جیپ

زمان رویداد ویژه سافاری بهاری «Easter Safari» جیپ فرا رسیده است. این برند آفرودمحور ۱۰ کانسپت را در رویداد امسال به‌نمایش خواهد گذاشت که پنج نمونه از آن‌ها مستقیما توسط جیپ تولید شده‌اند و دو نمونه دیگر نیز ماحصل تلاش‌های بخش وسایل جانبی پرفورمنس جیپ هستند.

به گزارش «اخبار خودرو»،زمان رویداد ویژه سافاری بهاری «Easter Safari» جیپ فرا رسیده است. این برند آفرودمحور ۱۰ کانسپت را در رویداد امسال به‌نمایش خواهد گذاشت که پنج نمونه از آن‌ها مستقیما توسط جیپ تولید شده‌اند و دو نمونه دیگر نیز ماحصل تلاش‌های بخش وسایل جانبی پرفورمنس جیپ هستند. سه کانسپت باقی نیز در نمایشگاه SEMA 2021 معرفی شده بودند. بیایید باهم نگاهی به‌این خودروهای مفهومی داشته باشیم:

جیپ رانگلر مگنتو ۲.۰ کانسپت
برای رویداد Easter Safari سال قبل، جیپ کانسپت تمام‌الکتریکی رانگلر مگنتو را معرفی کرد که امسال نسخه به‌روزشده آن به‌نمایش درآمده است. قوای محرکه این خودرو هم‌اکنون تغییراتی داشته است و قدرت بیشتری تولید می‌کند. جدیدترین نسخه مگنتو قدرت ۶۲۵ اسب‌بخاری و گشتاور ۱۱۵۲ نیوتون‌متری دارد. جیپ مدعی است مگنتو ۲.۰ شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت دو ثانیه‌ای دارد و درحرکتی عجیب برای یک خودرو الکتریکی، گیربکس شش‌سرعته دستی روی مگنتو ۲.۰ نصب شده است. نیروی تولیدی هم از طریق جعبه انتقال رانگلر روبیکان به‌چرخ‌ها فرستاده می‌شود. چهار باتری لیتیوم-یونی با ظرفیت کلی ۷۰ کیلوواتی هم در این مجموعه حضور دارند؛ هرچند به‌شعاع حرکتی این کانسپت اشاره‌ای نشده است.

جیپ باب کانسپت
با باب آشنا شوید. این خودرو اساسا گلادیاتور روبیکان است که چندسانتی‌متری از فضای بارش را از دست داده است. جیپ همچنین از شر درها و ستون‌های B خلاص شده تا کابینی بسیار جادار ایجاد شود. سقف سخت سفارشی نیز دارای طراحی ویژه‌ای است که از بخش‌های مختلف محافظت می‌کند. سپرهای سفارشی این خودرو بسیار کوتاه‌تر از نسخه استاندارد هستند تا زوایای حمله و فرار بهتری ایجاد کنند. نیروبخش باب کانسپت پیشرانه شش سیلندر سه‌لیتری توربودیزل است که با گیربکس هشت‌سرعته اتوماتیک همکاری می‌کند. این وانت به‌اکسل‌های پرو راک ۶۰ دایناتراک مجهز شده است و سیستم تعلیق نیز ارتفاع بیشتری از سطح زمین دارد و با فنرهای کینگ و شوک‌های بای‌پس همراه می‌شود. رینگ‌های ۲۰ اینچی و لاستیک‌های ۴۰ اینچی آفرود نیز جزو دیگر موارد قابل ‌ذکر هستند.

جیپ روبیکان کانسپت سالگرد ۲۰ سالگی
نام روبیکان نخستین‌بار در رانگلر ۲۰۰۳ به‌کار رفت. این کانسپت ادای احترامی است به‌سالگرد ۲۰ سالگی رانگلر روبیکان اولیه. کانسپت مورد بحث از پیشرانه هشت‌سیلندر ۳۹۲ رانگلر روبیکان به‌عنوان نقطه آغاز استفاده کرده است. اگزوز دو حالته، کاپوت با ورودی مرکزی، درهای سفارشی و سقف برقی با پانل‌های جانبی جداشدنی جزو ویژگی‌های خاص کانسپت روبیکان هستند. شاسی‌بلند مورد بحث ارتفاع بیشتری از سطح زمین دارد و به‌رینگ‌های ۱۷ اینچی و لاستیک‌های ۳۷ اینچی مجهز شده است. وینچ بزرگ روی سپر جلو به‌همراه فلاپ فولادی نیز بر ماهیت خاص بودن روبیکان کانسپت تاکید دارند.

جیپ ۴۱ کانسپت
ویلیز MB همان جیپ اصیلی بود که در جنگ جهانی دوم حضور داشت. این رانگلر 4xe ادای احترام به‌همان ویلیز MB است و از ظاهری با رنگ زیتونی، رینگ‌های ۱۷ اینچی و سقف نرم قهوه‌ای سود می‌برد. سپرهای فولادی با رنگ مشکی نیز پذیرای وینچ شده‌اند. ارتفاع این خودرو نیز از سطح زمین افزایش یافته است و لاستیک‌های ۳۵ اینچی در زیر خودرو دیده می‌شوند. داخل کابین صندلی‌های جدید با عناصر پوشش دیجیتالی دیده می‌شوند و دسته‌دنده نیز به‌صورت سفارشی تولید شده است.

جیپ گرندچروکی تریل‌هاوک پلاگین-هیبریدی کانسپت
این کانسپت خیلی آبی‌رنگ از روف‌راک سفارشی سود می‌برد و جیپ باقی بخش‌های بدنه را با پوشش رینو مشکی پوشانده است تا دوام بیشتری داشته باشند. از دیگر تغییرات این خودرو می‌توان به مه‌شکن‌های سفارشی و گرافیک‌های وینیل روی بدنه اشاره کرد. رینگ‌های ۲۰ اینچی و لاستیک‌های ۳۳ اینچی نیز در این خودرو نصب شده‌اند. داخل کابین پوشش جدید صندلی‌ها با دوخت‌های آبی دیده می‌شوند.

جیپ بردکیج کانسپت
بردکیج یکی از دو کانسپت بخش قطعات پرفورمنس جیپ است. این رانگلر 4xe از تمام وسایل جانبی متنوع دردسترس برای بهبود توانایی‌های آفرودش سود می‌برد. بدنه نیز رنگ قهوه‌ای عقاب را به‌خود گرفته است.
ارتفاع خودرو به‌لطف تغییراتی در سیستم تعلیق و افزودن شوک‌های فاکس افزایش یافته و سپر جلو جدید نیز دارای فلاپ یکپارچه و میله‌های فولادی است. قوس گلگیرها نیز از دیلایت‌های جداشدنی سود می‌برد و در بخش عقب گاردهای آلومینیومی را می‌بینیم که از چراغ‌ها محافظت می‌کنند. رینگ‌های ۱۷ اینچی نیز با لاستیک‌های ۳۷ اینچی بی‌اف‌گودریچ همراه شده‌اند. رول‌کیج به‌همراه میله‌های نورانی LED به‌همراه سبد بار رینو راک نیز جزو دیگر ویژگی‌های این کانسپت هستند.

جیپ دی‌کُدر کانسپت
جیپ گلادیاتور دی‌کُدر کانسپت مدل دیگر بخش قطعات پرفورمنس جیپ است. این خودرو از ۳۵ قطعه خاص بخش پرفورمنس جیپ و موپار سود می‌برد و هر قطعه دارای ظاهر قرمزرنگ و کد QR هستند که مردم به‌سرعت می‌توانند آن‌ها را اسکن و از مشخصاتشان آگاهی پیدا کنند. بهبودهای این خودرو شامل سپر جلو جدید با وینچ و چراغ‌های جدید، اسنورکل، درهای لوله‌ای، راک‌ریل و سبد ذخیره‌ای در محفظه بار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =