کد خبر: 239948
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
جک J4

درشرایطی که عرضه خودروهای داخلی توسط خودروسازان بنا به‌دلایل مختلف محدودتر از قبل شده و از سوی دیگر واردات خودروهای خارجی نیز متوقف شده است، نقش خودروهای چینی که عرضه و فروش آن‌ها همچنان ادامه دارد، می‌تواند تا حدی تعادل بازار را حفظ کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،بی‌شک، کمپـــــانی چینی جک را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین و پرتیراژترین خودروسازان جمهوری خلق چین به‌شمار آورد. در این رابطه باید گفت کمپانی جک با عقد قراردادهای همکاری فراوان با خودروسازان اروپایی و ... توانسته است در سال‌های اخیر حوزه فعالیت خود را به‌صورت چشم‌گیری افزایش دهد.
درشرایطی که عرضه خودروهای داخلی توسط خودروسازان بنا به‌دلایل مختلف محدودتر از قبل شده و از سوی دیگر واردات خودروهای خارجی نیز متوقف شده است، نقش خودروهای چینی که عرضه و فروش آن‌ها همچنان ادامه دارد، می‌تواند تا حدی تعادل بازار را حفظ کند. در ادامه به‌سراغ کلاس سدان‌های متوسط با ردیف قیمت 400 تا 430 میلیون‌تومان می‌رویم. کلاسی که پیش از تحریم‌ها و بروز شرایط فعلی، درحال رونق گرفتن بود و گزینه‌های محدود و از مدافتاده رنگ تنوع به‌خود گرفته بودند و بازیگر اصلی این روند صعودی نیز خودروهای روز چینی و خوش قیمت به‌شمار می‌رفتند. یکی از این خودروها، جک J4 اتوماتیک است. سدان متوسطی که مدت کوتاهی قبل از شروع دور جدید تحریم‌ها و متلاطم شدن بازار عرضه شد و درحال حاضر به‌رغم شرایط بد بازار، جایگاه مناسبی برای خود دست‌وپا کرده و می‌تواند به‌عنوان گزینه‌ای منطقی برای خریداران نقش ایفا کند. این خودرو همچنان در مقابل رقم پرداختی ارزش دارد و از طرفی می‌تواند انتخاب مناسبی برای حفظ سرمایه به‌شمار رود. از جمله مهم‌ترین رقبای J4 می‌توان به‌بسترن B30 و برلیانس H330 اشاره کرد. خودروهایی که طبق آخرین اخبار یا تولیدشان متوقف شده یا بسیار محدودتر از گذشته است. جک J4 با قیمتی کمتر از B30، خدمات پس از فروش گسترده‌تر و بهتری را در اختیار خریدارانش قرار می‌دهد و با خرید آن خیال راحت‌تری درمورد بحث تامین قطعات و نگهداری خودرو دارید. بدنه J4 همچون برادر بزرگ‌ترش J5 در ایتالیا طراحی شده و با نگاهی به‌چهره آن باید گفت ظاهر هماهنگی دارد و طرح آن نسبت به‌خودروهای هم‌سگمنت وطنی با ظاهر تکراری، متفاوت‌تر و جذاب‌تر است. J4 در سال 2012 با نام HEYUE در گوانگژو چین رونمایی شد. این خودرو با نام A30 نیز شناخته می‌شود. پلت‌فرم J4 شباهت فراوانی با پلت‌فرم S3 دارد و در ساخت بدنه آن از فولاد با مقاومت بالا استفاده شده است. از نظر ایمنی، J4 توانسته در تست‌های موسسه C-NCAP پنج ستاره را در کارنامه خود ثبت کند. از طرفی تمام سیستم‌های ایمنی این خودرو تحت‌لیسانس بوش آلمان تولید می‌شوند و باید گفت J4 از نظر ایمنی وضعیت مناسبی در میان دیگر هموطنان خود دارد. جک J4 یک پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری را زیر کاپوت خود جای داده که با استاندارد یورو 5 تولید می‌شود. این پیشرانه در شش‌هزار دور در دقیقه، 103 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و گشتاور 146 نیوتون‌متری آن نیز به‌چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. کرمان‌موتور برای بازار ایران نسخه مجهز به‌گیربکس CVT را انتخاب کرده که با توجه به‌گرایش روزافزون خریداران به‌خودروهای اتوماتیک، سبب شده است استقبال مناسبی از این خودرو به‌عمل آید. همچنین برای این گیربکس می‌توانید حالت‌های رانندگی در برف و رانندگی اسپرت را انتخاب کنید که از این نظر تا حدی دست راننده را در انتخاب حال و هوای رانندگی باز می‌گذارد.

امکانات رفاهی استاندارد
از دیگر مواردی که از آن می‌توان به‌عنوان نکته‌ای مثبت در رابطه با خرید جک J4 یاد کرد، امکانات رفاهی استاندارد موجود در این خودرو است. جک J4 در نمونه اتوماتیک خود دارای آپشن‌هایی همچون چراغ‌های جلو اتوماتیک، آینه‌های برقی، آینه با گرمکن، سانروف برقی، کامپیوتر مرکزی، کروزکنترل، ریموت کنترل، فرمان چرمی، آینه ضدتابش، سیستم تهویه‌مطبوع اتومات، تهویه، کیسه‌هوای پرده‌ای، ABS + EBD، قفل حساس به‌سرعت، TPMS، سیستم الکترونیکی ضد سرقت، فرمان با قابلیت جذب ضربه و … است.

خدمات پس از فروش
آخرین موردی که می‌توان از آن به‌عنوان نکته‌ای مثبت برای جک J4 یاد کرد، خدمات پس از فروش این خودرو است. گروه صنعتی کرمان‌خودرو به‌عنوان شریک و نماینده انحصاری برند چینی جک در ایران، وظیفه مونتاژ و خدمات دهی به‌این محصول را برعهده دارد و با توجه به‌سابقه نسبتا خوب این شرکت ایرانی در خدمات‌دهی به‌محصولات جک در اغلب موارد، باید خدمات پس از فروش را نیز جزو نکات مثبت این خودرو قلمداد کرد. لازم به‌ذکر است شرکت کرمان‌موتور در اغلب شهرهای کشور دارای نمایندگی فعال بوده که می‌توان از این موضوع به‌عنوان یکی از گسترده‌ترین مراکز خدمات پس از فروش در میان تمام خودروسازان موجود در کشور یاد کرد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جک جی ۴ IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    1 0
    سلام لطفا اصلاح کنید جک جی ۴ سانروف نداره تهویه دستی داره نه اتومات دو کیسه هوای راننده و سرنشین جلو داره و خبری از کیسه پرده ای نیست تازه ترمزهای عقبش هم کاسه ای هست وخیلی از بابت تو ذوق میزنه در ضمن من خودم جی ۴ سوارم ولی از همه ماشین های ساخت داخل با کیفیت تر و ایمن تر هست

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =