سایپا

در راستای تحقق 8 فرمان ابلاغ‌شده ازسوی رئیس‌جمهور، گروه خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو فعالیت مشترک خود را به‌صورت اشتراک‌گذاری و بهره‌مندی از توانمندی‌های طرفین از سال جاری آغاز کرده‌اند.

به گزارش «اخبار خودرو»،در راستای تحقق 8 فرمان ابلاغ‌شده ازسوی رئیس‌جمهور، گروه خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو فعالیت مشترک خود را به‌صورت اشتراک‌گذاری و بهره‌مندی از توانمندی‌های طرفین از سال جاری آغاز کرده‌اند. در همین راستا، در آستانه سال جدید، مدیران‌عامل ایران‌خودرو و سایپا نشست مشترکی با هدف گسترش همکاری‌ها، بهبود زنجیره تامین و افزایش صادرات به کشورهای همسایه برگزار کردند و در این میان توافق‌هایی حاصل شد تا طرفین از امکانات و ظرفیت‌های موجود استفاده کنند. بر این اساس، با توجه به زیرساخت‌های مناسب تولیدی سایپا، مقرر شد یکی از شرکت‌های گروه سایپا برای تولید اقتصادی مشترک اختصاص پیدا کند و ازسوی دیگر بنا شد تمام سایت‌هایی که در خارج کشور وجود دارند، با مشارکت دو خودروساز فعالیت و تولید خود را ادامه دهند.
همچنین قرار شد مرکز تحقیقات سایپا که بزرگ‌ترین مرکز تحقیقات خاورمیانه محسوب می‌شود و از زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و همچنین دانش فنی خوبی برخوردار است در اختیار هر دو خودروساز باشد. اما برای بازار خودرو و مردم آن‌چه مهم است، توسعه صنعت خودرو، تولید کیفی، محصولات ایمن، کاهش قیمت تمام‌شده، تحویل به‌موقع، افزایش صادرات و حضور پررنگ در بازار کشورهای هدف به‌عنوان نتیجه این همکاری‌هاست.
بر این اساس، یکی از موارد توافق دو خودروساز که بسیار مورد توجه قرار گرفت، امکان بهره‌مندی سایپا از قوای محرکه ایران‌خودرو و استفاده از ۱۰هزار موتور و گیربکس ایران‌خودرو برای تجهیز محصول شاهین‌سایپا بود. بدین ترتیب، علاوه‌بر جلوگیری از سرمایه‌گذاری‌های غیراقتصادی به‌واسطه این همکاری دوجانبه، مدیریت هزینه‌های تولید و همچنین کاهش قیمت بهای تمام‌شده خودرو مهم‌ترین دستاوردی است که انتظار می‌رود در این همکاری مشترک محقق شود. امکان تولید محصولات سایپا در سایت تولیدی ایران‌خودرو در کشور آذربایجان، از دیگر توافقات صورت‌گرفته است که مسیر ورود محصولات سایپا به کشورهای همسایه را فراهم خواهد کرد.
زیرا یکی از موضوعاتی که دولت نیز دنبال می‌کند، افزایش صادرات به کشورهای همسایه است. بنابراین برای تحقق 8 فرمان ابلاغ‌شده ازسوی رئیس‌جمهور و حضور در بازار کشورهای همسایه، این مهم می‌تواند بسیار اثربخش باشد.
یکی دیگر از سایت‌های تولیدی خودروهای ایرانی که قرار است فعال‌تر از گذشته شود، سایت تولیدی سایپا در سوریه است. این همکاری نیز با هدف کاهش هزینه‌های تولید، افزایش و تقویت حضور در بازار سوریه است. بازار دیگری که مدنظر قرار گرفته، ارمنستان است و درجهت توسعه صادرات محصولات خودروسازان به کشورهای همسایه، صادرات به ارمنستان با استفاده از بخشی از امکانات ایران خودرو صورت خواهد گرفت. امید می‌رود همکاری دو خودروساز بزرگ کشور، سبب جلب منافع بیشتر برای اقتصاد ملی شود و در قالب‌های عنوان‌شده توسعه پیدا کند. گفتنی است؛ این اقدامات مشترک در سال جاری طی توافق‌نامه‌ای دنبال خواهد شد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    0 0
    تا خصوصی نشوند هیچ فایده ای نداره .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =