امپاور

بهمن‌دیزل به‌عنوان بزرگ‌ترین تجاری‌ساز کشور از کامیون کشنده جدید اِمپاور (Empower) رونمایی کرد. مراسم رونمایی از محصول پرقدرت و مدرن اِمپاور و افتتاح خط تولید آن در شرکت بهمن‌دیزل واقع در شهر صنعتی البرز قزوین برگزار شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،بهمن‌دیزل به‌عنوان بزرگ‌ترین تجاری‌ساز کشور از کامیون کشنده جدید اِمپاور (Empower) رونمایی کرد. مراسم رونمایی از محصول پرقدرت و مدرن اِمپاور و افتتاح خط تولید آن در شرکت بهمن‌دیزل واقع در شهر صنعتی البرز قزوین برگزار شد. کامیون کشنده اِمپاور BD500 بهمن‌دیزل قدرتمندترین و مدرن‌ترین محصول در این سگمنت در بین رقبا بوده که تجهیزات رفاهی و ایمنی جدیدی را در خود جا داده است. اِمپاور همچنین به‌عنوان اولین کشنده بهمن‌دیزل، سبد محصولات تجاری این شرکت را متنوع‌تر کرده است.

برنامه بهمن‌دیزل برای دستیابی به سهم 50درصدی از بازار تجاری‌ها

مدیرعامل گروه بهمن در مراسم رونمایی از این کشنده گفت: «سهم بهمن‌دیزل از بازار کامیونت‌ها بیش‌از 50درصد و سهم سیباموتور از بازار کشنده‌ و کامیون 30درصد است.» بیوک علیمرادلو در ادامه اظهار کرد: «در کنار تولیدات جدید سیباموتور با برند FAW به‌عنوان بزرگ‌ترین سازنده کامیون کشنده در کشور چین، به‌راحتی می‌توانیم به 50درصد از سهم کل خودروسازی تجاری کشور دست یابیم.» وی با بیان این‌که در سال 1401 تولیدات بهمن‌دیزل و سیباموتور دوبرابر خواهد شد، افزود: «هدف ما در کنار رشد دو برابری تولید حفظ مقام اول کیفیت در تولید و خدمات است.» علیمرادلو در پایان بیان کرد: «کامیون 12 و 18 تن نیز به‌زودی به سبد محصولات این گروه اضافه می‌شود.»

عرضه دو محصول تجاری گروه بهمن در 1401

حسین خضری، مدیرعامل بهمن‌دیزل نیز در این مراسم با اشاره به سهم این شرکت از بازار تجاری‌های کشور گفت: «برنامه ما برای سال ١٤٠١ این است که با تولید خودروهای تجاری درتناژهای ٣،٥ تا ٤٤ تن و بازه قیمتی متفاوت، ٥٠درصد سهم بازار خودروهای تجاری را از آن خود کنیم.» وی اظهار کرد: «در زمینه ایجاد اشتغال نیروهای شرکت را در 5 سال گذشته از 395 به 1200 نفر رساندیم.» وی بیان کرد: «همچنین سرمایه شرکت از ١٠٠میلیارد به ٨٠٠میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و هم‌اکنون دارای ١٥درصد سهم شناور در فرابورس هستیم.» وی با اشاره به کیفیت محصولات این شرکت عنوان کرد:‌ «در حوزه خدمات پس از فروش تجاری‌ها، دو شرکت بهمن‌دیزل و سیباموتور جایگاه اول و دوم را کسب کرده‌اند.» خضری در ادامه بیان کرد: «سال آینده کامیون فورس ١٢تن را با قیمت رقابتی و کامیون ١٨ تن مدل BD300 باری و کمپرسی را به بازار عرضه خواهیم کرد.»

قیمت 2.7میلیارد تومانی اِمپاور

مدیر فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن نیز در این مراسم به معرفی این محصول و شرایط فروش آن پرداخت. نیما مؤمنی در زمینه ارائه خدمات پس از فروش به کشنده اِمپاور اظهار کرد: «مدت‌زمان گارانتی اِمپاور ٢سال یا ٢٠٠هزار کیلومتر است و این کشنده تازه‌وارد دارای سرویس رایگان به مدت یک سال یا ٥٠هزار کیلومتر خواهد بود.» مومنی همچنین با اشاره به قیمت‌گذاری این کشنده عنوان کرد:‌ «عرضه اولیه اِمپاور با قیمت رقابتی ٢میلیارد و ٧٠٠میلیون تومان (بدون احتساب مالیات) از روز شنبه هفته آینده (14 اسفندماه) آغاز می‌شود و موعد تحویل آن در اردیبهشت ماه ١٤٠١ خواهد بود.» وی کیفیت، امکانات و قیمت محصول اِمپاور را مهم‌ترین مزیت رقابتی آن دانست و افزود: «بهمن در تمام استان‌ها نمایندگی دارد. نمایندگی‌ها آموزش‌های لازم را دیده‌اند، همچنین قطعات مصرفی و تعمیراتی تامین شده است.»

نگاهی به مشخصات اِمپاور

کامیون کشنده اِمپاور بهمن‌دیزل از یک پیشرانه دیزلی کامینز 11800سی‌سی 6سیلندر خطی توربودیزل با اینترکولر بهره می‌برد. این پیشرانه توان تولید تولید 490اسب‌بخار قدرت و 2300نیوتون‌متر گشتاور را دارد.
اِمپاور دارای استاندارد آلایندگی یورو5 EEV بوده که مطابق استانداردهای آلایندگی خودروهای تجاری دیزلی در اروپاست.
اِمپاور همچنین مجهز به گیربکس اتوماتیک 14سرعته ZF است. این کشنده در حالت بدون تریلر دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 6085، 2500 و 3900 میلی‌متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 3600 میلی‌متر اعلام شده است.
وزن خالص کامیون کشنده اِمپاور بهمن‌دیزل 7300 کیلوگرم است. این کشنده بهمن‌ با هر بار سوخت‌گیری تا برد 3هزار کیلومتر را طی خواهد کرد. وزن مجموع ناخالص ترکیبی فنی کامیون‌کشنده اِمپاور هم 45تن و مجموع وزن ترکیبی ناخالص قانونی این خودرو 44تن اعلام شده است.
ازجمله امکانات رفاهی این کشنده نیز می‌توان به دو تخت‌خواب بزرگ برای استراحت راننده و سرنشین، فضاهای متعدد درون کابین برای نگهداری وسایل، یخچال مسافرتی، شیفتر مدرن برای تعویض دنده، سیستم ترمز اضطراری هوشمند، سیستم هشدار خروج از خطوط، صندلی بادی راننده با قابلیت تنظیم در شش جهت و گرمکن، نمایشگر لمسی مالتی‌مدیا اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =