شارژ بی‌سیم

شرکت خودروسازی ولوو به‌همراه شرکای خود فناوری شارژ بی‌سیم جدید را در یک محیط شهری آزمایش می‌کند. ولوو با این آزمایش پتانسیل‌های لازم را برای آینده خودروهای برقی و مساله شارژ سریع و بی‌سیم آن ارزیابی می‌کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت خودروسازی ولوو به‌همراه شرکای خود فناوری شارژ بی‌سیم جدید را در یک محیط شهری آزمایش می‌کند. ولوو با این آزمایش پتانسیل‌های لازم را برای آینده خودروهای برقی و مساله شارژ سریع و بی‌سیم آن ارزیابی می‌کند و براین اساس این خودروساز درنظر دارد طی یک دوره سه‌ساله ناوگان کوچکی از خودروهای برقی مدل XC40 را به‌عنوان تاکسی مورد استفاده قرار دهد. این تاکسی‌ها به‌صورت بی‌سیم درایستگاه‌های گوتنبرگ سوئد شارژ می‌شوند و تست شارژ بی‌سیم یکی از پروژه‌های متعددی است که در ابتکار استراتژیک منطقه سبز شهر گوتنبرگ مورد توجه قرار گرفته و براساس آن مناطق تعیین‌شده در داخل شهر به‌عنوان بسترهای آزمایشی برای توسعه فناوری‌های پایدار مورد استفاده قرار می‌گیرند.
متس موبرگ، رئیس تحقیق و توسعه شرکت ولوو گفت: «منطقه سبز شهرگوتنبرگ به‌ما این امکان را می‌دهد فناوری‌های جدید هیجان‌انگیزی را در یک محیط واقعی امتحان و آن‌ها را در طول زمان ارزیابی کنیم. آزمایش فناوری‌های شارژ جدید همراه با شرکا، راه خوبی برای ارزیابی گزینه‌های شارژ جایگزین برای خودروهای آینده است.»
ایستگاه‌های شارژ مورد استفاده در این آزمایش توسط «Momentum Dynamics» ارائه‌دهنده پیشرو در سیستم‌های شارژ الکتریکی بی‌سیم تحویل داده می‌شوند و هنگامی که یک وسیله‌نقلیه سازگار روی یک پد شارژ تعبیه‌شده در خیابان پارک می‌کند، خودرو به‌طور خودکار شارژ می‌شود و به‌رانندگان اجازه می‌دهد بدون پیاده شدن به‌راحتی خودرو را شارژ کنند. ایستگاه شارژ انرژی را از طریق پد شارژ ارسال می‌کند و خودرو نیز از طریق یک واحد گیرنده آن را دریافت می‌کند. برای تراز کردن آسان خودرو با پد شارژ، ولوو از سیستم دوربین 360 درجه خود استفاده می‌کند و برای خودروهای کاملا الکتریکی XC40 Recharge قدرت شارژ بی‌سیم بیش از 40 کیلووات خواهد بود که سرعت شارژ را حدودا چهار برابر سریع‌تر از شارژرهای سیمی می‌کند.
درمجموع، محصولات ولوو بیش از 12 ساعت در روز استفاده خواهند شد و 100 هزار کیلومتر در سال رانندگی خواهند کرد که این نخستین تست دوام مدل‌های تمام‌الکتریکی ولوو در یک سناریو برای استفاده تجاری است.
سال گذشته شرکت ولوو در راه‌اندازی طرح منطقه سبز شهر گوتنبرگ که هدف آن دستیابی به‌حمل‌ونقل بدون آلایندگی تا سال 2030 است، مشارکت داشت و استفاده از یک شهر واقعی به‌عنوان محل آزمایش، این شرکت را قادر می‌سازد توسعه فناوری‌ و خدمات را درحوزه‌های مختلف سرعت بخشد. درنهایت باید گفت برقی‌سازی، رانندگی مستقل، اتصال و ایمنی از اهداف شرکت ولوو است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =