کد خبر: 239765
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
عبدالله توکلی لاهیجانی

عبدالله توکلی لاهیجانی، متولد سال 1357 در لاهیجان و دارای مدرک تحصیلی دکتری مهندسی خودرو از دانشگاه علم و صنعت ایران و کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک (طراحی کاربردی) از دانشگاه صنعتی شریف است.

به گزارش اخبار خودرو، طی حکمی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت، عبدالله توکلی لاهیجانی به ‌سمت سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب شد.

سید رضا فاطمی امین در این حکم انتصاب خطاب به عبدالله توکلی لاهیجانی آورده است: بنا به پیشنهاد معاون محترم صنایع حمل و نقل و نظر به شایستگی، تعهد و تجارب ارزنده جنابعالی، به موجب این حکم به سمت سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب می‌شوید.

وی در ادامه متذکر شده است: انتظار می‌رود با همکاری همه بخش‌های مرتبط در وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر سازمان‌های حاکمیتی، در خدمت به مردم و کسب و کارها کوشا باشید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان توفیق توکلی لاهیجانی را از خداوند علیم و حکیم و حضرت ولی عصر (روحی فداه) خواستار شده است.

عبدالله توکلی لاهیجانی، متولد سال 1357 در لاهیجان و دارای مدرک تحصیلی دکتری مهندسی خودرو از دانشگاه علم و صنعت ایران و کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک (طراحی کاربردی) از دانشگاه صنعتی شریف است.

وی که رتبه اول آزمون سراسری و دانش آموخته برتر مقطع دکترا و از نخبگان صنعت خودرو با 22 سال سابقه ممتد کارشناسی و مدیریتی در این حوزه می‌باشد، تاکنون مدیر پروژه تحولی گسترش برقی سازی و فناوری‌های نوین در وزارت صنعت، معدن و تجارت و مشاور عالی و مسئول اجرایی دانش بنیان نمودن حوزه طراحی و ساخت محصولات در ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بوده است.

سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب شد

رئیس هیأت مدیره شرکت جامع تحقیق و توسعه فناوری‌های خودرو (جتکو)، مشاور طراحی، تحقیقات و توسعه محصول و مدیر پروژه خودروی اقتصادی کم مصرف در گروه صنعتی ایران خودرو، و همچنین معاون مهندسی و طراحی خودرو و مدیر پروژه‌های متعدد طراحی توسعه محصول نظیر مگاپلتفرم سایپا، وانت 151، X100 یورو 4، SR – پارس تندر (فیس لیفت تندر 90) و ... در مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو گروه خودروسازی سایپا، از جمله سوابق اجرایی و مدیریتی توکلی لاهیجانی می‌باشد.

پیش تر " سهیل معمارباشی " عهده دار این سمت در وزارت صنعت، معدن و تجارت بود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سرباز وطن US ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    5 0
    اجازه بدین یکسری از سوابق ایشان را هم بنده عرض کنم: قبولی در مقطع دکتری علم و صنعت با رانت مدیریت در سایپا(خریدن مقطع دکتری بدون حتی یک مقاله پژوهشی مستخرج از رساله...ایشان با اعلام اینکه من در صنعت مدیریت دارند به آقای شجاعی فرد (رئیس دانشکده خودرو ) توانست دانشجوی دکتری علم و صنعت شده و با آوردن سازنده های سایپا در پروژه میلیاردی و فاقد خروجی آقای شجاعی فرد برای خود اعتبار علمی بخرد آنهم نه از جیب خود بلکه از جیب سایپا...در اختیار قرار دادن مدارک محرمانه مهندسی سایپا که چند صد هزار دلار برای شرکت سایپا آب خورده بود و در اختیار قرار دادن آن به پروژه آقای شجاعی فرد یکی دیگر از هنرنمایی های ایشان میباشد( عدم رعایت اخلاق حرفه ایی)(آقای شجاعی فرد نیز بابت دریافت همین مدارک و تحویل به سازمان گسترش در قالب پروژه خودرو ملی چندین میلیارد پول به جیب زدند و مدرک دکتری این آقا را امضا کردند. حضور این آقا در صنعت نیز که در قالب رانتهای سیاسی شکل گرفته بود آفتهای بسیاری به صنعت وارد نمود. دریافت پورسانت از شرکتهای خارجی که با سایپا همکاری داشتند، مداخله در کار کارشناسی، دلستردی، بایکوت و مهاجرت کارشناسان زبده، انتصابات فله ایی و ولایتی از جمله دیگر این اقدامات بود. سواستفاده از جایگاه مدیریت و اجبار کارشناسان جهت نگارش مقاله و کتاب و درج اسم ایشان از جمله اقدامات جهت رزومه سازی برای خود بوده است. در مورد پروژه هایی نیز که نام برده اید مدیریت!!! نمودند نیز مردم خود قضاوت خواهند کرد که مگا پلتفرم سایپا!!!! بهتر است یا خودروی اقتصادی!!! ایران خودرو!!! نکته جالب صحبتهای رئیس دولت است که میفرمایند مسئولان وضع کنونی نباید در مسند باشند...لطیف تلخ روزگار ما... والسلام
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    4 0
    من چند سال در مرکز تحقیقات سایپا با ایشون کار کردم ، چیزی که در مورد ایشون بارز هست جاه طلبی فوق العاده است به نحوی که حاضرن همه چیز را فدای پست و مقام و ارضای این جاه طلبی کنن، افراد زیادی را در مرکز تحقیقات دیدم که با نوع رفتارهای ایشون سرخورده و بی انگیزه شدن، ایشون به افراد زیر دستشون مثل ابزار نگاه میکنن ... واقعا انتصاب شایسته ای بود... تبریک میگم
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 0
    با سلام. هرکس با این در ظاهر دکتر یه سلام و علیک داشته میدونه که این بابا نه از خودرو چیزی حالیش هست نه تعادل روحی و روانی درست حسابی داره...خدا بداد مردمی برسه که این بخواد وضع خودروسازیشونو درست کنه...
  • سینا US ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    0 1
    من هم با ایشان در سایپا از نزدیک کار کردم پس از رفتن ایشان از مرکز تحقیقات میتوانم بگویم که مرکز تحقیقات فروریخت و این را همه افرادی که سایپا و ایشان را می شناختند میگویند و البته هرجا که رفتند منشا خیر و تحول بودند برایشان آرزوی موفقیت دارم
  • روحی US ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 1
    سلام بنده در جتکو خدمتشان بودم ایشان مرد تحول و تغییرات مثبت است واقعا تبریک میگم به این انتصاب ؛ اگر کسی بتواند صنعت خودرو را متحول کند ایشان است مردی با ضریب هوشی بالا جسور و البته آشنا به زیر و بم صنعت خودرو تبریک به دولت مردمی
  • محسن یداللهی IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 1
    سلام من در معاونت علمی ریاست جمهوری در محضرشان بودم و بسیار از ایشان آموختم مدیری زیرک و قاطع و البته فساد ستیز اکه البته از بعضی کامنت ها می شود عصبانیت عده ای که نانشان آجر شده را دید که البته این وصله ها به قامت بلند ایشان نمی چسبدامیدوارم کار به دست شایستگانی چون ایشان سپرده شود برایشان فرصت خدمت و توفیق بیشتر را ارزو دارم
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 2
      متاسفانه امروز بخل و کینه و تهمت نسبت به موفقیتهای یک فرد جزو رذایل اخلاقی است که عده ای از آن  جهت تخریب هر کسی که در جهت منافعشان حرکت نکرده استفاده میکنند 'قطعا  با شناخت دور و نزدیک ازایشان  وبا آن سابقه درخشان تحصیلی و کاری در حوزه خودرو جزو نفرات شایسته میباشند که میتوانند خالق نظرات جدید بوده و  منشا اثر در تصمیم گیریهای کلان خودرو باشند.
  • GB ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    0 0
    مردم دارند طعم شیرین ۲۲ سال سابقه مدیریت ایشان و هم قماشانشان در سایپا و ایران خودرو رو میچشند.....طراحی و تولید خودروهای باکیفیت مخصوصا در سایپا:)))))) مدیران رابطه ایی .....
    • محفوظ IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      0 0
      مرده شور اون پرچمی که بلند کردی ببرند
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    0 1
    شناختی که من از این شخص دارم به دانشگاه علم و صنعت برمیگرده...سر کلاسها عموما غایب بود و هر وقت دوست داشت به دانشگاه افتخار حضور میداد...واسه من چیزی که جالب اینه که ..چطور میشه معاون وزیر دولت انقلابی و......واقعا آفتاب پرست باید در محضرش درس پس بده!
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    1 1
    کامنت فقط اون بابایی که گفته بعد رفتن عبدالله مرکز تحقیقات سایپا فروریخت:))))))))))))))))))آره لامصب تا زمان حضورش، سایپا سالی ۱۰ تا مدل خودرو میداد تو بازار که بنز و بی ام و رو به زانو در آورده بود:))))))))..ببین چه متوهم هایی اونجا دارند کار میکنند.
  • مرتضی IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    من خدا را شاکرم که در کنار ایشان بودم، پیر هزار ساله ای که در قامت مدیر جوان میتواند کشتی شکسته خودرو را به سرانجام مقصود برساند.
  • علی IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    0 0
    در وزارت صمت در خدمت این مدیر محترم هستم. قبل ایشان هم در خدمت مدیران قبلی بودم. اختلاف فاحشی بین ایشان و مدیران قبلی است. علم خودرویی کامل و مسلط. قدرت بیان بالا. قدرت ریسک بالا. مقابله با هرگونه فساد. قدرت مدیریت بالا و و و. امیدوارم خداوند عمر با عزت بهشون عطا کنن. نتیجه کار ایشان مشخصه بعد یک سال. واگذاری خودروهای نیمه کاره. بالا بردن حجم تولید. نگه داشتن قیمت کارخانه خودروها به مدت بیش از یک سال. تعامل عالی به کلیه خودروسازها و و و
  • محسن بنی فاطمه IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    0 1
    بعد از پنج سال با ابتکارات شخصی ایشان بالاخره صنعت خودرو از بحران گذشت مدیری جسور و خوش فکر که کم نظیر است دکتر توکلی شایسته نقشهای مهمتری است جزو معدود انتخاب‌های خوب آقای فاطمی امین.
  • حسن GB ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    0 0
    اون نوچه هایش که از فساد ستیز بودن این یارو میگفتن...راستی چه خبر از شاسی بلندایی که دادن به نماینده هااا...حتما اونا رو هم واسه این آقا واسه فساد ستیز بودنش رشوه داده به نماینده هاااا...این یارو نوچه منوچهر منطقی بوده و هست..‌یکی از رانت بالای بزرگ خودرو سازی ایران همون آقای پینه رو پیشونیه:)))
    • محفوظ IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      0 0
      اون پرچم رو بلند کردی که چی بهت ویزا بدن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =