ایران‌خودرو

این روزها به شکل پیاپی شنونده اخبار از ایران‌خودرو در راستای ایجاد تحولات کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت هستیم. در همین راستا،‌ طی میثاق‌نامه‌ای که به امضای مدیران ارشد گروه صنعتی ایران‌خودرو رسید، این خودروساز متعهد به تولید خودرو کامل و بدون کسری قطعه از ابتدای خردادماه شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،این روزها به شکل پیاپی شنونده اخبار از ایران‌خودرو در راستای ایجاد تحولات کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت هستیم. در همین راستا،‌ طی میثاق‌نامه‌ای که به امضای مدیران ارشد گروه صنعتی ایران‌خودرو رسید، این خودروساز متعهد به تولید خودرو کامل و بدون کسری قطعه از ابتدای خردادماه شد. در راستای اجرای فرامین ریاست‌جمهوری، وزارت صمت و مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو مبنی بر افزایش تولید، همراه با ارتقای کیفیت، مدیران ارشد این گروه صنعتی میثاق‌نامه تعهد به تولید کامل را به امضا رساندند. بر همین اساس از ابتدای خردادماه تولید خودرو کسری‌دار، متوقف خواهد شد و ضمن تلاش مضاعف برای رعایت الزامات کیفی، فرآیند تولید عبور مستقیم خودرو از خط تولید به دست مشتریان، تبدیل به فرهنگ تولیدی در گروه صنعتی ایران‌خودرو خواهد شد. مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو که راهبری اجرای میثاق‌نامه را برعهده دارد، آن را اقدامی ماندگار در تاریخ ایران خودرو دانسته است.

سهم ایران‌خودرو از بازار شاسی‌بلندها ۶۰درصدی می‌شود
روز گذشته همچنین اعلام شد با افزایش تیراژ تولید خودروهای شاسی‌بلند، سهم گروه صنعتی ایران‌خودرو در بازار خودروهای شاسی‌بلند به ۶۰ درصد افزایش می‌یابد. در نشست مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مدیران ایران‌خودرو خراسان، از افزایش تیراژ تولید خودروهای شاسی‌بلند و آغاز تولید انبوه وانت آریسان دو، به‌عنوان مهم‌ترین برنامه شرکت ایران‌خودرو خراسان در سال ۱۴۰۱ نام برده شد. در این نشست که در ایران‌خودرو خراسان برگزار شد، برنامه‌های این شرکت مورد بررسی قرار گرفت و گزارشی از عملکرد و برنامه‌ها توسط مدیرعامل این شرکت ارایه شد. برنامه افزایش تیراژ تولید در سال جاری، افزایش داخلی‌سازی محصولات مونتاژی به بیش از ۳۰ درصد، بهبود وضعیت کیفیت محصولات و ارتقای شاخص رضایت مشتریان از مهم‌ترین محورهای طرح‌شده در این نشست بود.

تشکیل کمیته ظرفیت‌های نخبگی و دانش‌بنیانی
در نخستین روز از هفته جاری نیز مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو ضمن تاکید بر حمایت از فعالیت‌های نوآورانه و دانش‌بنیان، رسالت کمیته راهبری و سامان‌دهی استفاده از ظرفیت‌های نخبگی و دانش‌بنیانی را تسریع و نظارت بر فرآیند اجرای پروژه‌های این حوزه دانست. مهدی خطیبی با بیان این‌که بهره‌مندی از توانمندی نخبگان و فناوری‌های جدید باید واقعی و ملموس باشد، گفت: «باید با حرکت در مسیر اصلی، منویات رهبری معظم، حضرت امام خامنه‌ای و رییس‌جمهوری محترم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن محقق کنیم.» وی ضمن تاکید بر تسهیل همکاری با نخبگان، گفت: «با توجه به نیازهای ایران‌خودرو و شرکت‌های زیرمجموعه، به‌منظور ایجاد زیرساخت‌های مرتبط، نیروهای نخبه به استخدام مجموعه درآیند.» مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو افزود: «کمیته راهبری و سامان‌دهی استفاده از ظرفیت‌های نخبگی و دانش‌بنیانی گروه صنعتی ایران‌خودرو به‌عنوان مرجع در این گروه صنعتی، استفاده از توان نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان را تسهیل و پیگیری خواهد کرد.» خطیبی با بیان این‌که نخبگان خاموشی در سطح ایران‌خودرو مشغول به‌کار هستند که عدم بهره‌مندی از آنان سبب ورود زیان به مجموعه می‌شود، گفت: «می‌توان با اعلام فراخوان و شناسایی این افراد، از تخصص و دانش آنان استفاده بهینه کرد؛ نخبگی صرفا در حوزه فنی مورد نظر نیست و این افراد می‌توانند در حوزه‌های منابع انسانی، مالی و اقتصادی نیز اثرگذار باشند.» وی ادامه داد: «با برنامه‌ریزی درست، خطاهای موجود در استفاده از نخبگان را به حداقل کاهش می‌دهیم و با ایجاد تناسب میان شغل و مدرک تحصیلی افراد نتایج بهتری را برای مجموعه رقم می‌زنیم.» مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو کسب منافع اقتصادی را اولویت فعالیت در ایران‌خودرو برشمرد و گفت: «هرگونه تعریف و اجرای پروژه توسعه‌ای در گروه صنعتی ایران‌خودرو، اقتصادی و با هدف جلب رضایت مشتریان و سهام‌داران خواهد بود.» وی تاکید کرد: «گزارش عملکرد این کمیته راهبری و اندازه‌گیری پیشرفت پروژه‌ها باید دقیق، شفاف و مستند باشد، به‌طوری که در پایان سال نتایج آن کاملا ملموس باشد.»

اجرای پروژه هوشمندسازی لجستیک با کمک دانش‌بنیان‌ها
قائم‌مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو و رئیس کمیته راهبری و سامان‌دهی استفاده از ظرفیت‌های نخبگی و دانش‌بنیانی نیز در این نشست گفت: «برای بهره‌مندی بیشتر از دانش فناوران، از تمامی ظرفیت‌های گروه استفاده خواهد شد و با در نظر گرفتن اقدامات انجام‌شده، برنامه‌ریزی لازم برای استفاده بهتر از خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گرفته است.» کیانوش پورمجیب افزود: «اراده قوی از طرف مدیران ایران‌خودرو برای شناسایی نیروهای نخبه خاموش و فراموش‌شده وجود دارد.» مدیرعامل ایسیکو (مهندسی خدمات صنعتی ایران‌خودرو) نیز از آغاز اجرای فعالیت‌های نوآورانه در حوزه حمل‌ونقل و لجستیک در گروه صنعتی ایران‌خودرو خبر داد و گفت: «اجرای پروژه هوشمندسازی لجستیک با جدیت آغاز شده است.» وی کاهش هزینه حمل‌ونقل را از نتایج اجرای این پروژه دانست و گفت: «برای کسب بهترین نتایج از توان شرکت‌های دانش‌بنیان بهره می‌بریم.» گفتنی است؛ کمیته راهبری و سامان‌دهی استفاده از ظرفیت‌های نخبگی و دانش‌بنیانی گروه صنعتی ایران‌خودرو، به ریاست قائم‌مقام توسعه و تولید ایران‌خودرو و عضویت مدیران عامل و مدیران ارشد این گروه صنعتی، فعالیت‌های نوآورانه در حوزه‌های مختلف را با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان دنبال خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

آخرین اخبار