چنین اشکالی درخودروهای مجهز به‌سیستم ‌سوخت‌رسانی انژکتوری تنها به‌دلیل معیوب بودن یکی از سنسورهاست. 

خودرو سمند مدل 88 موتور 1800 سی‌سی با کارکرد 200 هزار کیلومتر دارم و در زمان افزایش دورموتور تا 3500 دور در دقیقه، موتور ریپ می‌زند و در این هنگام با تعویض دنده مشکل برطرف می‌شود. اما در دورهای پایین، موتور هیچ اشکالی ندارد و تنها در دورهای بالا این اشکال به‌وجود می‌آید. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،چنین اشکالی درخودروهای مجهز به‌سیستم ‌سوخت‌رسانی انژکتوری تنها به‌دلیل معیوب بودن یکی از سنسورهاست.
اما آنچه باید بدانید این‌که عیب‌یابی خودرو از راه دور صحیح نیست و به‌بررسی‌های بیشتری نیاز دارد. درعین حال یکی از بارزترین دلایل ایجاد این مشکل می‌تواند این باشد که اگر سنسور میل‌سوپاپ معیوب شود و به‌درستی کار نکند، چنین مشکلی را به‌وجود می‌آورد. بنابراین در این حالت اگر می‌خواهید مشکل به‌طور کامل برطرف شود باید سنسور میل‌سوپاپ‌ را تعویض کنید.
اما گاهی نیز ممکن است در اثر معیوب بودن انژکتور، پمپ‌بنزین یا فیلتر بنزین این ایراد درخودرو ایجاد شود. بنابراین نیاز است که سه‌پارامتر انژکتور، پمپ‌بنزین و فیلتر بنزین را نیز مورد بررسی قرار دهید تا درصورت نیاز برای رفع هرگونه مشکل، هر سه‌قطعه تعویض شود.
ازسوی دیگر اگر کاتالیست یا کوئل دوبل خودرو نیز دچار ایراد و خرابی شده باشد، حالت ریپ زدن در دورهای بالا برای خودرو رخ خواهد داد و این نکته را در نظر داشته باشید که خودرو شما 200 هزار کیلومتر کار کرده است.
این عدد به‌معنای به‌پایان رسیدن عمر مفید خودرو شماست. بنابراین باید هرسه‌ماه یک‌بار برای بررسی کامل بخش فنی خودرویتان به‌نمایندگی یا تعمیرگاه مراجعه کنید تا کارشناس فنی یا مکانیک ضمن بررسی خودرو، درصورت نیاز قطعات معیوب و از رده‌خارج‌شده آن را تعویض کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =