ابتدا باید گفت با توجه به‌این‌که خودرو شما دارای سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری است، بنابراین قطعات آن نیاز به‌بررسی بیشتر و درنهایت تعویض دارند.

خودرو پیکان مدل ۷۶ دارم و سه‌هفته قبل به‌پیشنهاد یکی از دوستانم به‌یک مرکز تون‌آپ مراجعه کردم و برای تقویت موتور، سیستم جرقه‌زنی پلاتینی را به‌مگنتی تبدیل کردم. حال پس از گذشت دو هفته خودرویم در زمان حرکت در دور موتورهای بالا ریپ می‌زند و توان خوبی برای حرکت ندارد. از طرفی حدود چهار روز است لنت‌ترمز را تعویض کردم؛ اما در زمان ترمز گرفتن صدای زیادی تولید می‌شود. همچنین صدای زیادی از موتور خودرویم تولید می‌شود. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،ابتدا باید گفت با توجه به‌این‌که خودرو شما دارای سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری است، بنابراین قطعات آن نیاز به‌بررسی بیشتر و درنهایت تعویض دارند. از آنجا که نوع سیستم جرقه‌زنی خودرو شما از نوع پلاتینی است، بر این اساس با تعویض سیستم جرقه‌زنی پلاتینی به‌مگنتی، باید چندقطعه در این سیستم تغییر کند. یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که دستخوش تغییرات قرار گرفته، جایگزینی مگنت و پیکاپ به‌جای پلاتین است.‌ اگرچه سیستم‌ جرقه‌زنی مگنتی عملکرد بسیار بهتری نسبت به‌سیستم‌ جرقه‌زنی پلاتینی دارد، اما این‌ نکته را فراموش نکنید که جایگزینی سیستم مگنتی به‌جای پلاتینی، نیازمند تنظیم زمان آوانس و ریتارد است. در این حالت باید توسط دستگاه تون‌آپ زمان جرقه‌زنی تنظیم شود و سیستم جرقه‌زنی مطابق با علامت شاخصی که روی فلایویل قرار دارد، تنظیم شود. بنابراین نیاز است که به‌تعمیرگاه مراجعه کنید و از مکانیک بخواهید که با دستگاه تون‌آپ آوانس و ریتارد جرقه‌زنی شمع‌های موتور را بررسی کند. درچنین حالتی نیاز است که پیکاپ و زمان جرقه‌زنی تنظیم شوند. اما درنظر داشته باشید که ریپ زدن تنها به‌دلیل تنظیم نبودن سیستم جرقه‌زنی نیست؛ بلکه اگر کاربراتور موتور نیز تنظیم نباشد، سوخت کمتری به‌سیلندر وارد شده و سبب ریپ زدن یا کم آوردن خودرو می‌شود. بنابراین در این حالت باید کاربراتور باز شود. احتمال دارد دو بخش ژیگلور و شناورهای پیاله سوخت نیز معیوب شده باشند. درحالت نخست، اگر ژیگلور ایراد داشته باشد، باید آن را تعویض کرد تا سوخت مورد نیاز وارد موتور شود. اما درحالت دوم باید کاربراتور یا شناورهای پیاله‌سوخت به‌طور کامل تعویض شوند. در پاسخ به‌بخش دوم سوال شما نیز باید گفت لنت‌های ترمز خودرو شما یا کیفیت مطلوبی ندارند یا دیسک‌های ترمز محور جلو یا کاسه‌های محور عقب از گرد و غبار پوشیده شده است و به‌دلیل وجود ذرات گرد و غبار، لنت در زمان سایش با دیسک یا کاسه، صدا تولید می‌کند. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که اگر لنت‌ترمز کیفیت پایینی داشته باشد، سبب ایجاد سروصدا نیز می‌شود که در این حالت باید آن را تعویض کنید. درپاسخ به‌بخش پایانی سوال شما هم باید گفت صدای تولیدی از موتور می‌تواند به‌دلیل عدم روانکاری مناسب میان قطعات باشد. به‌عبارت دیگر باید از روغن‌موتور مناسب برای خودرو استفاده کرد. زیرا بسیاری از مالکان خودروهای کاربراتوری بر این باورند که کیفیت روغن چندان هم مهم نیست. بنابراین با تعویض روغن‌موتور می‌توانید صدای موتور را کاهش دهید. همچنین بهتر است موتور خودرو شما توسط مکانیک بررسی شود؛ زیرا این موضوع ممکن است به‌تعویض یا تنظیم زنجیرتایم موتور خودرو شما منتهی شود. بر این اساس برای رفع مشکل نیاز است زنجیر تایم تعویض یا تنظیم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =