وسپا

وسپا یکی از تولیدکنندگان موفقی است که در این زمینه حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. این کمپانی ایتالیایی چندین محصول اسکوتر محبوب و خوشنام دارد که یکی از آن‌هاGTS  سوپراسپرت است. 

به گزارش «اخبار خودرو»،اسکوترها همواره به‌دلیل ارگونومی و سهولت در استفاده از آن‌ها و همچنین به‌دلیل مصرف سوخت بهینه به‌یکی از کاربردی‌ترین کلاس‌های موتورسیکلت درجهان بدل شده‌اند. وسپا یکی از تولیدکنندگان موفقی است که در این زمینه حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. این کمپانی ایتالیایی چندین محصول اسکوتر محبوب و خوشنام دارد که یکی از آن‌هاGTS سوپراسپرت است.
این نسخه در سه‌مدل 125، 150، 250 و 300 به‌بازار عرضه شده است. در داخل کشور نیز این مدل‌ها از سال 1395 روانه بازار شده‌اند. در این در مطلب نسخه GTS 250 سوپراسپرت مورد بررسی ماست. این موتور از نظر طراحی همان سبک آشنای کلاسیک جذاب خود را دارد. به‌بیان دیگر پروفیل این اسکوتر با حجم خاص گلگیرها و فرم L شکل بدنه و فلاپ متمایل به‌جلو با صندلی کشیده، بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد.
پوزه وسپا GTS250 سوپراسپرت با چراغ کروی‌شکل در بالاترین قسمت و راهنماهای عمودی و یک بخش مشابه ورودی ‌هوا، کاملا اسپرت به‌نظر می‌رسد و از طرفی در نمای عقب چراغ مربع‌شکل طراحی شده که از شخصیت کلاسیک، زیبا و نوستالژیک وسپا حکایت می‌کند. نسخه‌ سوپراسپرت برای بالا بردن چاشنی اسپرت بودن، دارای یک باکس یا جعبه در انتهای صندلی است؛ هرچند که این باکس حالت آپشنال دارد و می‌توان آن را روی این وسیله نصب کرد. از سوی دیگر در زمان قرارگیری در پشت فرمان این اسکوتر ایتالیایی، حس بسیار خوبی دارید و بهترین حالت ارگونومیک برای شما فراهم می‌شود.
زاویه قرارگیری فرمان نسبت به‌راکب 27.5 درجه‌ است که این زاویه درکلاس اسکوترها بهترین در نوع خود است. همچنین ارتفاع صندلی 780 میلی‌متر بوده تا با توجه به‌نوع فاصله فرمان نسبت به‌راکب بالاترین سطح ارگونومیک را به‌ارمغان ‌آورد.
از نظر فنی وسپا GTS250 سوپراسپرت درسطح بالایی قرار دارد؛ زیرا یک پیشرانه نسبتا پرتوان درکلاس خود، قلب تپنده این اسکوتر را تشکیل می‌دهد. یک موتور تک‌سیلندر 249 سی‌سی مزین‌شده به‌چهار سوپاپ دربخش میانی شاسی جا خوش کرده و این پیشرانه مجهز به‌سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری EFI است که حداکثر می‌تواند توان خروجی را به 19 اسب‌بخار در هشت هزار آرپی‌ام (دور در دقیقه) و حداکثر گشتاور را به 22.5 نیوتون‌متر در 6200 آرپی‌ام برساند. این قدرت به‌واسطه گیربکس CVT با تسمه به‌چرخ عقب منتقل می‌شود. کیفیت ساخت قطعات اصلی این پیشرانه درسطح بالایی قرار دارد و باتوجه به‌این‌که نسبت به‌سوخت نامرغوب کشور بسیار سازگار است، خرابی و استهلاک بسیار کمتری نسبت به‌مدل‌های دیگر اسکوتر دارد.
از طرفی گیربکس CVT درنظر گرفته‌شده برای این اسکوتر، قدرت و گشتاور لازم را برای حرکت آن فراهم می‌آورد. همچنین استفاده از شاسی و بدنه پیشرانه آلومینیومی مجموع وزن خالص این اسکوتر اسپرت را به 154.7 کیلوگرم رسانده است. از سوی دیگر برای افزایش ایمنی، در این اسکوتر اسپرت ایتالیایی از سیستم دو چرخ دیسکی از نوع خنک‌شونده سوراخ‌‎دار استفاده شده است.
درحقیقت دو دیسک به‌قطر 220 میلی‌متر تعیبه شده تا با هماهنگی سیستم ABS ضدقفل و سیستم ASR ضد واژگونی، ایمنی راکب و سرنشین خود را درسطح بالایی نگه دارد. همچنین استفاده از تایرهای 70/130 درعقب و 70/120 درجلو به‌پایداری این اسکوتر کمک به‌سزایی می‌کند. سیستم تعلیق نیز درمحور جلو با کمک فنر هیدرولیکی و فنر مارپیچ و تعلیق پیشرفته ESS و درعقب با دو کمک‌فنر هیدرولیکی با تنظیم کشش اولیه فنر درچهار حالت، بهترین سواری را دراختیار راکب و سرنشین می‌گذارد. از مهم‌ترین امکانات وسپا GTS250 سوپراسپرت می‌توان به‌استارت دکمه‌ای، کیلومترسنج دیجیتالی-آنالوگ، خروجی USB، ریموت‌کنترل و رینگ‌های 12 اینچی پنج‌پره آلیاژ آلومینیومی اشاره کرد. وسپا GTS250 سوپراسپرت مدل 1399 با کارکرد 500 کیلومتر این روزها 330 میلیون‌تومان ارزش دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =