پژو 207i

پژو 207 در بازار تقریبا انحصاری هاچ‌بک‌های میان‌رده موجود در کشور طرفداران زیادی دارد که هرکدام از آن‌ها دلایل خاص خودشان را برای انتخاب این جذاب فرانسوی دارند و معمولا هم از انتخاب خود راضی هستند.

به گزارش «اخبار خودرو»، پژو 207 در بازار تقریبا انحصاری هاچ‌بک‌های میان‌رده موجود در کشور طرفداران زیادی دارد که هرکدام از آن‌ها دلایل خاص خودشان را برای انتخاب این جذاب فرانسوی دارند و معمولا هم از انتخاب خود راضی هستند. به‌همین دلیل «دنیای‌خودرو» تصمیم گرفته است مزایای پژو 207 را دقیق‌تر بررسی کند و به‌اختصار پنج دلیل را برای خرید این خودرو ذکر کند.

مزایای پژو 207؛ ظاهر اسپرت و جذاب
همان‌طور که اشاره شد پژو ۲۰۷ در یک بازار انحصاری به‌رقابت با محصولاتی می‌پردازد که عمدتا ظاهری قدیمی دارند و نمی‌توانند جذابیت مورد نظر بسیاری از مشتریان مخصوصا قشر جوان را ارائه دهند.
بنابراین بسیاری از خانواده‌ها یا جوان‌ترها که خیلی تمایل یا توان خرید خودروهای گران‌قیمت وارداتی را ندارند و می‌خواهند صرفا یک هاچ‌بک جذاب و تا حدودی باکلاس را خریداری کنند، عمدتا بین گزینه‌هایی مثل پژو ۲۰۶ اتومات، ام‌وی‌ام ۳۱۵ و برلیانس ۳۲۰ ترجیح می‌دهند به‌سراغ پژو 207i بروند. بدین ترتیب هم یک خودرو نسبتا زیبا می‌خرند و هم از لحاظ کلاس اجتماعی نیز صاحب یک خودرو نسبتا خوش‌پرستیژ می‌شوند. با این حساب طراحی جذاب و اسپرت را باید نخستین دلیل خرید ۲۰۷ دانست.

بررسی موتور 207؛ کم‌استهلاک با قطعات یدکی فراوان
اصولا پلت‌فرم پژو ۲۰۷ با پژو ۲۰۶ تفاوتی ندارد و این دو مدل سال‌هاست در کشور ما به‌فروش می‌رسند. بنابراین اگر پژو ۲۰۷ در دورافتاده‌ترین نقاط کشور نیز دچار خرابی و ایراد شود، به‌راحتی می‌توان قطعات یدکی آن را پیدا کرد. همچنین تعمیرکاران ماهر در همه شهرها به‌رفع عیب این خودرو خواهند پرداخت.
از طرف دیگر موتور ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ TU5 که در بسیاری از محصولات ایــــــــران‌خودرو حضور دارد، از لحاظ توان نسبت به‌وزن و هـــــمچنین میزان استهلاک، گزینه بسیار مناسبی برای پـــــژو ۲۰۷ محسوب می‌شود و ضمن ارائه یک سواری نسبتا چابک، به‌دلیل سروصدای کم، آرامش بیشــــتری را برای مالک و سرنشینان فراهم می‌کند.
بنابراین اگر این سوال در ذهنتان مطرح است که چرا از میان این همه خودرو هاچ‌بک و اقتصادی در بازار باید پژو ۲۰۷ بخریم؟ بهتر است به‌مزیت‌های پیشرانه کم‌استهلاک و قطعات یدکی فراوان این خودرو فکر کنید.
بررسی بازار دست‌دوم 207؛ بسیار پررونق
پژو ۲۰۷ به‌راحتی در بازار به‌فروش می‌رسد و معمولا مالکانی که قصد فروختن خودرو خود را دارند، از این جهت با دردسر زیادی مواجه نخواهند شد. برای مقایسه می‌توان اشاره کرد که رقبایی همچون ام‌وی‌ام ۳۱۵ از لحاظ رونق فروش در رتبه پایین‌تری نسبت به‌پژو ۲۰۷ قرار می‌گیرند و این مساله نیز سبب شده است مشتریان این خودرو گاهی با دردسر زیادی مواجه شوند؛ به‌ویژه اگر بخواهند خودرو خود را به‌سرعت بفروشند، اضطراب و استرس بیشتری به‌سراغشان خواهد آمد. اما پژو ۲۰۷ چنین مشکلی ندارد و به‌اصطلاح با پول نقد تفاوت زیادی نمی‌کند. بنابراین با توجه به‌قیمت 207 باید گفت بازار پررونق نیز از دیگر دلایلی است که ما را مجاب می‌کند این خودرو را بخریم.

چابکی مناسب و شتاب متقاعدکننده
پژو ۲۰۷ به‌موتور ۱۶ سوپاپ TU5 مجهز شده و از طریق گیربکس پنج‌دنده دستی یا چهار سرعته اتوماتیک قدرتی معادل ۱۰۵ اسب‌بخار به‌علاوه ۱۴۲ نیوتون‌متر گشتاور را به‌چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. در ابتدا شاید فکر کنید که توان این موتور خیلی مهیج نیست و قاعدتا نباید رانندگی هیجان‌انگیزی را رقم بزند، اما بهتر است بدانید پژو ۲۰۷ نسبتا سبک بوده و وزن آن در مدل دستی برابر با یک‌هزار و ۸۷ کیلوگرم است. بنابراین نسبت توان خروجی به‌وزن این خودرو درمقایسه با خودروهای هم‌رده به‌خصوص سدان‌های اقتصادی تولید داخل، در وضعیت بهتری قرار می‌گیرد. به‌همین دلیل نیز شتاب صفر تا صد پژو ۲۰۷ دنده‌ای حدود ۱۱.۶ ثانیه است که در قیاس با رقیبان، کاملا متقاعدکننده بوده و نسبتا مهیج به‌نظر می‌رسد. بنابراین می‌توان تا حدودی روی چابکی و هیجان رانندگی با پژو 207 حساب کرد و از سواری با این خودرو لذت برد.
امکانات قابل قبول پژو 207
گرچه طی سال‌های گذشته مواردی همچون کروزکنترل و رینگ آلومینیومی از فهرست تجهیزات استاندارد پژو 207 حذف شده است، اما هنوز هم می‌توان گفت یکی از دلایلی که می‌تواند مشتریان ایرانی را به‌سمت خرید پژو 207 سوق دهد، فهرست قابل قبول امکانات و تجهیزات این خودرو است.
به‌طور مثال برخورداری از مانیتور لمسی، میرور لینک، تهویه اتوماتیک، دوربین عقب، سنسور پارک عقب و دیلایت در کنار برخورداری این خودرو از گیربکس اتوماتیک مواردی هستند که برای خودرویی در این ردیف قیمتی قابل قبول و راضی‌کننده به‌نظر می‌رسند.
همچنین برای برخی نمونه‌های سفارشی این خودرو که تحت‌عنوان 207 پانوراما از آن یاد می‌شود، مواردی همچون فرمان برقی، ترمز عقب دیسکی، رینگ آلومینیومی، کروزکنترل و صد البته سقف پانوراما نیز در نظر گرفته شده که دیگر در این بخش جای هیچ انتقادی را برای این هاچ‌بک محبوب باقی نمی‌گذارد.

جمع‌بندی نهایی
در پایان باید اشاره کرد که این هاچ‌بک خوش‌فروش ایرانی- فرانسوی به‌دلایلی که در بالا ذکر شد، یکی از محبوب‌ترین انواع هاچ‌بک‌ها در ایران محسوب می‌شود و به‌ویژه خانواده‌هایی که از نظر مالی شرایط نسبتا بهتری دارند، ترجیح می‌دهند از این خودرو به‌عنوان یک خودرو شهری با موقعیت اجتماعی مناسب استفاده کنند تا درصورت خرابی آن به‌راحتی بتوانند قطعات مورد نیاز و تعمیرکار ماهرش را بیابند. با این حساب اگر یک هاچ‌بک نسبتا باکلاس با توان فنی مناسب و آرامش نسبی درون کابین نیاز دارید، می‌توانید روی پژو 207 حساب کنید.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    1 0
    درباره مصرف سوختش حرف نزدی که چقدر بنزین مصرف می کند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =