خودروهای برقی

در سال 2021 براساس گزارش انجمن سازندگان و بازرگانان موتوری (SMMT)، از هر 10 دستگاه خودرو خریداری‌شده در بریتانیا، یک مورد برقی بوده که این رقم بیش از مجموع پنج سال گذشته است. تنها در دسامبر 2021 تقریبا یک‌چهارم خودروهای خریداری‌شده در بریتانیا برقی بودند.

به گزارش «اخبار خودرو»،در سال 2021 براساس گزارش انجمن سازندگان و بازرگانان موتوری (SMMT)، از هر 10 دستگاه خودرو خریداری‌شده در بریتانیا، یک مورد برقی بوده که این رقم بیش از مجموع پنج سال گذشته است. تنها در دسامبر 2021 تقریبا یک‌چهارم خودروهای خریداری‌شده در بریتانیا برقی بودند.
عبارت «فرار حرارتی» چیزی نیست که افراد عادی بخشی از واژگان خود را داشته باشند. اما برای استیو وایت، مدیر حساب ملی G4S Secure Solutions در بریتانیا، این موضوع بسیار مهم است. G4S با یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو در اروپا روی بهترین شیوه‌های ایمنی همکاری خواهد کرد و محبوبیت وسایل نقلیه الکتریکی به‌سرعت درحال افزایش است و از این بابت باید به‌تعدادی از ملاحظات ایمنی کلیدی هنگام مونتاژ توجه داشت. G4S درخط مقدم بهترین عملکرد درحفاظت از تیم‌های مونتاژ قرار دارد و وسایل نقلیه الکتریکی توسط باتری‌های بزرگ تغذیه می‌شوند. این باتری‌های لیتیومی بسیار پیشرفته هستند؛ اما درصورت استفاده نادرست یا معیوب شدن به‌شدت قابل اشتعال خواهند بود. فرار حرارتی عبارت است از افزایش سریع و شدید دما که از بین سلول‌های باتری عبور می‌کند و می‌تواند دود ایجاد کند و سبب آتش‌سوزی یا حتی انفجار در موارد شدید شود. درسال 2019 تیم پاسخگویی به‌حوادث ایمنی G4S ارزیابی‌های عمیق ریسک را برای درک چالش‌های جدیدی که با خودروهای جدید با آن مواجه خواهند شد و نحوه کاهش آن‌ها انجام دادند و مدیر این شرکت دراین خصوص می‌گوید: «زمان بیشتری درخط مونتاژ به‌خودروهای الکتریکی اختصاص می‌یابد و از نظر خطر فرار حرارتی، ما یک واکنش کاهنده سه‌گانه ایجاد کردیم و درصورتی که مشکلی در اجزای باتری وجود داشته باشد، خطر آتش گرفتن باتری وجود دارد که البته برای تمام افراد قرارگرفته در مجاورت آن خطرناک است. G4S یک پاسخ کاهنده سه‌گانه را ایجاد کرده است و درمرحله نخست، تجهیزات حفاظت شخصی (PPE) برای تیم امنیتی باید برای هدف مناسب باشد.»
این مدیر درادامه می‌افزاید: «تجهیزات ایمنی ما بسیار سنگین بود و ما به‌تجهیزات سبک نیاز داشتیم که بتوان درطول روز از آن استفاده کرد. علاوه‌بر این ماسک‌ها و دستگاه‌های تنفسی باید مجهز به‌فیلترهای P3 باشند که بتوانند گازهای سمی آزادشده در طول فرار حرارتی را فیلتر کنند. همچنین تیم روی پتوهای آتش‌سوزی خاصی سرمایه‌گذاری کرد که می‌توانستند روی باتری پرتاب شوند تا هرگونه آتش‌سوزی احتمالی را خفه کنند و درنهایت، G4S جلسات توجیهی و آموزشی ایمنی خاصی را توسعه داد تا همه افراد درگیر بدانند درصورت وقوع یک رویداد فرار حرارتی دقیقا چه‌کاری انجام دهند.»
آموزش ارائه‌شده دارای چهار رشته است که مشابه آموزش نیروهای آتش‌نشانی و امدادگران اولیه است. دردرجه نخست آموزش امنیتی است که توسط سازمان امنیت صنعت (SIA) ارائه می‌شود و درمرحله بعد آموزش واکنش به‌آتش وجود دارد که به‌تیم واکنش حوادث ایمنی می‌آموزد که چگونه آتش را در 15 دقیقه اول شروع حادثه مدیریت کنند. دو رشته آخر، آموزش حوادث محیطی و آموزش پزشکی است. به‌این معنی که تیم برای مقابله با تاثیرات ثانویه یک رویداد فرار حرارتی، خواه آسیب به‌افراد درمنطقه یا یکپارچگی ساختاری ساختمان اطراف آن‌ها باشد، مجهز شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =