لنت‌ترمز

پس از تعیین ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای وزارت صمت برای ثبت و دریافت شناسه و کد رهگیری درسامانه جامع تجارت برای لنت‌ترمز و ۵۴ قلم کالای دیگر، انجمن تولیدکنندگان لنت به‌کمک اعضای وزارت صمت برای توزیع‌کنندگان این کالا کلاس‌های آموزشی ثبت درسامانه را برگزار می‌کند. 

به گزارش «اخبار خودرو»،پس از تعیین ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای وزارت صمت برای ثبت و دریافت شناسه و کد رهگیری درسامانه جامع تجارت برای لنت‌ترمز و ۵۴ قلم کالای دیگر، انجمن تولیدکنندگان لنت به‌کمک اعضای وزارت صمت برای توزیع‌کنندگان این کالا کلاس‌های آموزشی ثبت درسامانه را برگزار می‌کند.
به‌گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو» این کالاها از ۱۵ تیرماه درصورت عدم‌دریافت شناسه و کد رهگیری توقیف می‌شوند.
درهمین زمینه مسعود حسن‌پور، دبیر انجمن تولیدکنندگان لنت‌ترمز و کلاچ کشور به‌روزنامه «دنیای‌خودرو» می‌گوید: «هم‌اکنون بحث کد رهگیری و شناسه کالا مطرح است و بر این اساس هر کالا یا لوازم‌یدکی خودرو که تولید می‌شود، باید یک کد از سامانه جامع تجارت دریافت کند و ۱۵ تیرماه آخرین زمان دریافت این کد برای انواع لوازم‌یدکی است.»
وی با بیان این‌که این بحث چندماهی است که به‌قطعه‌سازان اعلام و اطلاع‌رسانی شده است، اظهار می‌کند: «هرکالایی باید یک کد شناسه داشته باشد و برای هر محصولی که از آن تولید می‌شود نیز باید یک کد رهگیری دریافت شود. یعنی به‌عنوان مثال برای کمک‌فنر پراید یک شناسه صادر می‌شود؛ اما برای هرعدد از کمک‌فنری که تولید می‌شود نیز یک کد رهگیری باید دریافت شود.»
حسن‌پور تاکید می‌کند: «دریافت این کد رهگیری به‌این دلیل است که اگر کالا دچار مشکل باشد، بتوان آن را رصد کرد. درعین حال با این روش بازار قاچاق و کالای تقلبی نیز رصد خواهد شد. بنابراین لنت‌هایی که این شناسه و کد رهگیری را دریافت نکرده باشند، تقلبی یا قاچاق محسوب می‌شوند.»
وی می‌افزاید: «بسیاری از تولیدکنندگان ملزم به‌دریافت شناسه از سامانه توسعه و تجارت هستند و ۵۵ قلم از لوازم‌یدکی خودرو مشمول اخذ کد رهگیری و شناسه کالا شده و اگر این تعداد دارای شناسه کالا و کد رهگیری نباشند، از ۱۵ تیرماه توقیف خواهند شد.»
البته لنت از روز اول مشمول نشده، بلکه نخست کمک‌فنر و باتری بوده و بعد از چندماه قطعات دیگر مانند لنت نیز ملزم به‌اخذ کد رهگیری و شناسه کالا شده است.
دبیر انجمن تولیدکنندگان لنت‌ترمز و کلاچ کشور درخصوص کلاس آموزشی این انجمن برای اعضای خود نیز اظهار می‌کند: «روز چهارشنبه کلاس آموزشی برگزار خواهد شد و دوستان از وزارت صمت برای رفع اشکال به‌انجمن می‌آیند. یعنی چنانچه دوستان مشکلی دارند، در این جلسه اظهار کرده و رفع اشکال می‌کنند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =