ایران‌خودرو

گروه صنعتی ایران‌خودرو با تسریع در روند تامین قطعات، موفق به افزایش ۴۷درصدی تولید خودرو کامل و بدون کسری قطعه و افزایش ۴۲درصدی در صدور سند خودروها از ابتدای امسال تا ۲۲اردیبهشت نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،گروه صنعتی ایران‌خودرو با تسریع در روند تامین قطعات، موفق به افزایش ۴۷درصدی تولید خودرو کامل و بدون کسری قطعه و افزایش ۴۲درصدی در صدور سند خودروها از ابتدای امسال تا ۲۲اردیبهشت نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته شده است. این خودروساز از ابتدای امسال تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه، ۷۱هزار دستگاه خودرو کامل و بدون کسری قطعه تولید کرده که ۴۷درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و اسناد بیش از ۶۲هزار دستگاه خودرو را نیز صادر کرده که نسبت به سال گذشته رشد ۴۲درصدی را نشان می‌دهد.

دو نتیجه مهم تولید خودرو کامل و بدون کسری
در همین بازه زمانی، ۶۹هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو تحویل مشتریان داده است. درحال‌حاضر، تحویل روزانه خودرو به مشتریان به ۲۵۰۰ دستگاه رسیده است که بخش قابل‌توجهی از آن به‌صورت حضوری و در سایت‌های تولیدی ایران‌خودرو در سطح کشور صورت می‌گیرد. در شرایط کنونی، رویکرد تولید کامل و بدون کسری در ایران‌خودرو درحال جاری‌سازی است، به‌گونه‌ای که از ابتدای خردادماه، خودرو دارای کسری قطعه از خط تولید ایران‌خودرو خارج نخواهد شد. این اقدام برای صیانت از حقوق مشتریان و سهامداران گروه صنعتی ایران‌خودرو صورت می‌گیرد. کاهش هزینه و افزایش کیفیت محصولات ازجمله نتایج تولید خودرو کامل و بدون کسری به شمار می‌آیند. درحال‌حاضر، خودروهای دارای کسری قطعه در تمام سایت های تولیدی گروه صنعتی ایران‌خودرو به کمترین میزان در دو سال گذشته رسیده است. خودروهای کف ایران‌خودرو نیز به ۲۵هزار دستگاه رسیده که زودتر از موعد تعیین‌شده توسط رئیس‌جمهور است. بر اساس وضعیت تکمیل و تحویل خودرو به مشتریان، درحال‌حاضر تعهدات معوق نیز به حدود 6هزار دستگاه رسیده است. تولید بدون کسری و کامل در گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز حدود ۶۰درصد از تولید روزانه را به خود اختصاص داده است که از ابتدای خردادماه این عدد به صد درصد خواهد رسید.

تولید ۳۶۱۶ دستگاه خودرو در یک روز
در همین حال، گروه صنعتی ایران‌خودرو موفق شد در چهارشنبه 21 اردیبهشت‌ماه، با تولید ۳۶۱۶ دستگاه خودرو در دو حوزه سواری و تجاری سنگین و نیمه‌سنگین، از رکورد تولید روزانه خود عبور کند. تولید این تعداد خودرو تاکنون در این گروه صنعتی بی‌سابقه بوده است. این رکورد در محصولات سواری با تولید ۳۵۲۶ دستگاه خودرو در یک روز و محصولات تجاری سنگین و نیمه‌سنگین با تولید ۹۰ دستگاه کشنده و اتوبوس تنها در یک شیفت کاری شکسته شده است. رکورد تولید ثبت‌شده در حوزه خودروهای سواری و همچنین تجاری سنگین و نیمه‌سنگین، در تاریخ فعالیت گروه صنعتی ایران‌خودرو بی‌سابقه است. گروه صنعتی ایران‌خودرو، با برنامه‌های عملیاتی ترسیم‌شده در ماه‌های اخیر، مطابق با فرامین هشت‌ماده‌ای رییس‌جمهوری محترم و راهبرد وزارت صمت، حرکت کرده و تکالیف تعیین‌شده را با تلاش شبانه‌روزی کارکنان گروه و مجموعه سازندگان و تامین‌کنندگان، یک به یک به اجرا می‌رساند. در همین راستا، افزایش تیراژ تولید و حذف خودروهای ناقص از فرآیند تولید با جدیت دنبال می‌شود، به‌گونه‌ای که ۶۸درصد از رکورد تولید ثبت‌شده محصولات سواری در ۲۱اردیبهشت‌ماه، تولید کامل و عبور مستقیم از خط تولید به دست مشتریان بوده است. این میزان تولید خودرو کامل و آماده تحویل به مشتری در 6سال اخیر در گروه صنعتی ایران‌خودرو بی‌سابقه بوده است. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ میزان تولید خودرو کامل و بدون کسری از ابتدای خردادماه به صد درصد خواهد رسید. براساس این گزارش، مدیران ارشد گروه صنعتی ایران‌خودرو در چند روز گذشته برای دستیابی به حذف تولید ناقص فرآیند تولید میثاق بستند و برای تحقق آن نیز از تمامی ظرفیت‌ها بهره می‌برند.

دو محصول جدید به خط تولید می‌آیند
در کنار افزایش تولید و ارتقای کیفی آن، قائم‌مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو از تولید دو محصول جدید هایما ۸اس و نسل بهبودیافته خودرو آریسان در نیمه نخست امسال خبر داده است. کیانوش پورمجیب که با هدف نظارت و یکپارچه‌سازی اهداف کمی و کیفی سایت‌های تولیدی گروه صنعتی ایران‌خودرو، به همراه جمعی از معاونان و مدیران عامل سایت‌های استانی از ایران خودرو خراسان بازدید می‌کرد، در حاشیه این بازدید گفت: «باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، در زمینه افزایش کیفیت خودروهای داخلی و در راستای اهداف و سیاست‌های تبیین‌شده توسط مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در سال جاری،‌ بازدیدهای نظارتی ادواری در تمامی سایت‌های استانی برنامه‌ریزی شده است.» وی افزود: «با افزایش و تعمیق تعامل میان سایت مرکزی و سایت‌های استانی، دستیابی به اهداف ترسیم‌شده گروه صنعتی ایران‌خودرو با سرعت بیشتری تحقق خواهد یافت.» پورمجیب در پایان گفت: «در این بازدید، تصمیمات مناسبی در زمینه افزایش کیفیت و تیراژ تولید در سایت خراسان اتخاذ شد که با همدلی و کار تیمی به این برنامه‌ها جامه عمل خواهیم پوشاند.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =