گاز ال‌پی‌جی به‌دلیل نداشتن مواد سمی و هیدروکربن‌های نسوخته، سالم‌تر از بنزین بوده و اثرات مخرب زیست‌محیطی کمتری دارد. این گاز یک سوخت ارزان‌قیمت محسوب می‌شود و مقدار گشتاور تولیدی آن به‌دلیل ارزش حرارتی بالایی که دارد، از گازوئیل و بنزین بیشتر است. 

در دهه گذشته در صنعت‌خودرو کشور محصولاتی وجود داشتند که با سوخت گاز مایع یا همان LPG کار می‌کردند و درمقایسه با خودروهای CNG خرابی کمتری داشتند. با این اوصاف برای کارکرد بهتر موتور، سوخت گاز مایع LPG بهتر است یا بنزین و علت عدم‌استفاده از سوخت مایع گاز در خودروهای داخلی چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،گاز ال‌پی‌جی به‌دلیل نداشتن مواد سمی و هیدروکربن‌های نسوخته، سالم‌تر از بنزین بوده و اثرات مخرب زیست‌محیطی کمتری دارد. این گاز یک سوخت ارزان‌قیمت محسوب می‌شود و مقدار گشتاور تولیدی آن به‌دلیل ارزش حرارتی بالایی که دارد، از گازوئیل و بنزین بیشتر است.
درحالت کلی می‌توان گفت این سوخت نسبت به‌بنزین بهتر بوده، اما ضعف‌هایی مانند قفل گازی در زمان ارسال سوخت را نیز داراست.
درعین حال تهیه و تولید قطعاتی که بتواند سیستم سوخت‌رسانی خودرو را برای استفاده از این سوخت آب‌بندی استاندارد کند با ضعف‌هایی مواجه است و اغلب زمانی که این سوخت دچار نشتی می‌شود، به‌دلیل سنگین بودن آن درجای خود ساکن مانده و در اثر اصطکاک یا جرقه، خودرو دچار حریق می‌شود.
هرچند مقدار مسافت قابل پیمایش با این سوخت چشمگیر است، اما صنعت‌خودرو داخل تمایلی به‌استفاده از آن ندارد. همچنین این را در نظر داشته باشید که گاز LPG نسبت به CNG از ایمنی پایین‌تری برخوردار است. بنابراین به‌دلیل حفظ ایمنی، دیگر شاهد تولید محصولات داخلی با سوخت LPG نیستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =