خودروهای برقی

ایجاد و توسعه زیرساخت‌های شارژ برای خودروهای برقی از موارد بسیار مهمی است که سبب توسعه خودروهای برقی در هر کشوری می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،ایجاد و توسعه زیرساخت‌های شارژ برای خودروهای برقی از موارد بسیار مهمی است که سبب توسعه خودروهای برقی در هر کشوری می‌شود. بررسی وضعیت استفاده از خودروهای برقی درجوامع مختلف نشان می‌دهد در کشورهایی که زیرساخت‌ها و ایستگاه‌های شارژ گسترش یافته، استقبال از این مدل خودروها نیز چشمگیر بوده است.
در بریتانیا نیز به‌منظور توسعه و گسترش نفوذ خودروهای برقی، یک نهاد پیشرو در صنعت‌خودرو این کشور خواستار اهداف‌ الزام‌آور برای راه‌اندازی زیرساخت شارژ مدل‌های برقی شده است.
انجمن سازندگان خودرو در بریتانیا اظهار کرده که این اهداف باید بخشی از یک برنامه هفت‌ماده‌ای پیش‌بینی‌شده باشد تا زیرساخت‌ها به‌قدری توسعه پیدا کند که رانندگان را به‌خرید خودروهای برقی تشویق کند.
انجمن سازندگان خودرو در بریتانیا می‌گوید باید اهداف اجباری برای راه‌اندازی زیرساخت‌ها با حمایت یک نهاد مستقل برای حفظ حقوق مصرف‌کنندگان درنظر گرفته شود. این سازمان تاکید می‌کند شارژرهای عمومی برای اعتماد مصرف‌کننده بسیار مهم است و برای یک‌سوم خانواده‌های بریتانیایی که پارکینگ خارج از خیابان دراختیار ندارند، حیاتی است. براساس آمار این انجمن، از سال ۲۰۱۱ تاکنون رشد شبکه شارژ تا سه‌هزار درصد بوده و تلاش شده زیرساخت‌های شارژ با افزایش تقاضا برای خودروهای برقی همگام باشد. این سازمان می‌گوید بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ تعداد خودروهای تمام‌برقی درجاده‌های بریتانیا افزایش ۵۸۶ درصدی داشته؛ اما تعداد شارژرهای فوق‌سریع دردسترس درمدت مشابه تنها ۸۲ درصد رشد داشته است. درحال حاضر این انجمن یک طرح زیرساختی با عنوان طرح هماهنگ ملی و تحویل محلی را برای کمک به‌رانندگان خودورهای برقی پیشنهاد و طراحی کرده است و هم‌زمان این سازمان خواستار ایجاد یک رگولاتور جدید با نام Ofcharge شده تا ضمن نظارت بر بازار حداقل استانداردها را اعمال کند. بر این اساس، این رگولاتور تضمین می‌کند که همه بخش‌های بریتانیا برای ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی از سال ۲۰۳۰ آماده می‌شوند.
مایک هاوز، مدیر اجرایی انجمن سازندگان خودرو در بریتانیا می‌گوید: «برنامه ما مصرف‌کننده را درمرکز توجه خود قرار می‌دهد و به‌آن‌ها تضمین می‌دهد که بهترین تجربه ممکن را با حمایت یک رگولاتور مستقل خواهند داشت. دولت می‌تواند تضمین کند که بریتانیا یک شبکه نقطه شارژ دارد که تحرک الکتریکی را برای همه به‌واقعیت تبدیل می‌کند، انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش داده و رشد را افزایش می‌دهد و درنهایت از مصرف‌کنندگان در سراسر بریتانیا حمایت می‌کند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =