خودروهای الکتریکی

دولت آلمان نخستین پروژه «Battery Pass» در جهان را راه‌اندازی کرده است که استانداردهای فنی و محتوایی را برای ارتقای تولید باتری و خودروهای الکتریکی ارائه می‌کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،دولت آلمان نخستین پروژه «Battery Pass» در جهان را راه‌اندازی کرده است که استانداردهای فنی و محتوایی را برای ارتقای تولید باتری و خودروهای الکتریکی ارائه می‌کند. گذرنامه باتری یک نمایش دیجیتالی از باتری است که اطلاعات مربوط به‌تمام الزامات ESG قابل اجرا و چرخه عمر آن را براساس تعریف جامع باتری پایدار بیان می‌کند. هر پاسپورت باتری یک دوقلوی دیجیتالی از باتری فیزیکی آن خواهد بود که توسط پلت‌فرم دیجیتال باتری پاسپورت فعال می‌شود که راه‌حل جهانی برای به‌اشتراک‌گذاری ایمن اطلاعات و داده‌ها ارائه می‌دهد. هدف این پلت‌فرم فراتر از امکان مدیریت عملکرد تنها یک باتری است و به‌مدیریت عملکرد تمام باتری‌ها در سراسر زنجیره ارزش صنعت ختم می‌شود.
این پروژه با همکاری 11عضو کنسرسیوم، وزارت امور اقتصادی و اقدام اقلیمی آلمان آغاز شده و پروژه ارتقای تولید باتری‌های خودروهای برقی یک پروژه تحقیق و توسعه سه‌ساله با بودجه دولت آلمان است که درنظر دارد استانداردهای فنی و مهندسی باتری را ارتقا داده و فصل جدیدی از تولید خودروهای برقی را رقم بزند که در اتحادیه اروپا تولید می‌شوند.
Circulor یکی از پنج بسته کاری پروژه «Battery Pass Demonstrato» را با استفاده از محتوا و استانداردهای فنی برای شبیه‌سازی جریان داده‌ها و تراکنش‌های سیستم هدایت می‌کند.
پروژه Battery Pass که توسط شرکت تغییر سیستم SYSTEMIQ GmbH هدایت می‌شود، شامل 11 شریک کنسرسیوم است و داگلاس جانسون پونزگن، مدیرعامل و بنیانگذار Circulor دراین‌باره گفت: «باتری‌ها دارایی‌های ارزشمندی هستند و هویت‌بخشی به‌آن‌ها برای دستیابی به‌اقتصادهای بزرگ کلیدی خواهد بود. ما هیجان‌زده هستیم که دانش خود را درساخت این نمایشگر پاسپورت باتری به‌کار بگیریم.»
با فناوری Circulor تولیدکنندگان قطعات خودروهای الکتریکی و شرکت‌کنندگان در زنجیره‌تامین می‌توانند جریان فیزیکی مواد حیاتی را از استخراج تا تولید نهایی و همچنین ویژگی‌های ESG مرتبط ردیابی کنند.
Circulor که از سال 2017 روی قابلیت ردیابی باتری کار می‌کند، بحث مواد اصلی باتری، انتشار گازهای گلخانه‌ای آن‌ها و اعتبارنامه ESG را برای مشتریان بالادست و پایین‌دست و ردیابی این چرخه با اهمیت می‌داند. این پروژه به‌مشتریانی مانند Volvo،Polestar و Rock Tech Lithium کمک می‌کند منابع پایدار خود را از طریق ایجاد گذرنامه‌های محصول تثبیت کنند.
درنهایت مقررات جهانی برای باتری‌ها و مواد اصلی آن‌ها در تعداد و نوع به‌کارگیری آن درحال افزایش است. به‌عنوان مثال انتظار می‌رود مقررات باتری اتحادیه‌اروپا در نیمه اول سال جاری به‌قانون تبدیل شود. این کار به‌پاسپورت باتری نیاز دارد که به‌وضوح انتشار CO2 پنهان‌شده درباتری، انطباق با استانداردهای تولید اخلاقی و مقدار فزاینده محتوای بازیافتی را نشان دهد. درپایان باید گفت پروژه «پاسپورت باتری» اعلام‌شده توسط دولت آلمان با هدف تاثیرگذاری و اطلاع‌رسانی به‌کمیسیون اروپا و شرکای کلیدی درمورد چگونگی توسعه و مدیریت استانداردهای فنی و محتوای هویت‌ دیجیتال باتری‌ شکل گرفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =