روشن و خاموش شدن چراغ‌ باتری در پشت پنل، آن هم به‌صورت متناوب، بیانگر وجود ضعف یا خرابی در سیستم شارژ خودرو است.

به گزارش «اخبار خودرو»،ابتدا باید گفت عیب‌یابی خودرو از راه دور صحیح نیست و برای عیب‌یابی اصولی باید به‌نمایندگی مربوطه خودرو مراجعه کرد.
اما درحالت کلی باید گفت روشن و خاموش شدن چراغ‌ باتری در پشت پنل، آن هم به‌صورت متناوب، بیانگر وجود ضعف یا خرابی در سیستم شارژ خودرو است. گاهی ممکن است این اشکال به‌دلیل معیوب شدن باتری خودرو باشد که باید باتری را با نمونه‌ای که کمپانی سازنده خودرو توصیه می‌کند، تعویض کرد.
اگر پس از تعویض باتری همچنان اشکال وجود داشته باشد، باید آلترناتور (دینام) خودرو را مورد بررسی قرار داد. زیرا ممکن است این قطعه با اشکال مواجه شده باشد و به‌درستی کار نکند. براین اساس باید آلترناتور را نیز تعویض کرد. اما نوسان جریان الکتریکی در گیربکس‌های اتوماتیک منجر به‌این می‌شود که قطعات برقی که وظیفه کنترل دنده‌ها و فشار روغن در گیربکس را برعهده دارند، به‌درستی عمل نکنند و هنگام تعویض دنده با ضربه یا کوبش مواجه شوند.
برای برطرف کردن این مشکل، در گام نخست باید سیستم الکتریکی خودرو مورد بررسی قرار گیرد و پس از آن وضعیت گیربکس نیز بررسی شود. همواره توصیه می‌شود برای هرگونه تعمیر یا تعویض قطعات به‌نمایندگی خودرو مراجعه کنید تا فرآیند عیب‌یابی به‌صورت صحیح دنبال شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =