دیسک ترمز

فناوری ترمز خودرو هرچند به‌ظاهر شکل قدیمی خود را حفظ کرده اما شرکت‌های صاحب فناوری پیوسته درحال به‌روزرسانی و افزودن مواداولیه و فرمولاسیون و به‌کارگیری شیوه‌های جدید دراین عرصه هستند. 

به گزارش «اخبار خودرو»،فناوری ترمز خودرو هرچند به‌ظاهر شکل قدیمی خود را حفظ کرده اما شرکت‌های صاحب فناوری پیوسته درحال به‌روزرسانی و افزودن مواداولیه و فرمولاسیون و به‌کارگیری شیوه‌های جدید دراین عرصه هستند.
یکی از شرکت‌هایی که در سال‌های اخیر همواره نسل جدیدی از سیستم ترمز و متعلقات آن را عرضه کرده، شرکت برمبو است و این شرکت پرچم‌دار درعرصه جهانی و مبتکر شناخته‌شده فناوری ترمز، امروز از اضافه شدن دیسک ترمز دو تکه Dual Cast به‌محصولات خود خبر داده است.
فناوری جدید دیسک Brembo نشان‌دهنده گام مهم دیگری درماموریت این شرکت برای تبدیل شدن به‌یک ارائه‌دهنده راه‌حل اصلی سیستم‌های ترمز است و دیسک‌های ترمز دوتکه Dual Cast به‌مجموعه‌های شناور، کامپوزیت و Co-cast موجود شرکت برمبو اضافه می‌شود تا مشتری انتخاب کاملی از دیسک‌های جایگزین دو تکه داشته باشد.
این دیسک‌های ترمز دو تکه برای مجموعه‌ای از وسایل نقلیه ممتاز به‌مشتریان ارائه خواهد شد.دیسک‌های جدید دارای ویژگی‌های فنی منحصربه‌فردی هستند؛ از جمله استفاده از فرآیند ریخته‌گری فولاد خاص، کلاه‌های سبک‌تر، ستون‌ها یا هواگیری جهت‌دار، به‌علاوه سوراخ‌ها و شیارهای روی سطح ترمز. این موارد به‌عملکرد بهتر دیسک‌ها کمک می‌کند. این نوع طراحی ویژه‌ شرکت برمبو عملکرد بهینه ترمز را در تمام شرایط در طول مسیر تضمین می‌کند و علاوه‌بر این، دیسک جدید امکان دینامیک دقیق‌تر و پایدارتر خودرو، احساس بهتر در گرفتن پدال و کاهش وزن، همراه با مزایای زیست‌محیطی را فراهم می‌کند. به‌طور خاص دیسک‌های Dual Cast جدید Brembo شامل 16 قطعه منحصربه‌فرد برای مدل‌های اسپرت‌تر و برخی از رایج‌ترین برندهای خودرو در بازار است. در این دیسک‌ها یک کلاه آلومینیومی درکنار سطح ترمز چدنی قرار می‌گیرد تا عملکرد عالی آهن را با مزایای آلومینیوم سبک‌وزن که می‌تواند دماهای بالا را تحمل کند، تضمین کند. نتیجه آن دیسکی است که تا 30 درصد سبک‌تر از یک دیسک یکپارچه با همان اندازه است که به‌میزان چشمگیری سبب کاهش مصرف سوخت خودرو، انتشار گازهای گلخانه‌ای و همچنین کاهش وزن آن می‌شود.
همچنین طراحی Dual Cast به‌گونه‌ای است که تا 70 درصد مقاومت بهتری در برابر تغییر شکل‌های حرارتی ارائه می‌کند و امکان لرزش را کاهش می‌دهد.
این برنامه جدید همچنین از تجربه گسترده Brembo به‌عنوان تولیدکننده قطعات ترمز با تجهیزات اصلی و با کیفیت بالا بهره می‌برد. مانند تمام طرح‌های انحصاری درخانواده دیسک‌های دو تکه این شرکت، هرقطعه Dual Cast تحت‌همان مشخصات دقیق و کنترل‌های کیفی است که برمبو برای راه‌حل‌های OE خود ارائه می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =