این مشکل که دورموتور روی کیلومترشمار خودرو به‌نمایش درنمی‌آید، به‌خرابی یکی از سنسورها مربوط می‌شود.

خودرو پژو GLX 405 مدل 93 دارم و حدود 10 روز است دور موتور خودرویم روی کیلومترشمار نشان داده نمی‌شود. همچنین پس از این‌که خودرو گرم می‌شود، گاز نمی‌خورد. در کنار این موارد صبح‌ها، زمانی که دمای هوا پایین است، خودرو به‌سختی روشن می‌شود. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،این مشکل که دورموتور روی کیلومترشمار خودرو به‌نمایش درنمی‌آید، به‌خرابی یکی از سنسورها مربوط می‌شود. به‌عبارت دیگر اگر سنسور دورموتور خودرو شما معیوب شده باشد، این اشکال به‌وجود می‌آید. زیرا یکی از وظایف سنسور دورموتور نمایش دادن دورموتور روی کیلومتر است. درصورت خرابی این سنسور دیگر سرعت موتور روی کیلومتر نشان داده نمی‌شود. با توجه به‌این مساله باید ECU به‌دستگاه عیب‌یاب متصل و عیب‌یابی توسط شخص مکانیک انجام شود. در این صورت خطای سنسور دورموتور نمایان خواهد شد و این سنسور باید توسط شخص متخصص و درنمایندگی تعویض شود. همچنین درنظر داشته باشید که یکی از بارزترین مشکلات خرابی سنسور دورموتور، این است که دور موتور پس از گرم شدن موتور به‌درستی بالا نمی‌رود. یا حتی خودرو به‌درستی گاز نمی‌خورد. با این وجود برای رفع مشکل باید سنسور تعویض شود.
درعین حال قطعه‌ای مکانیکی در خودروهای انژکتوری با نام کنیستر تعبیه شده که دارای یک شیر برقی است و وظیفه دارد بخارات ناشی از فراریت بنزین را جذب کرده و آن را به‌مدار سوخت‌رسانی برگرداند. اگر شیر برقی کنیستر خراب باشد، بخارات بنزین همراه با خود بنزین وارد مانیفولد شده و سبب خفه شدن و بد کارکردن موتور می‌شود. بنابراین بخارات ناشی از بنزین که در هوای سرد در کارکرد موتور تاثیر می‌گذارد توسط کنیستر جذب نمی‌شود و منجر به بد کارکردن موتور شده و سبب می‌شود موتور به‌سختی روشن ‌شود. در این حالت برای رفع مشکل باید کنیستر و مخزن کنیستر تعویض شود. اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اگر سنسور دریچه‌گاز نیز با اشکال مواجه شده باشد، می‌تواند در دیر روشن شدن موتور موثر باشد. بنابراین باید وضعیت این سنسور و سوکت مربوط به‌آن بررسی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =