلر سرآغاز تغییرات بزرگی در برندهای زیرمجموعه این دو گروه خودروسازی بزرگ بود. در این میان مدیریت آلفا رومئو به‌دستان کهنه‌سرباز صنعت‌خودرو فرانسه یعنی ژان فیلیپ ایمپارتو افتاد؛ مدیر 55 ساله‌ای که با درایت خود توانست برند پژو را به‌پول‌سازترین برند زیرمجموعه PSA تبدیل کند. حالا او در تلاش است با نگاه متفاوت خود بار دیگر آلفا رومئو را به‌جایگاه خود به‌عنوان یک برند پریمیوم اروپایی برساند. در روزهای گذشته در این صفحه بخش نخست مصاحبه نشریه «اتوموتیو نیوز» با ایمپارتو را منتشر کردیم و در اینجا بخش پایانی این گفت‌وگو را مطالعه می‌کنید.

بعد از توناله آلفا چه ماشینی را به بازار می‌فرستد؟
راهبرد ما این است که تا سال 2030 هر سال یا یک مدل جدید رونمایی شود یا یک رویداد تولیدی شاخص را برگزار کنیم. این راهبرد بین کارآیی و جریان نقدینگی بهترین توازن را برقرار می‌کند. آلفا نیازمند ثبات است و ما نمی‌توانیم با هر گرایش جدیدی که در بازار پدید می‌آید، راهبردمان را عوض کنیم. سال آینده یک رویداد بزرگ را درحمایت از کسب‌وکارمان برگزار خواهیم کرد و درسال 2024 یک مدل شاسی‌بلند را «که در جایگاهی پایین‌تر از توناله قرار دارد» به‌بازار معرفی خواهیم کرد. این خودرو نخستین محصول تمام‌الکتریکی آلفا خواهد بود. همچنین نسخه‌هایی از آن با موتور درون‌سوز نیز راهی بازار خواهد شد (این شاسی‌بلند کوچک که احتمالا بِرنِرو نام دارد قرار بود در سال 2023 راهی بازار شود). در سال 2025 ما نخستین محصول صرفا الکتریکی آلفا را به‌بازار می‌فرستیم و از آن سال به‌بعد تمام محصولات ما در سراسر جهان تمام‌الکتریکی خواهد بود.
آلفا به‌عنوان یک برند زیرمجموعه گروه استلانتیس برنامه‌هایش را برای دوره‌های پنج‌ساله تدوین می‌کند. آیا این یک برنامه دنباله‌دار است یا قرار است بعد از بررسی تمام برندها این روند تغییر کند؟
قرار است این رویه ادامه داشته باشد و امسال ما برنامه مربوط به‌سال‌های 2027-2023 را تایید خواهیم کرد.

برنامه پنج‌ساله آلفا از عرضه پنج مدل جدید خبر می‌دهد و گویا قرار است علاوه‌بر توناله و شاسی‌بلند کوچکی که در سال 2024 به‌بازار می‌فرستید، جانشین‌هایی برای جولیا و استلویو هم معرفی شود که روی سازه بزرگ STLA سوار خواهند بود می‌خواهید با مدل پنجم چه‌بخشی از بازار را پوشش دهید؟
ما بخشی از بازار را به‌عنوان هدف قرار خواهیم داد که در سراسر جهان پرطرفدار است.

منظورتان یک سدان بزرگ یا یک شاسی‌بلند است؟
هنوز تصمیم‌مان را نگرفته‌ایم و باید تغییر گرایش‌ها در بازار را نیز در نظر داشته باشیم. درحال حاضر شاهد رشد خودروهای گران‌قیمت دربخش‌های C و D (سایز متوسط و بزرگ) هستیم. این می‌تواند برای ما خصوصا در بازار آمریکا جالب باشد. شاید انتخابمان پیوندی میان یک مدل سدان و شاسی‌بلند باشد و پرسش اصلی این است که آیا می‌خواهیم درخارج از اروپا هم با رقبایمان روبه‌رو شویم؟ که درپاسخ باید گفت بله. کارهای صورت‌گرفته توسط تیم مدیریتی سابق آلفا برای احیای دوباره این برند در ایالات‌متحده ارزش زیادی دارد و ما باید در آمریکا همچنان حضور داشته باشیم. برای رسیدن به‌هدفمان جولیا و استلویو باید انتظارات بازار آمریکا را برای الکتریکی‌سازی و اینفومنت برآورده کنند.

آلفا از کدام پلت‌فرم استلانتیس استفاده خواهد کرد؟
شاسی‌بلند کوچکی که در کارخانه ما در لهستان تولید خواهد شد، روی شکل تحول‌یافته‌ای از پلت‌فرم CMP (متعلق به گروه PSA) سوار خواهد بود. جولیا، استلویو و سایر محصولات آلفا از پلت‌فرم بزرگ STLA استفاده خواهند کرد؛ مگر آن‌که تصمیم بگیریم یک هاچ‌بک جمع‌وجور به‌بازار بفرستیم که جانشین جولیتا شود. هنوز دراین‌باره تصمیم نگرفته‌ایم؛ برای این‌که قرار است این محصول در سال 28-2027 راهی بازار شود. ما همچنین باید به‌سطح قابل پیمایش باتری‌هایی نگاه کنیم که در زمان تولید ارائه می‌شوند.

سال گذشته شما گفتید ‌آلفا می‌خواهد ظرف سه یا چهار سال آینده به‌سطح قیمت مثبت یا منفی یک درصد قیمت برندهای لوکس آلمانی برسد و در مسیر رسیدن به این هدف در چه‌جایگاهی قرار دارید؟
قدرت قیمت‌گذاری در کنار ترکیب درست کانال توزیع و کیفیت کافی محصول، اصلی‌ترین اهرم است. در گذشته آلفا اشتباهاتی را مرتکب شده که این شامل عرضه خودروهای صفرکیلومتر با تخفیف به‌منظور روشن نگه داشتن چراغ کارخانه کاسینو می‌شد. به‌نظر من بهترین راه برای از بین بردن یک برند این است که بگویید با «وضعیت» کارخانه در ارتباط است. ما این رویه را متوقف کردیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =