لنت‌

در این بخش شرکت «Tenneco Braking» به‌عنوان تامین‌کننده پیشرو جهانی در حوزه لنت‌ترمز، یکی از گسترده‌ترین مجموعه‌های لنت‌ترمز برای خطوط خودروسازان و همچنین برای بازار خودروهای سواری، وسایل نقلیه تجاری و راه‌آهن را دراختیار دارد.

به گزارش «اخبار خودرو»،تولید محصولاتی که بتواند هم در خودروهای برقی و هم در خودروهایی با سوخت فسیلی کاربرد داشته باشد، یکی از اهداف شرکت‌های بزرگ است. در این بخش شرکت «Tenneco Braking» به‌عنوان تامین‌کننده پیشرو جهانی در حوزه لنت‌ترمز، یکی از گسترده‌ترین مجموعه‌های لنت‌ترمز برای خطوط خودروسازان و همچنین برای بازار خودروهای سواری، وسایل نقلیه تجاری و راه‌آهن را دراختیار دارد. این شرکت‌ همواره به‌دنبال راه‌حل‌های نوآورانه‌ای است که الزامات زیست‌محیطی آینده را برآورده می‌کند. همچنین این شرکت طیف وسیعی از لنت‌ها و محصولات اصطکاکی را برای کاربردهای صنعتی، موتورسیکلت و دوچرخه ارائه می‌دهد. درجدیدترین نوآوری این شرکت پیشرو، شاهد عرضه مواد اصطکاک هیبرید به‌منظور عرضه لنت‌های ترمز برای خودروهای برقی و درون‌سوز هستیم. انتظار می‌رود مواد ترکیبی منحصربه‌فرد تنکو با یک رویکرد واحد، طیف وسیعی از تقاضا در بازار را پوشش دهد و به‌ویژه برای طیف روبه‌رشد خودروهای الکتریکی مناسب باشد.
تکنو با استفاده از تخصص جامع خود درعلم مواد، کامپوزیت‌های اصطکاکی هیبرید را معرفی کرده که به‌طور هم‌زمان هم برای خودروهای برقی و هم برای خودروهای احتراق‌داخلی عملکرد مناسبی را دربخش ترمز ارائه می‌کند. مواد اصطکاکی هیبرید نوآورانه این شرکت دارای مزایای بسیاری از جمله کامپوزیت‌های با فولاد اندک (LS) و غیرآزبست-آلی (NAO) است. مواد LS عملکرد ترمز را در دمای بالا افزایش می‌دهند و توانایی منحصربه‌فردی برای از بین بردن خوردگی دیسک دارند. مواد NAO سبب آلودگی کمی ناشی از پراکندگی گردوغبار ترمز می‌شوند و نویل راد، نایب‌رئیس گروه و مدیر کل «Tenneco Braking» دراین‌باره می‌گوید: «من افتخار می‌کنم که Tenneco همچنان مواد اصطکاکی نوآورانه را به‌بازار ‌ارائه می‌کند. درسال 2014 شرکت ما یکی از نخستین شرکت‌هایی بود که مواد ترمز بدون مس را برای وسایل نقلیه سبک ارائه کرد و بسیار جلوتر از مقررات موجود در صنعت لنت‌ترمز حرکت کرده‌ است.» وی می‌افزاید: «کامپوزیت‌های مواد اصطکاکی هیبرید جدید ما از پتانسیل خوبی برخوردار است و این مساله به‌ما این توانایی را می‌دهد که راه‌حل‌های برجسته‌ای را برای سیستم ترمز و براساس خواسته‌ مشتریان از جمله در بخش رو به‌رشد حمل‌ونقل الکترونیکی ارائه دهیم. این اقدامات سبد محصولات ما را گسترش داده و تنوع می‌بخشد.» درحالی که سیستم ترمز در پیشرانه‌های سنتی برای کاهش سرعت در فواصل زیاد و توقف کوتاه مناسب است، خودروهای الکتریکی، هیبرید و پلاگین-هیبرید عمدتا با بازیابی انرژی با استفاده از موتور الکتریکی سرعت خود را کاهش می‌دهند. همچنین کاهش استفاده از ترمز می‌تواند منجر به‌خوردگی روتور و زنگ‌زدگی روی دیسک‌های ترمز شود که برای اطمینان از عملکرد صحیح ترمز باید این قطعات هرچه‌سریع‌تر تعویض شوند. به‌علاوه باید برای اهداف ترمز اضطراری قدرت اصطکاک کافی وجود داشته باشد تا از فواصل توقف کوتاه برای مطابقت با الزامات ایمنی اطمینان حاصل شود. Holger Schaus، معاون مهندسی جهانی «Tenneco Braking» نیز می‌گوید: «ما از نزدیک با OEM ها و تامین‌کنندگان ترمز Tier 1 برای مطابقت با الزامات خاص و کمک به‌اطمینان از بهترین عملکرد ممکن و راحتی با مواد اصطکاکی هیبرید پیشرفته کار می‌کنیم و درحالی که کامپوزیت‌های آلی کم‌فولاد و غیرآزبست آلی دارای تریبولوژی متفاوتی در رابطه با چسبندگی و سایش هستند، تجربه جامع ما در فرمولاسیون مواد اختصاصی و درک عمیق این علم به‌ما این امکان را می‌دهد تا برچالش‌ها در این زمینه غلبه کرده و راه‌حل‌های پیشرفته‌ را دنبال کنیم. فناوری جدید طیف وسیعی از مواد را پوشش می‌دهد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =