سایپا

تولید به‌صورت عبور مستقیم در گروه سایپا بین 90 تا صد درصد انجام می‌شود و عملا دیگر خودرو ناقص دراین شرکت تولید نخواهد شد. همچنین تعداد خودروهای معوق که در 4 ماه قبل حدود 12هزار دستگاه بود، خوشبختانه اکنون به حدود 970دستگاه کاهش یافته است.

به گزارش «اخبار خودرو»،محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان این‌که وضعیت تولید گروه سایپا روزانه حدود 1700 تا 1800 دستگاه است، گفت: «درحال‌حاضر حدود 3درصد از برنامه اعلامی وزارت صمت جلو هستیم.» وی افزود: «تولید به‌صورت عبور مستقیم در گروه سایپا بین 90 تا صد درصد انجام می‌شود و عملا دیگر خودرو ناقص دراین شرکت تولید نخواهد شد. همچنین تعداد خودروهای معوق که در 4 ماه قبل حدود 12هزار دستگاه بود، خوشبختانه اکنون به حدود 970دستگاه کاهش یافته است.» در همین راستا، وزیر صنعت، معدن تجارت نیز در حاشیه بازدید این هفته خود از خطوط تولید سایپا گفت: «در سال گذشته 18درصد تولید سایپا به‌صورت عبورمستقیم انجام می‌شد و بقیه محصولات تولیدی به‌صورت ناقص در پارکینگ قرار می‌گرفت که این روند مشکلات زیادی به همراه داشت.» سیدرضا فاطمی‌امین افزود: «درحال‌حاضر تولید عبورمستقیم سایپا به حدود 97درصد رسیده که بسیار موفقیت‌آمیز است.» وی با اشاره به افزایش چشمگیر تولید خودرو شاهین نسبت‌به سال گذشته، ادامه داد: «این موضوع باعث تغییر ریل این صنعت خواهد شد.»

جزئیات برنامه توقف تولید تیبا و ایفای تعهدات قبلی آن
مدیرعامل سایپا درخصوص خارج‌شدن خودرو تیبا از تولید براساس درخواست سازمان استاندارد گفت: «خودرو تیبا عیوبی دارد، ولی هیچ‌گاه با عیوب ایمنی به مشتری عرضه نشده است و به‌طور کلی امکان این‌که در گروه سایپا خودرو با عیب ایمنی تولید و به فروش برسد وجود ندارد.» وی افزود: «بعضی عیوب در خودروها مثل ایراد رگلاژِ در؛ وجود دارد که ممکن است تکرار شود که این موارد جزو عیوب ایمنی قرار نمی‌گیرند و هنگام سرویس اولیه اصلاح می‌شوند. البته برای رفع این عیوب هم گاهی نیاز به انجام هزینه‌های زیاد در مرحله خدمات پس‌ازفروش است که در این صورت تصمیم به عدم تولید و جایگزینی با محصولات جدید گرفته می‌شود و درخصوص خودرو تیبا هم به‌رغم این‌که خودرویی ارزان‌ محسوب می‌شود و با قیمت مناسب به دست مشتری می‌رسد، اما براساس سیاست‌های وزارت صمت، توقف تدریجی تولید این محصول در دستور کار بوده است.» تیموری ادامه داد: «حدود 7هزار دستگاه تیبا در تعهدات شرکت سایپاست و باید به مشتری تحویل شود. همچنین 6هزار دستگاه تیبا هم تولید شده و در کارخانه موجود است که باید برای این تعداد تعیین تکلیف شود. اما اگر بر اساس نظر موسسه استاندارد و سیاست اعلامی وزارت صمت مقرر شود خودرو تیبا کلا تولید نشود، قطعا برای ایفای تعهد مشتریان خودروهای دیگر مانند ساینا، کوییک و شاهین جایگزین خواهند شد.» وی با بیان این‌که فرآیند تولید به‌صورت صفر و یک نیست، اظهار کرد: «روند تولید به این ‌صورت است که عیوب اعلام می‌شود و خودروساز برنامه خود را ارائه می‌دهد و درصورتی‌که عیوب قابل رفع نباشد، آن موقع تولید متوقف می‌شود.» مدیرعامل سایپا تصریح کرد: «در تولید هر خودرو یک زنجیره تامین و فرایندی برای تولید وجود دارد که بر اساس آن قطعات مخصوص آن خودرو تولید می‌شود و در انبار شرکت قرار می‌گیرد. این‌ها سرمایه ملی محسوب می‌شوند. بنابراین توقف یک‌باره تولید یک خودرو به زیان کشور و سرمایه ملی است.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =